אבל בפתח תקוה: תת אלוף במיל' משה ספקטור, מי שהיה מנכ"ל העירייה הראשון וכיהן בתפקיד במשך שנים רבות, הלך הלילה לעולמו בגיל 81.
4 צפייה בגלריה
משה ספקטור
משה ספקטור
משה ספקטור
(צילום: באדיבות המשפחה)

לספקטור הייתה קריירה צבאית ענפה אותה החל ב 1960 כשהתגייס לחטיבת גולני. לאורך שנותיו בצה"ל עד שהשתחרר ב 1988, הוא מילא מספר תפקידים פיקודיים, כשבין היתר היה מפקד סיירת גולני, מפקד סיירת שקד, מפקד חטיבה 5, מפקד אוגדת יהודה וראש מטה פיקוד צפון. במהלך שירותו, ספקטור לקח חלק במלחמות ששת הימים, ההתשה, יום כיפור ולבנון הראשונה.
לאחר שיחרורו מצה"ל, הוא מונה בשנת 1989 לתפקיד מנכ"ל עיריית פתח תקוה והיה הראשון לכהן בתפקיד זה. בין עשייתו הרבה בתפקיד שכללה קידום פרויקטים רבים, פיתוח תשתיות, עבודה מול משרדים ממשלתיים ועוד, זכורה בעיקר פעילותו בתחום החינוך כשקידם בנייתם של בתי ספר ודאג לצרכי התלמידים בעיר.

4 צפייה בגלריה
משה ספקטור ומשפחתו
משה ספקטור ומשפחתו
משה ספקטור ומשפחתו
(צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר שסיים את תפקידו בשנת 2004, המשיך ספקטור בעשייתו הציבורית ובמשך כעשור שימש כיועץ לעירייה ולעומד בראשה דאז יצחק אוחיון ז"ל בעניינים מוניציפליים וחינוך. הוא נחשב כ"בולדוזר" בגלל שהצליח "להזיז" פרויקטים שהיו תקועים שנים רבות. בשנים האחרונות מצבו הבריאותי התדרדר והלילה כאמור הוא הלך לעולמו.
"אבא היה גאה בעיר פתח תקוה", אמרה ביתו חני למיינט. "הוא הסתובב והרגיש שיש לו הרבה במה להתגאות. היה נפגש עם תושבים וועדי הורים ונושא החינוך היה חשוב לו מאוד, בוודאי לאחר שנולדו נכדיו. הוא עבד גם עם נוער בסיכון בשיתוף פעולה עם המשטרה כי היה חשוב לו שאותם נערים יקבלו הזדמנות שנייה ויוכלו להתגייס".

4 צפייה בגלריה
משה ספקטור עם רעייתו
משה ספקטור עם רעייתו
משה ספקטור עם רעייתו
(צילום: באדיבות המשפחה)

כפי שניתן להבין, ספקטור פעל רבות, לא רק לטובת הגנת המדינה ופיתוחה של פתח תקוה, עיר מגוריו, אלא גם למען משפחתו. "הוא אבא מסור וסבא שהשקיע המון בנכדים שלו", מוסיפה חני. "הוא עטף אותנו המון, ותמיד הייתה חשובה לו המשפחתיות והביחד. הוא בילה הרבה עם הנכדים שלו, טייל איתם והראה להם את הארץ, דברים שהולכים ונעלמים היום. קשה לי לדבר עליו בלשון עבר".
ראש העירייה, רמי גרינברג, ספד לו: "משה ספקטור היה איש רב פעלים, אדם מוכשר מאד, איש עשייה, שפיו וליבו היו שווים. משה ספקטור, היה יקיר העיר, ג'נטלמן אמיתי, שהיה לי הכבוד להכיר ולעבוד לצידו. תנחומים למשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך".

4 צפייה בגלריה
כריכת הספר על משה ספקטור
כריכת הספר על משה ספקטור
כריכת הספר על משה ספקטור
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

חבר המועצה ישראל פרידמן ציין: "משה היה מדור הנפילים שכבר אינם היום עמנו. הגדרתי אותו תמיד כ'מענטש'- מילה היתה מילה ויכל גם להגיד בצורה יפה ומכבדת 'לא' כשסבר שאין מקום. אך כשראה צורך לסייע למוסד חינוכי הפעיל את כל כובד משקלו, קשריו וכישוריו. הוא עזר לבית ספר שובו להיכנס למתחם סמוך כשנוכח בצורך לכך וקידם במשרד החינוך עשרות כיתות למגזר החרדי כפי שנלחם למען החינוך הכללי".
משה הותיר אחריו אישה, שלוש בנות, שני חתנים ושבעה נכדים.
הלווייתו תיערך מחר (שישי) בשעה 10:30 בבית העלמין סגולה.
יהי זכרו ברוך.