מאז שהייתה ילדה קטנה ידעה ד"ר טלי אלוני רוזן (47), תושבת פתח תקוה, שהיא רוצה להציל בעלי החיים, ועשתה הכל כדי להגשים את החלום! כבר כעשור היא מנהלת מרפאה שכונתית חמה ומצליחה מאוד ברמת אביב.
2 צפייה בגלריה
ד"ר טלי אלוני
ד"ר טלי אלוני
ד"ר טלי אלוני
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מיכל זכאי)
ד"ר טלי אלוני, שמתגוררת בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקוה, נשואה לרוני ואם לשלושה ילדים: עידן (19), ליאור (16) ושירה (13). "ידעתי מאז ומתמיד מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה, לכן יצאתי להגשים את החלום בגיל מאוד צעיר. למדתי וטרינריה ברומניה התמחיתי בבריאות הציבור. ולאחר שעבדתי בשירות הווטרינרי בפתח תקווה, פתחתי מרפאה משל עצמי".

מחלום למציאות- מרפאה פרטית שכונתית לאוהבי חיות

"לפני כמעט עשור פתחתי את המרפאה ברמת אביב מתוך צורך מאוד גדול להשפיע ולחולל שינוי. חיפשתי שכונה עם ילדים, שיעברו יום יום דרך המרפאה ויתאהבו בחיות. חלמתי לתת שירות ממקום אישי, להכיר את כל חיות המחמד מהרגע שאומצו דרך כל אבני הדרך בחייהם. ההימור שלי על השכונה ברמת אביב התברר כהימור נכון, השכונה מדהימה והתושבים נעימים ולבביים ובעיקר אוהבי חיות. במקביל אני עובדת עם עמותות רבות, ומסייעת להן בדרכי המקצועית לעשות טוב. בנוסף אני לוקחת חלק במיזמים ארציים למען בעלי החיים".

מסגר להזדמנות- ממרפאה לביקורי בית

בתקופת הסגרים שזימנה לנו מגפת הקורונה מצאה את עצמה ד"ר טלי אלוני רוזן מול אתגר חדש, רבים מלקוחותיה הסתגרו בבתיהם, הרשויות סגרו את האפשרות לחיסונים העירוניים, והכלבים היו צריכים להמשיך כבכל שנה לקבל את החיסון נגד כלבת. "תקופת הסגרים הייתה מאתגרת, אך מהר מאוד התעשתי, כיוון שאני מנהלת מעקב צמוד עם הפציינטים שלי, הנגשתי את המרפאה, והענקתי שירות עד הבית, לכל איזור תל אביב והמרכז. אני מאמינה שהתקופה הזו למרות האתגרים שהביאה איתה, הצליחה להוציא ממני את המירב, יש הרבה מרפאות פרטיות, אך אין הרבה וטרינרים שנותנים את השירות עד הבית".
2 צפייה בגלריה
ד"ר טלי אלוני
ד"ר טלי אלוני
ד"ר טלי אלוני
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מיכל זכאי)

מהצלת חיות לפינות החי

ד"ר טלי אלוני רוזן הייתה הילדה שחלמה להציל חיות. "הבאתי הביתה צב פצוע וכלב שנדרס, מאז שאני זוכרת את עצמי היה בי הצורך להציל בעלי החיים. עבורי הצלת בעלי חיים זו שליחות, זה משהו שחזק ממני. היום לאור הכשרתי בבריאות הציבור, אני מגשימה את השליחות שלי ולא רק במרפאה, אני אמונה על הטיפול בחיות בפינות חי רבות בבתי ספר ופינות אקזוטיות. במסגרת הטיפול בפינות החי אני מטפלת בארנבונים, שרקנים, וכו' וכן עורכת הדרכות לתלמידים ועוד. אני מגיעה למשל לחטיבת רבין, שזה בית ספר לחינוך מיוחד בפתח תקוה. זה עושה לתלמידים 'וואו' עצום, נותנים להם אחריות וטיפול".
שירות חדש שד"ר טלי אלוני רוזן עוסקת בו בשנים האחרונות הינו הכנת בעלי חיים לקראת הטסה לחו"ל. "בשנים האחרונות ככל שהשמיים נפתחו, אנשים יצאו לטיולים ארוכים או העתיקו את מקום מגוריהם מלווים בחיות המחמד שלהם", היא מסבירה. "לחברות התעופה השונות תנאים שונים להטסה ורגולציה מורכבת: החל מכלובים שונים, שעות שונות, ואפשרויות הטסה שונות שחשוב להכיר. למשל, כלב קטן יכול לשבת בכלוב במושב ליד הבעלים ויש לקנות לו כרטיס. כלב גדול במשקל העולה על 8-10 ק"ג, חייב לשהות בתא המטען, שהוא באותה הטיסה עם הבעלים. צריך לקחת בחשבון שיש טיסות המיועדות רק לבעלי חיים ויש שלא. כמו כן קיימת פרוצדורה מול מחלקת מטענים ביום הטיסה, הבעלים יכול לעלות את חיית המחמד למחלקת המטענים אך עליו לדאוג שמישהו אחר יוציא אותו. מתפקידי לדאוג לכל הניירת של אותו כלב, כל הרגולציות שכוללות מסמכים ותעודות צריכים להיות באותו מועד".
איזה עוד שירותים ניתן לקבל?
"טיפולים מורכבים, טיפולים כירורגים, בדיקות מעבדה מתקדמות, חיסונים וטיפולי שיניים, עיקורים, סירוסים, טיפול בחיות אקזוטיות, שירותי מספרה ויופי. בנוסף אני מציעה ייעוץ וניהול פינות חי מול בתי ספר".
מוזמנים לאתר המרפאה הוטרינרית של ד"ר טלי אלוני רוזן: www.animal-clinic.co.il.