1 צפייה בגלריה
המעלית על גשר המיתרים. צילום: אייל עצמון
המעלית על גשר המיתרים. צילום: אייל עצמון
המעלית על גשר המיתרים. צילום: אייל עצמון
תקועים: המעלית על גשר המיתרים (קלטרווה) בפתח תקוה, המחבר בין הקניון הגדול לבית החולים בילינסון, לא מצטיינת בתפקוד שוטף. בתקופה האחרונה ישנן תקלות חוזרות ונשנות שגורמות לכך שימים שלמים אין מעלית פעילה במקום. התוצאה היא שהולכי רגל אף פעם לא יודעים אם יוכלו לחצות את כביש ז'בוטינסקי הסואן ויזכו להגיע במעלית לבית החולים בילינסון או לקניון הגדול.
הבעיה חמורה במיוחד כאשר נכים, קשישים והורים עם עגלות רוצים לחצות את גשר המיתרים. אם המעלית לא עובדת - הם פשוט לא יכולים לעשות את זה. כך נוצר מצב שדווקא המעלית שאמורה לשמש מבקרים רבים בדרכם לבילינסון, תקועה ומקשה את הגישה לאחד המוסדות הרפואיים הגדולים בגוש דן.
גשר המיתרים, המכונה גם "גשר קלטרווה", הוקם בשנת 2006 וממוקם במקום מרכזי בעיר על ציר ז'בוטינסקי. מטרתו היתה לאפשר גישה נוחה לקניון הגדול, לבילינסון, ולשכונות נווה גן ורמת ורבר.
בשבוע שעבר ביקרנו בגשר ומצאנו כי המעלית שוב תקועה, כפי שקרה לא מעט פעמים מאז הקמתו. מבקרת בכיסא גלגלים שעברה במקום אמרה: "אני צריכה עכשיו ללכת דרך המעבר המשוקע שמתחת לכביש וזה מאריך לי את הדרך. למה אישה בכיסא גלגלים כמוני ככה צריכה להיות מטורטרת בשביל להגיע מהקניון לבילינסון? הם גם לא שמו שלט. ואם הייתי הולכת את כל הגשר ורק אז מגלה שאין מעלית? הייתי צריכה לחזור את הכל במצבי".
שרון, אמא לתינוק שבאה לבקר בקניון הגדול אחרי ביקור משפחתי בבית החולים, אומרת: "תראה עד כמה תלול גרם המדרגות הזה. זה גם ככה לא בטיחותי במיוחד אז על אחת כמה וכמה עם עגלת תינוק שדורשת ממני אקסטרה מאמץ. למה המעלית הזאת אף פעם לא עובדת כמו שצריך?".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "המעלית בין הקניון לבית החולים מתופעלת ע"י הקניון הגדול . המעלית עובדת באופן קבוע למעט טיפולים תקופתיים".
תגובת עופר הקניון הגדול: "תודה על פנייתכם. המעלית נמצאת בתיקון ותשוב לפעילות תוך 24 שעות".