אילו הייתם מבשרים לחובב ספורט ממוצע שקבוצת כדורגל מכפר קאסם סיימה במקום השלישי בליגת האלופות, הוא לבטח היה חושב שמדובר במתיחה. אז זהו, שלא.
2 צפייה בגלריה
"פלפלה" כפר קאסם. "שם דבר באירופה"
"פלפלה" כפר קאסם. "שם דבר באירופה"
"פלפלה" כפר קאסם. "שם דבר באירופה"
( צילום: באדיבות "פלפלה" כפר קאסם)
אמנם מדובר "רק" בכדורגל חופים, אבל קבוצת "פלפלה" כפר קאסם, שכידוע מגיעה מעיר ללא חוף ים, ממשיכה לתקוע יתד בין הגדולות של אירופה, אחרי שמזמן הפכה לאימפריה בארץ ושיאנית האליפויות בליגה המקומית.
למעשה כפר קאסם מחזיקה בחמש אליפויות, כשהאחרונה שבהם הייתה ב־2019, השנה האחרונה בה גם התקיימה הליגה בישראל בשל תקופת הקורונה ובעיות בירוקרטיות. עד שלא תוכרז אלופה חדשה, ממשיכה כפר קאסם לייצג את המדינה בליגת האלופות.
קראו עוד>>>
בטורניר ליגת האלופות שהסתיים בשבוע שעבר בפורטוגל היא הייתה פסע מזכייה בגביע כשהודחה בחצי הגמר על ידי בנפיקה המקומית שבהמשך זכתה בתואר. "זו לא אכזבה אבל כן תחושה של פספוס כי היינו טובים מאוד לאורך הטורניר וגם בחצי הגמר", אומר יו"ר הקבוצה, נימר עמאר.

"להגיע רחוק"

עד כמה הדרך של כפר קאסם לאורך הטורניר הייתה מרשימה? את שלב הבתים היא סיימה עם שלושה ניצחונות משלושה משחקים בהם כבשה 20 שערים וספגה 5 בלבד. בשמינית הגמר גברה הקבוצה על ספורטינג ליסבון, ברבע דילגה על לא אחרת מאשר ראש העין שהגיעה לטורניר דרך מסלול שונה, ובחצי כאמור הפסידה לבנפיקה. במשחק על המקום השלישי הביסה כפר קאסם קבוצה מצרפת בתוצאה 7:2.
"האמנו שנגיע לגמר, ציפינו, כיוונו הכי גבוה שאפשר והיינו טובים אפילו מבנפיקה, אבל השוער שלהם תפס יום מהחלומות", אומר עמאר.
עד כמה גדול ההישג שלכם?
"בגלל שאנחנו עובדים בצורה יסודית זו לא הפתעה בשבילנו, אבל זה הישג גדול מאוד למדינה בכלל ולחברה הערבית בפרט. עוד לא היה ענף ספורט קבוצתי שקבוצה מהמגזר שולטת בו באופן מוחלט כמו בכדורגל חופים. עד שנעצרה הליגה היינו עם חמש אליפויות, אחרינו נתניה עם ארבע ולאחר מכן מספר קבוצות ביניהן פתח־תקוה וראש העין, שזכו באליפות אחת כל אחת".
מה גובה התקציב שלכם ביחס לקבוצות האחרות באירופה?
"יש קבוצות כמו בנפיקה, ספורטינג ובראגה הפורטוגליות, שמתוקצבות מהמועדונים שמשחקים על כר הדשא ושם הכסף הגדול. יחד עם זאת, אנחנו לא נופלים משום קבוצה, וכל שחקן שאנחנו רוצים אנחנו יכולים להביא".
אילו תגובות קיבלתם שם? לא הופתעו שקבוצה מישראל מגיעה למקום השלישי?
"לא, אנחנו שם דבר בכדורגל חופים באירופה. כל הקבוצות וכל האיגודים מכירים את פלפלה ורוחשים כבוד. זו פעם שביעית שאנחנו משתתפים בליגת האלופות ויודעים שאנחנו מסוגלים להגיע רחוק. מהיום הראשון ידעו שנדבר חזק באליפות, כך שזו לא הפתעה".
איך קיבלו אתכם בכפר קאסם?
"עשו לנו כבוד גדול, קיבלו אותנו בצורה הכי טובה. כולם מפרגנים, מראש העירייה עד אחרון התושבים. התגובות מחממות את הלב".
מה הסוד שלכם?
"אנחנו קבוצה מגובשת, שלא מבדילה בין שחקן זר לשחקן מקומי, נותנת כבוד לשחקני הבית ויש תחושה של ביחד. בנוסף, יש לנו קבוצה שמנוהלת ברמת מקצוענות כמו מכבי חיפה ומכבי תל אביב בליגת על, לעומת קבוצות אחרות בכדורגל חופים שמנוהלות בצורה חובבנית".
איפה אתם מתאמנים? חוף ים זה לא משהו שקיים בכפר קאסם.
"בנינו מגרש ברמה גבוהה בכפר קאסם לפני שלוש שנים, ואנחנו יכולים להתאמן בו כמה שאנחנו רוצים. השבוע גם התחלנו להרכיב שם יציע".

"פועלים בעקביות"

לפני שלוש שנים, בתום 13 שנות פעילות, הופסקה ליגת הכדורגל חופים בישראל ששוחקה מדי קיץ בחוף פולג בנתניה. תחילה בעקבות הקורונה ובהמשך ככל הנראה בשל בעיות בירוקרטיות וכלכליות כאלו ואחרות. השנה אמורה הייתה הליגה לחזור לאחד מחופי חדרה, אבל גם הקיץ ככל הנראה לא יהנו חובבי הענף מהביצועים על החול החם.
2 צפייה בגלריה
עמאר. חולם בגדול
עמאר. חולם בגדול
עמאר. חולם בגדול
(צילום: באדיבות "פלפלה" כפר קאסם)
על פניו, היעדר משחקים היה אמור לפגוע בכושר איתו כפר קאסם הגיעה לטורניר האירופי, אלא שעמאר מסביר כי "אנחנו אמנם מתאמנים חודש לפני הטורניר, אבל אנחנו פועלים לטובת הקבוצה לאורך כל השנה. יש לנו מנהל מקצועי, וצוות אירופאי שאיתנו בטורניר ולפניו.
"הוזמנו השנה גם לטורניר באוקטובר בהשתתפות שמונה קבוצות מאירופה ומהעולם שמוכיח כמה השם שלנו גדול.
"אנחנו פועלים בעקביות, והשחקנים שלנו מתגייסים למשימה. מצד שני, אם הייתה ליגה והיינו מתאמנים יותר, היינו חוזרים גם עם הגביע מפורטוגל. אנחנו מקווים שבשנה הבאה נשתתף בכמה טורנירים, ואז נגיע מוכנים יותר והשמיים הם הגבול".
למה לא מצליחים למנף את כדורגל החופים בארץ? בתחילת הדרך הגיע קהל למשחקי הליגה והנבחרת סיפקה תוצאות טובות, אבל כעת יש תחושה שהענף בדעיכה.
"לדעתי, זו בעיה של ההתאחדות שמעבירה את האחריות לזכיין כדי שירוויח במקום שתשקיע בעצמה. בגלל זה גם הנבחרת מתה. בשבוע הבא יש לי פגישות עם ההתאחדות לכדורגל ומשרד הספורט בעניין.
"בינתיים, אנחנו בונים ליגה של המגזר בהשתתפות קבוצות מ־16 ערים וכפרים מאזור המרכז, שתתחיל לפעול בחודש הבא, וזאת בנוסף לליגת נוער. הכל במטרה למנף את הענף ומבלי לחפש רווח. משם נקווה להתפתח".
למה שלא תקימו ליגה אלטרנטיבית עם קבוצות מכל המגזרים?
"אנחנו רוצים להתקדם עם זה. הצעתי לקיים את משחקי הליגה הישראלית בכפר, אבל העירייה לא מוכנה לשאת בהוצאות ולכן זה ירד מהפרק".
יש לך הסבר מדוע כדורגל חופים נמצא בטופ האירופאי לעומת כדורגל על הדשא?
"הקבוצה שלנו עקבית בעבודה שלה ומתייחסת לענף ברצינות רבה. לא משנה אם יש ליגה או לא, אנחנו מכינים את עצמנו בצורה הכי טובה".
מה המטרה שלכם לשנים הקרובות?
"להגיע לגמר ליגת האלופות ולהניף את הגביע. זה חלום שלאחריו אוכל לומר שנתתי את כל כולי לעיר שלי. אני חולם בגדול ומבטיח לעשות הכל כדי להגשים את זה".
לכל העדכונים: חדשות פתח תקוה