בזמן שרוב האמהות רוצות שהבת שלהן תהיה רופאה, אמא של דפנה מנספלד רצתה שהיא תהיה שחקנית או ציירת או אפילו שפית במסעדה. שנים אחר כך, ד"ר מנספלד משלבת בין שני העולמות – האמנות והרפואה – כמומחית לרפואה אסתטית הבוחרת דרך המקצוע שלה גם להעצים נשים ולגרום להן להרגיש טוב יותר עם עצמן. "חשוב שנשים יהיו שלמות עם עצמן, כמו שהן, אבל זה לא אומר שהן צריכות לוותר על הטיפול", אומרת ד"ר מנספלד.
2 צפייה בגלריה
ד"ר דפנה מנספלד
ד"ר דפנה מנספלד
ד"ר דפנה מנספלד
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן)
בילדותה כיוונה ד"ר מנספלד לתחום האמנות, כשסימנה את הבישול והציור כיעד. בצבא נחשפה לתחום הרפואה כששירתה בתל השומר, והחליטה לפנות לתחום שיביא את שתי האהבות שלה לידי ביטוי. "התחלתי את עבודתי במחלקה הפנימית, ובמיון, ומשם עברתי למחלקת שיקום מונשמים, והרפואה האסתטית הייתה דרך להקליל את המקצוע.
לימים עזבה את בית החולים והחלה לעבוד כרופאת משפחה ולהתמקד ברפואה האסתטית כמקצוע העיקרי. "אני גם גורמת לאנשים להיות יפים, בריאים ומאושרים, וגם תורמת לבריאות הנפשית שלהם", אומרת ד"ר מנספלד. "השקעה במראה ובחזות יכולים לשפר פלאים את מצב הרוח, אך במידה ואני מבינה שהבקשה הגיעה ממקום לא נכון אני מתריעה ואפילו מציעה טיפול וסיוע וכמובן לא מבצעת את הטיפול".
עבור ד"ר מנספלד כל מטופל הוא עולם. היא לא מעסיקה יועצות יופי שימכרו עסקאות, אלא מעדיפה את הטיפול אחד על אחד, אישי יותר, בגובה העיניים וגם מנווטת את הזמנים בעצמה כך שאין צורך לחכות בתור. היא מרבה להשתמש במכשור רפואי בשילוב הזרקות, וזאת לטובת השגת יופי טבעי יותר ופחות מעושה. "אני לא מהרופאים שעושים פס ייצור לשפתיים או משווקת שטאנץ טיפולי אחד לכולם, הכל נעשה בהתאמה אישית על פי המטופל או המטופלת מתוך מטרה לשפר ולהעצים. צריך גם להיות ריאליים, אי אפשר גם להפוך אישה בת 70 לבת 24. אידיאל היופי מבחינתי הוא שילוב של איפה את היום לבין מה שאת רוצה להיות".
2 צפייה בגלריה
ד"ר דפנה מנספלד
ד"ר דפנה מנספלד
ד"ר דפנה מנספלד
(צילום: אלון פורת)
כבר שמונה שנים שד"ר מנספלד בת ה-44 עוסקת ברפואה האסתטית המעצימה. היא מגדירה עצמה כ"לא האישה הממוצעת, אני מאוד שונה", וזה המסר שהיא גם מעבירה הלאה למטופלות שלה.
"אני רוצה שכל אישה תגיד את לעצמה שהיא יפה ומיוחדת ולא תפחד להחצין את הנצנצנים ואת כל הדברים הטובים שיש לה. אני רוצה לעזור לנשים להרגיש כך עבור עצמן ממש כפי שאני עושה זאת עבורי עצמי", היא אומרת. "לדעתי לא כולן צריכות להיראות אותו הדבר או לשאוף לאותו מקום. אפשר להיות שמנה ויפה, או רזה, נמוכה, גבוהה או שונה בכל דרך ועדיין להקרין יופי. תראה את הדוגמנית ויני הארלו, היא סובלת מויטיליגו, מחלת עור שגורמת לכתמים בהירים על עורה והיא יפייפיה ומיוחדת מאד גם בזכות המחלה".
בדרך לאותה השלמה עצמית, שמה ד"ר מנספלד את האישה במרכז. במקרה הזה, היא לא רק עוסקת באסתטיקה אלא גם מעצימה את המטופלות בדרכה המיוחדת. "אם עברת חרא של שנה (מי לא?) והיה לך קשה, אין שום דבר רע בלייפות ולשמח את עצמך. חשוב להיות שלמה עם עצמך, עם המראה שלך, גם אם זה אומר שאת מגיעה אלי לשדרוג, בלי להתבייש או לדפוק חשבון. אני חושבת שלהיות פמינסטית עם נצנצים או כזו שמושכת תשומת לב באופן טבעי, לא גורע דבר מהמהות הרצינית והמקצועית שלך. כשאת אומרת לעצמך 'אני שלמה עם עצמי', כך גם המסר שאת מעבירה לאנשים יהיה שלם".
יש אידיאל יופי אחד?
"לא. אני לא חושבת שאישה עם שיער בלונדיני יפה יותר מאישה עם שיער חום, וגם אין צבע עור או מבנה פנים/ עיניים או אף שמדגישים יופי. אני, למשל, שמנה ויפה ואני לא מתביישת להגיד את זה. אישה יכולה להיות שמנה ויפה, והעניין הוא להיות יפה בכל גודל ובכל צורה וגם לדעת שאפשר לתת פוש קטן למה שהטבע לא נתן וזה נחמד מאד".
וכאן את נכנסת לתמונה.
"התפקיד שלי הוא לסייע לאנשים לטפח את עצמם להגיע לשלמות עצמית, אני אוהבת טיפולים שמשקמים ומטפחים את העור, ועוזרים להתגבר על צלקות אקנה לא רצויות או להשיב סימטריה לפנים, ולא ממקום שכולם צריכים להיות כמו דוגמנית או כוכבת רשת אני לא הייתי רוצה להיראות ככה גם אם הייתה לי שרביט קסם, אני אוהבת להיות אני".
ד"ר דפנה מנספלד
רוממה 3 תל אביב
מייל: mansfeld2512@gmail.com
052-3577100