2 צפייה בגלריה
העבודות בכביש 471. צילום: נתיבי ישראל
העבודות בכביש 471. צילום: נתיבי ישראל
העבודות בכביש 471. צילום: נתיבי ישראל
אם גם אתם מצאתם את עצמכם עומדים בפקקי ענק בשבועיים האחרונים, הרי לפניכם הסיבה: נתיב תחבורה ציבורית שעתיד להתווסף כנתיב השישי לחמשת הנתיבים הקיימים של כביש 471. תושבים רבים התלוננו כי הפקקים גברו וכי לא נראו כלים הנדסיים בשטח ולא הוצב שום שלט שמסביר את חסימת שני הנתיבים שהחלה לפני כשבועיים.
כביש 471, שידוע בפקקי הענק שלו, רק הוסיף להיות פקוק ועתה אפילו עד למחלף שעריה בשעות הבוקר כשכולם בדרכם לעבודה. הכעס הרב של התושבים נובע גם מהתמיהה על העובדה שאין כרגע מספר רב של קווי אוטובוס שעובר בכביש.
כעת אנחנו יכולים לספר לכם מה באמת קורה בשטח. בימים אלה משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, משקיע למעלה מ-42 מיליון שקלים לטובת הקמת נתיב התחבורה הציבורית באורך 3.8 ק"מ בתוואי כביש 471 (ממזרח למערב).
לטענת גורמים בחברת נתיבי ישראל, המיזם יתפרס ממחלף גת רימון, יעבור בדרך השירות החוצה את העיר פתח תקוה ויגיע עד רחוב קרן היסוד בעיר גבעת שמואל. השבוע אף הוצבו מספר שלטים לאורך הכביש.
2 צפייה בגלריה
צילום: נתיבי ישראל
צילום: נתיבי ישראל
צילום: נתיבי ישראל
מיזם זה הוא חלק מובנה מתוכנית משרד התחבורה לפרויקט "מהיר לעיר", שתכליתו יצירת רשת רציפה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית ב-17 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב-יפו. אחת האפשרויות היא אף הוספת קווי אוטובוס חדשים שיעברו בנתיב החדש לכיוון גבעת שמואל, בני ברק, רמת גן ותל אביב.
ביצוע פרויקט זה מתוכנן להימשך כשמונה חודשים עד לחודש יולי 2019 ובמסגרתו ישודרגו גם מערכות הניקוז והתאורה לאורך התוואי כולו. יש לציין כי אין מדובר ב"גניבת" נתיב מ-5 הנתיבים הקיימים אלא הוספת נתיב שישי שישמש לתחבורה ציבורית.
מחברת נתיבי ישראל נמסר כי "החברה עושה מאמץ לצמצם את ההפרעה למשתמשי הדרך, כמו גם לוחות הזמנים, על מנת להביא אל רווחת הציבור את תרומתו האדירה בהקדם האפשרי".