עורכת דין ליאור בן-יוסף לוי עוסקת באחד התחומים הפחות מוכרים בציבור הרחב, אבל בשנה האחרונה בעקבות משבר הקורונה, הוא חשוב מתמיד - תחום "חדלות הפירעון". במסגרת עבודתה ליאור מלווה בעלי עסקים ואנשים פרטיים שנקלעו לקשיים כלכליים. היא מגבשת הסדרי חוב ומייצגת לקוחות בהליכי פשיטת רגל ופירוק חברה.
2 צפייה בגלריה
ליאור בן-יוסף לוי
ליאור בן-יוסף לוי
ליאור בן-יוסף לוי
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מירי'ס, Studio 35 - private collection )
"יש כמה דרכים להיכנס להליך חדלות פירעון אבל חשוב מכך – יש כמה דרכים לצאת", מסבירה ליאור. "אני עובדת עם אנשים שמפעל חייהם התפורר בין אצבעותיהם. הרבה פעמים זה מלווה במשבר שהוא לא רק כלכלי, אלא משליך על הרבה מעגלים נוספים - משפחה, הסביבה הקרובה, ולעיתים גם על הדימוי העצמי. העבודה שלי לא נגמרת בפתרון של אירוע נקודתי והחוכמה היא לחשב מסלול מחדש ולייצר תשתית של ביטחון כלכלי גם ביום שאחרי".
"אני מאוד מאמינה בהסדרים ופשרות, אבל לא בכל מחיר", היא מדגישה, "אבל אין ספק שיש סיפוק בלבנות תוכנית כלכלית איתנה שמתווה מסלול לסגירת החובות, ולקבל את ברכת הדרך גם מצד הנושים".
האם לפעמים אין ברירה אלא לסגור את העסק?
"נכון, לא תמיד אפשר לשקם. לפעמים העסק הגיע לסוף דרכו ואין ברירה אלא לפנות להליך מסודר של סגירה. הרבה פעמים לבעל העסק קשה לראות את זה קורה. אבל צריך גם לדעת לעשות את זה בזמן, כשעוד ניתן לסגור בכבוד. החוכמה היא לצאת כשמצד אחד באמת אין לעסק עוד סיכוי, ומצד שני בזמן שעוד אפשר למזער את הנזק".
באמת תמיד רצית לעסוק בתחום הזה?
"כשהתחלתי את לימודי המשפטים וחבריי לקחו קורסים של משפחה ונדל"ן, אני רק מלמלתי שאני רוצה לשקם חברות. כמובן שאז לא ממש הבנתי מה זה אומר, אבל הייתי צופה בחדשות ורואה את הדיווחים על הליכי הפירוק של חברות גדולות במשק. נדהמתי איך מפעל חיים שלם של בן אדם הופך להיות כל כך רחוק ממנו. איך עובדים, מוצאים את עצמם ברגע אחד במציאות חיים חדשה שלא יכלו לצפות לה. ידעתי שתהיה לי דריסת רגל בתחום".
2 צפייה בגלריה
ליאור בן-יוסף לוי
ליאור בן-יוסף לוי
ליאור בן-יוסף לוי
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מירי'ס, Studio 35 - private collection )
ליאור, בת 31, נשואה לרותם ואם לשתי בנות – נלי (3) ומיקה (2). היא מעידה על עצמה כמי שהמשפחה היא הבסיס לכל עבורה, והקורונה רק חידדה את ההכרה הזו. "למען האמת - הקורונה לימדה אותי שיעור בחיים", היא אומרת. "אני זוכרת את היום שהודיעו לראשונה בתחילת מרץ 2020 על כניסה לסגר. זה תפס אותנו לא מוכנים והרגשנו שהאדמה נשמטת תחת רגלנו. תוך זמן קצר בתוך הסגר והשהייה עם המשפחה בבית, תפסה אותי ההבנה שהכל זמני, ששום יום לא חוזר. הבנתי שקיבלתי הזדמנות לחוות את הבעל והילדות שלי. השעות הרבות במשרד ובאולמות בתי המשפט התפנו לטובת זמן איכות אמיתי עם המשפחה".
אבל הקורונה לא היתה עבורה רק סיבה להשקיע במשפחה, אלא גם דחפה אותה להתקדם מבחינה מקצועית. זמן קצר לאחר תחילת המגיפה, היא לקחה את הניסיון והידע שצברה, פתחה משרד משלה והחלה לייצג את הלקוחות שלה, ללא תיווך של משרד גדול. "החלטתי שאת תקרת הזכוכית שלי אני אנפץ. המהלך אפשר לי להעניק לכל אחד מהלקוחות לא רק טיפול מקצועי ומיומן, אלא גם יחס אישי, שלפעמים חסר במשרדי עורכי דין גדולים. היתרון הוא שאפשר להגיע לתוצאות הרצויות בצורה המקצועיות והיצירתית ביותר, אבל בליווי אישי, עם תפירה מדויקת של הפתרון המשפטי בהתאם לצורך של כל לקוח ולקוח".
לסיום, מה היית רוצה לשנות?
"יש נשים מקצועיות ומדהימות במגרשים הכלכליים של המשפט. אבל זה לא מספיק. הייתי רוצה לראות יותר נציגות נשית".
עו"ד ליאור בן-יוסף לוי |
www.lby-law.co.il | טל’: 03-5103222 | פקס: 03-5103223 | כתובת: מגדלי הארבעה, מגדל צפוני, רח’ הארבעה 28, תל אביב | מייל: lior@lby-law.co.il