אם הכל היה הולך לפי התחזיות, אנשי מ.ס כפר קאסם היו עסוקים בימים אלה בתכנון עונתם הראשונה וההיסטורית בליגת העל.
1 צפייה בגלריה
סרסור. "הכי חשוב מבחינתי לחזור לליגה הבכירה"
סרסור. "הכי חשוב מבחינתי לחזור לליגה הבכירה"
סרסור. "הכי חשוב מבחינתי לחזור לליגה הבכירה"
(צילום: מועדון מ.ס כפר קאסם סוהיב)
אלא שהחמצת הפנדל הדרמטית בדקות האחרונות של משחק העלייה בכפר סבא טרפה את הקלפים וגזרה על המועדון לשחק עונה נוספת בליגה הלאומית.
כעת, כשהליגה הפכה לצפופה עוד יותר וקבוצות עם עבר עשיר בליגת העל ינסו להיאבק על העלייה, המשימה של כפר קאסם צפויה להפוך לקשה במיוחד. למרות זאת, זה לא מונע מהקשר מוחמד סרסור (23), שחקן הקבוצה שגדל במחלקת הנוער של הלוזונים, להצהיר: "המטרה היא לעלות ליגה".

"הייתי בהלם"

את המשחק ההוא באיצטדיון "לויטה" בצהריי יום שישי ה־6 במאי, סרסור, כמו כל אחד שקשור למ.ס כפר קאסם, כנראה לא ישכח לעולם. קבוצתו, שלאורך מרבית העונה איישה את אחד משני המקומות הראשונים, הגיעה למחזור האחרון בידיעה שניצחון מול הפועל כפר סבא המקומית, שאיבדה באותה העת עניין מקצועי בליגה, היה מעלה אותה לליגה הבכירה לראשונה בהיסטוריה.
קראו עוד>>>

בתום 89 דקות הראה לוח התוצאות על שיוויון אחת, אלא שאז נשרק פנדל דרמטי לזכות כפר קאסם לאחר הכשלה על הישאם לאיוס ברחבה. מוטי מלכה היה יכול לקנות את עולמו, אבל שוער כפר סבא הדף את הכדור והרס את החלומות של הקבוצה מהמגזר.
"במהלך הפלייאוף שיחקתי לסירוגין עם זריקות בגלל פציעה, אבל במשחק האחרון לא יכולתי לשחק", משחזר סרסור. "סלימן אזברגה המאמן אמר לי שהוא לא רוצה שאהיה בסגל כי לא הייתי כשיר, אבל ביקשתי שיכלול אותי כי רציתי לחגוג עם החברים על הדשא. באתי למשחק בידיעה שאנחנו עולים.
"למרות שלא היינו טובים באותו היום, האמנתי שנעלה. ואז כשהגיע הפנדל התקדמתי לכיוון דגל הקרן והלכתי להתפלל. אחרי שמוטי החמיץ אמרתי 'זהו, הכל הלך'. היו לי דמעות בעיניים, נשכבתי על הרצפה במשך כמה דקות ולא האמנתי. היינו כל השנה בצמרת, מקום ראשון־שני, וקיבלנו פנדל כדי להבטיח את העלייה. לצערי זה לא קרה בסוף".
ניגשתם לנחם את מוטי אחרי המשחק?
"אני אישית הייתי מרוכז בעצמי, בהלם ולא מאמין למה שקרה. אני מאמין שהיו כמה שכן הלכו לנחם אותו לאחר מכן. גם כל האוהדים שליוו אותנו למשחק נפלו על הרצפה אחרי השריקה ובכו. אין מה לעשות".
איך קיבלו אתכם בעיר?
"הפתיעו אותי לטובה, כיבדו אותנו. באופן אישי קיבלתי הרבה הודעות כמו 'לא נורא', 'הייתם טובים', 'נעלה שנה הבאה' ועוד. גם ממכבי פתח־תקוה קיבלתי הודעות עידוד".
הייתם פסע מלעלות ליגה. מה מנע מכם לעשות את זה בסופו של דבר?
"הייתה לנו תקופה לא טובה לפני הפלייאוף ולא ניצחנו מספר משחקים. זה משהו טבעי שקורה בכל קבוצה במהלך העונה, אבל לצערי הנפילה הזו הגיעה דווקא מול קבוצות התחתית. בדיעבד, יכול להיות ששם פספסנו את העלייה.
"היינו בהפרש של 6-7 נקודות וניצחון אחד ברצף המשחקים האלו היה סוגר את הסיפור מנטאלית. אבל אז ספגנו שיוויון מאוחר מהפועל רמת גן, ועשינו תוצאות תיקו נגד קבוצות שהיו בתחתית כמו רעננה ובית"ר תל אביב-בת ים. בסופו של דבר הכל התנקז למשחק האחרון ולצערי קרה מה שקרה. כנראה שאלוהים החליט שלא עולים השנה".

"הכל אפשרי"

למרות המיקום הגבוה לאורך כל העונה, הקבוצה החליפה שלוש מאמנים, דבר שמשדר, לפחות כלפי חוץ, על חוסר יציבות מקצועית. סרסור חושב אחרת: "לדעתי זה דווקא עזר לנו כי כל אחד מהמאמנים תרם לנו מאוד. גם אצל סלימן עשינו תוצאות טובות, אבל הן לא הספיקו לצערי".
איך מתאוששים אחרי עונה כזו עם סוף כל כך אכזרי?
"לקח לי שלושה שבועות להתאושש, במשך שבוע הייתי סגור בבית ולא ראיתי אנשים. היה קשה ועד עכשיו קשה, אבל אין מה לעשות. אי־אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, צריך להתאושש ולהסתכל קדימה לעונה הבאה".
כאמור, סרסור גדל במחלקת הנוער של מכבי פתח־תקוה ואף שיחק איתה בליגת העל בשתי קדנציות שונות. בסך הכל הוא סוגר ארבע עונות בקבוצות בוגרים למרות גילו הצעיר. יחד עם זאת, עושה רושם שלמרות הפוטנציאל שלו, הוא עדיין צריך לעשות קפיצת מדרגה, במיוחד בכל הקשור לכיבוש שערים.
"הייתי לי עונה טובה, אבל היא הייתה מצוינת אם היינו עולים", הוא מסכם. "מה שכן, אצטרך לשפר את המספרים שלי, והמטרה היא לפחות שבעה שערים וחמישה בישולים בעונה הבאה".
השנה יש הרבה קבוצות בכירות ביחס לליגה הלאומית, וקבוצות נוספות שמתחזקות באופן משמעותי. אצלכם שקט יחסית כרגע.
"שמעתי, ולא חשוב כרגע ממי, שיש הרבה הפתעות בדרך. בוא נראה מה יהיה. אני מקווה שיבואו שחקנים טובים שיעזרו לקבוצה כדי שנמשיך את מה שהתחלנו בשנה שעברה".
מה המטרה בעונה הבאה?
"המטרה ברורה: להגיע לפלייאוף העליון ומשם לעלות ליגה. אם היינו קרובים בעונה שעברה, אין סיבה שזה לא יקרה השנה. הכל אפשרי".
איפה אתה רואה את עצמך בעתיד?
"אני רוצה לחזור לליגת העל עם כפר קאסם. הכי חשוב מבחינתי לחזור לליגה הבכירה. מה הלאה? לכל אחד יש חלום להגיע לאירופה, אבל בוא נתחיל צעד אחרי צעד".
לעדכונים: חדשות פתח תקוה