רומי (7.5) ישראל מאור יהודה, אלופת המדינה בליגה א' בהתעמלות אומנותית לשנת 20/21, כבר מסומנת כתקווה אולימפית עתידית.
3 צפייה בגלריה
רומי והמאמנת אלונה דבורניצ'נקו. "פלפלית, כובשת וחייכנית"
רומי והמאמנת אלונה דבורניצ'נקו. "פלפלית, כובשת וחייכנית"
רומי והמאמנת אלונה דבורניצ'נקו. "פלפלית, כובשת וחייכנית"
(לאוניד נוזדרצ'יוב)
שבוע ימים אחרי הזכייה ההיסטורית של לינוי אשרם במדליית זהב אולימפית, לדניאל, אמה של רומי, שמלווה אותה לכל אימון ותחרות, ומשיקעה מזמנה, כספה ועבודתה (עברה למשרה חלקית על מנת ללוות את רומי לאימונים) יש חלום אחד ויחיד - לראות את בתה על הפודיום באולימפיאדה ב־2032.
הקריירה המקצוענית של רומי החלה מוקדם מהצפוי, בגיל שנתיים ותשעה חודשים. היא הלכה לאימון ניסיון בחוג להתעמלות אומנותית בעיר מגוריה ואז נוצר הקליק הראשוני. אחרי מספר אימונים היא עלתה ישירות לנבחרת וסומנה כהבטחה גדולה.
קראו גם>>
היא החלה להתאמן עם בנות גדולות ממנה בכמה שנים, הפעם באופן יומי, חמש שעות בכל פעם. הכניסה שלה לנבחרת הוכיחה את עצמה, עם יכולת משתפרת מאימון לאימון, וצוות המאמנים כבר מסמן את הדבר הבא - "תזכרו את השם: רומי ישראל, הכוכבת הבאה של המדינה".

"צמרמורת בגוף"

דניאל (30) הפכה לחלק בלתי נפרד מהקריירה של רומי, דבר שמצריך מהמשפחה השקעה גדולה, כולל כספית. "היום שלה מתחיל בבית ספר", היא מספרת. "ב־12:45 היא מסיימת, ותוך 40 דקות צריכה להספיק לאכול ולהגיע לאימון. היא עושה שיעורים בשעות הלילה המאוחרות ומקריבה מעצמה המון".
מה למשל?
"אין לה זמן לחברות או ימי הולדת לחברות, אין ימי גיבוש, הכל כדי לא להפסיד ימי אימון".
יהיו כאלה שיגידו שהיא מפסידה את הילדות שלה.
"זה לא מדויק. הילדות שלה פשוט אחרת. נכון שזו לא ילדות רגילה, אבל זו הדרך שרומי רוצה ובחרה".
מה מהמשמעות הכלכלית עבורכם?
"אנחנו ההורים משקיעים הרבה מאוד כסף, כולל על אימונים אישיים, ביגוד, נסיעות לתחרויות ועוד. מדובר על סדר גודל של כ־2,000 שקל לחודש, שזה לא קל בכלל. נאלצתי לעבוד במשרה חלקית כי אני לוקחת אותה לאימונים ומחזירה אותה, הכל כדי לתת לה את המקום להתפתח ולהצליח".
3 צפייה בגלריה
רומי ישראל. מסומנת כתקווה אולימפית
רומי ישראל. מסומנת כתקווה אולימפית
רומי ישראל. מסומנת כתקווה אולימפית
(לאוניד נוזדרצ'יוב)
בשבת האחרונה ישבו בני משפחת ישראל וצפו בלינוי אשרם זוכה במדליה וההתרגשות היתה בשיאה. "ממש בכיתי עם דמעות", משחזרת דניאל. "היתה לכולנו צמרמורת בגוף, כאילו דמיינו את רומי על המסך. השיחה של לינוי עם ההורים שברה אותנו.
"ראינו את המעמד המרגש והעצום, וחשבנו שאולי זה יהיה אנחנו בעוד עשר שנים. זה כבוד גדול מאוד למדינה והציפיה היא שרומי שלנו תתברג למסלול הזה ותצליח. כל הבית שלנו נרתם לזה, אנחנו מוזמנים לפעמים לארוחות שישי ולא הולכים כי יש לה תחרויות בשבת. אנחנו מקריבים את כל הבית למען ההצלחה שלה".

"החברים מפרגנים"

רומי, הבת הבכורה לשתי אחיות, מספרת על החלומות והציפיות שלה: "אני מאוד רוצה להצליח ולהיות כמו לינוי אשרם. ראיתי את התחרות שלה ביום שבת ודיימנתי את עצמי שם, התרגשתי מאוד לראות אותה זוכה בזהב".
איך משלבים אימונים ולימודים?
"לא קשה לי באימונים, למרות שזה הרבה שעות. אני תלמידה טובה בבית הספר ולומדת בערב כדי להשלים את מה שאני מחסירה. אני מבינה שמצפים ממני להרבה, אבל אני לא לחוצה. אני יודעת שאצליח ועובדת קשה בשביל זה. החברים שלי מפרגנים לי, ואמא כל הזמן לצידי".
3 צפייה בגלריה
אשרם. מודל לחיקוי
אשרם. מודל לחיקוי
אשרם. מודל לחיקוי
(אורן אהרוני)
אלונה דבורניצ'נקו, שהייתה בביג'ין 2008 עם הנבחרת הקבוצתית באולימפיאדה, היא המאמנת האישית של רומי ותולה בה תקוות רבות. "איך שרומי הגיעה אלינו ישר ראיתי שיש לה פוטנציאל אדיר", היא מספרת.
"העברנו אותה ישר לנבחרת והיא מתאמנת עם בנות גדולות ממנה. היא ילדה מאוד מוכשרת עם פוטנציאל אדיר להישגים. אנחנו מקדמים אותה עם ספונסרים והעירייה מאוד תומכת, אנחנו רוצים להגשים חלום ולהביא אותה למשחקים האולימפיים, בתקווה שבאולימפיאדה ב־2032 היא תהיה עם הפודיום".
איזה אופי יש לה?
"היא פלפלית, כובשת, מאוד חייכנית ויש לה כריזמה, אין את זה לכל מתאמנת בארץ. יש בה משהו מאוד חיינני והיא נותנת 100 אחוז בצורה מדויקת. עכשיו היא התחילה את התחרויות האמיתיות ומתבלטת באישיות שלה, אנחנו דוהרים קדימה".
אז מה עוד אפשר לספר על רומי? לילדת הפלא יש את כל הכלים להצליח: משפחה תומכת, כישרון יוצא דופן ורצון עז להגשים את החלום. מדובר בילדה מאוד תחרותית, שמסמנת מטרה ולא מוותרת עד שהיא משיגה אותה.
לנו נותר לקוות שבעוד קצת יותר מעשור נוכל להתרגש ממנה עם זכיה במדליה אולימפית.
לעדכונים: חדשות פתח תקוה