עוד בהיותה ילדה נמשכה אביטל רוט-זיידל לתחום הכושר והספורט. כיום, כשהיא מאמנת כושר ופילאטיס ועובדת עם נשים מהרגע שגילו שהן בהריון וגם אחרי הלידה, היא כבר יודעת שהתחום בחר בה והיא פועלת באמצעותו כדי להחזיר נשים לכושר וגם להעצים אותן אחרי שילדו. "אני מפוגגת לנשים בהריון את החשש מפעילות ספורטיבית במהלכו, גם אם מדובר באימונים קשים ואינטנסיביים לנשים מאומנות", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
אביטל רוט-זיידל
אביטל רוט-זיידל
אביטל רוט-זיידל
(צילום: עדי זיידל)
רוט-זיידל בת ה-38 מתגוררת בתל אביב-יפו, והיא אמא לשני ילדים בני שמונה וחמש. בגיל חמש כבר התאמנה בהתעמלות קרקע ומכשירים, המשיכה לריקוד, והייתה פעילה עד הצבא בלהקת נוער שהופיעה בארץ ובחו"ל. לכך התווסף גם טניס, והכל במקביל. בצבא הייתה לוחמת נ"מ. "כל הזמן התעסקתי עם תחומי הגוף, הפיזיות. זה משהו שפשוט היה שם מאז ומתמיד", היא מספרת. "החלום שלי אחרי הצבא היה לעשות קורס מדריכי אירובי וחיזוק, היה לי ברור שזה מה שאעשה, לא היה משהו אחר מבחינתי. הרגשתי שהגוף שלי בנוי בצורה מסוימת שכאילו דורש את זה, הוא חי את זה ובנוי לזה".
אחרי הצבא ושהייה חלומית בניו יורק, חזרה רוט-זיידל לישראל והתחילה קורס מדריכי אירובי וחיזוק. תוך כדי, הוסיפה גם קורס מדריכי ספינינג והחלה לעבוד בתור מדריכת אירובי, חיזוק וספינינג. בלימודי התואר בחינוך גופני בסמינר הקיבוצים, נחשפה לעולם ההריון והלידה.
"בשנה האחרונה בלימודים התמחתי בטיפוח יציבה לנשים בהריון, וגיליתי עד כמה לנשים אין את הידע ועד כמה הן מפחדות לעשות ספורט בהריון ולהניע את הגוף", היא מספרת. "סיימתי את התואר והמשכתי לעוד שנה של לימודי תומכת לידה, דולה. התחום ריתק אותי, הכנתי זוגות באופן פיזי ורגשי על ידי שילוב כל הידע שצברתי. ולאחר מכן המשכתי לתמוך ולאמן רק נשים, וזה ממש סלל לי את הדרך למה שאני עושה כיום. כשילדתי, הבנתי בעצמי כמה התחום הזה דורש הרבה ידע ותמיכה".
2 צפייה בגלריה
אביטל רוט-זיידל
אביטל רוט-זיידל
אביטל רוט-זיידל
(צילום: עדי זיידל)
העבודה של רוט-זיידל מתחילה מהרגע שאישה מגלה שהיא בהריון ועד ללידה, וממשיכה אחריה. היא מציינת שנשים עוסקות יותר בשנים האחרונות בספורט אינטנסיבי והרמת משקל גבוה, וחסר להן ידע באשר לשילוב שלו בהריון, בעיקר כשמדובר בנשים מאומנות ובאימונים חזקים דוגמת קרוספיט. "אנשים מסביב אומרים כל מיני דברים, ונשים בהריון חוששות ולא בטוחות מה נכון ומה לא. הן מרגישות את הקונפליקט בין מה שאומרים מסביב לבין מה שהגוף שלהן מרגיש שהוא יכול וצריך".
היא החליטה למקד את עצמה באימון נשים בהריון ואחרי לידה, ויצרה לעצמה תחום ייחודי. "הריון ולידה דורשים הכוונה אישית", מסבירה רוט-זיידל.
עוד לפני הקורונה, החלה רוט-זיידל באימוני כושר אונליין. הכל החל כאשר מכרה מוצר אונליין לאימוני כושר להריון, העלתה אותו לפייסבוק ולאינסטגרם המאוד פופולארי שלה, וקיבלה שיחה מפתיעה מקליפורניה. "מישהי מקליפורניה קנתה את המוצר שלי ושאלה אם אני גם עושה אימונים אונליין, ובזכותה התחלתי גם לאמן בצורה כזו ולא רק פרונטלית. "יש לי גם מוצר אונליין לאימון נשים לאחר הלידה ואפילו בשילוב התינוק, כולל הכוונה ספציפית לאחר היפרדות בטנית בעקבות ההיריון. 70-80 אחוז מהאימונים שלי הם אונליין, בזום. כך אני גם מאמנת חברת הייטק ומצליחה להגדיל את קהל הלקוחות באופן מאוד יצירתי ומותאם לכל אחד".
יש לי טווח די גדול של אימונים, מאימון פילאטיס רגוע ועד אימונים מאוד אינטנסיביים של דופק וחיזוק. הם מותאמים באופן אישי לכל אישה, למטרותיה ומגבלותיה במידה ויש. "לכל אחת יש ציפיות ורצונות ועל כן חשוב מאוד לתפור אותם כמו חליפה אישית לכל אחת".
והיצירתיות הזו כוללת גם אימונים לבני הגיל השלישי.
"הקורונה פגעה מאוד במבוגרים בני 70 ו- 80 ומעלה, וגם להם אני מקיימת שיעורים אונליין, אני מרגישה שהם זקוקים לזה ויש לי את כל הכלים לאפשר להם אימונים מותאמים אישית תוך שמירה על בריאותם. מדובר באנשים מאוד פעילים שמאז הקורונה לא יצאו כמעט מהבית, והם נפגעו אפילו ברמה הרגשית".
בעקבות ההצלחה, הפכה מאמנת הכושר לכתובת גם להתייעצויות מצד נשים ומאמנים שעוקבים אחריה.
אנחנו פחות רואים נשים מתאמנות על המסך, למשל בנינג'ה ישראל?
"בשנה האחרונה אני מתאמנת בנינג'ה וטיפוס, יש הרבה נשים בתחום. נוצרה תחושה שאין נשים בנינג'ה בעקבות אי שידור של מתמודדות שהיו השנה, ולדעתי משיקולים לא נכונים. זה מעביר מסר שגוי, במיוחד לילדות או נשים שמאוד רוצות אבל מרגישות שאולי אין שם מקום לנשים. כשילדות קטנות לא רואות מספיק נשים בתוכניות האלה בשל שיקולי עריכה, זה מאכזב אותי. במיוחד בשנה קשה שכזאת בה נרצחו הרבה נשים".
ליצירת קשר: 0528219554
אביטל רוט-זיידל
באינסטגרם: Avital.r.z