"אני מקווה שתוך 10-15 שנה נהיה קבוצה לגיטימית בליגת העל", כך אומר השבוע ליאור שחר (40), עורך דין במקצועו מגני תקווה, שייסד השנה את מועדון הכדורגל הפועל גני תקווה ומכהן בתפקיד היו"ר. המועדון החל את עונת המשחקים 2021/22 בליגה ג' מחוז שרון, ובמהלך הקיץ הוחתמו השחקנים, חלקם ילידי היישוב.
1 צפייה בגלריה
שחר (משמאל) ומליחי. "אפשר לעשות שינוי בכדורגל הישראלי" | צילום: פרטי
שחר (משמאל) ומליחי. "אפשר לעשות שינוי בכדורגל הישראלי" | צילום: פרטי
שחר (משמאל) ומליחי. "אפשר לעשות שינוי בכדורגל הישראלי" | צילום: פרטי
(פרטי)
לניהול השוטף גוייסו מקורבים, כשאחד מהם הוא אורי שחר (13), בנו של היו"ר, שהופקד על ניהול רשתות חברתיות כמו אינסטגרם ומסייע לקבוצה לצבור אוהדים.
לספקנים שביניכם נספר כי כמות הקהל שמגיע למגרשים עומד כבר על מאות, שפוקדים את היציעים במשחקי הבית והחוץ. "זה אדיר, אפילו במונחים של ליגה לאומית", אומר שחר. "ביום שאוכל לארח בגני תקווה אני מבטיח לך שיבואו יותר מ־600 איש למשחק".

"נטול פוליטיקה"

הפרויקט החל באחד מימי הקורונה בשנה שעברה, כשאחד מתושבי גני תקווה כתב פוסט בפייסבוק, לפיו "יש לנו פה מגרש אימונים כל כך יפה. למה אני צריך לנסוע עד תל אביב בשביל לשחק?". שחר ראה את הפוסט וחשב לעצמו מדוע בעצם לא להקים קבוצה ביישוב?
הוא לא בזבז זמן ופנה למועצה ולאגף הספורט בבקשה להקים קבוצת בוגרים עבור תושבי גני תקווה ונענה בחיוב. תחילה שימש המגרש המקומי למפגש כדורגל בימי ראשון ומשך אליו כ־150 איש. האירוע הפך לחוויה חברית והתושבים החלו להכיר האחד את השני יותר מקרוב.
קראו עוד>>
בשלב הבא פנה אליו הכדורגלן דור מליחי, ששיחק בעבר במכבי פתח־תקוה ובהפועל כפר סבא, שהציע אף הוא לשחר להקים קבוצה חדשה תוך הבטחה שהוא ישחק בה.
"כששמעתי את מליחי וראיתי שיש עוד היענות משחקנים טובים, אמרתי לעצמי שאפשר להקים כאן פרויקט כזה נטול פוליטיקה ומאבקי כוח עם כל הקושי שבדבר".
ובכך למעשה, אחרי ארבעים שנה ללא קבוצה בוגרת ועם מחלקת ילדים עד גיל 12, יצא המיזם לפועל והשאר היסטוריה. על מלאכת האימון מופקד שחקן העבר, שאימן קודם במחלקת הנוער, ניסים חסן.
ואם שם המשפחה נשמע לכם מוכר, הרי שמדובר באביו של כדורגלן העבר, מנור חסן. כרגע המטרה היא להצעיד את המועדון כלפי מעלה לליגה ב', ובינתיים נראה שהיעד בהחלט אפשרי. כך, למשל, פתחה הקבוצה את העונה בניצחון מוחץ (5:0) על נס טובורק וניצחון נוסף במשחק הבא מול מכבי יהוד.
כשבכיסה שני ניצחונות והעתיד נראה מבטיח, הגיע חיזוק נוסף בדמות הקשר אסי משיח, אקס מכבי פתח־תקוה והפועל באר שבע כדי שיתרום מיכולתו וניסיונו על כר הדשא ובחדר ההלבשה.

אייאקס כמודל

שחר עצמו משקיע לילות כימים כדי שחלומו יתגשם. "תמיד ידעתי שאכנס לתחום הכדורגל", הוא אומר. "בהתחלה כיוונתי להפועל פתח־תקוה שאותה אני אוהד מגיל קטן. אם הייתי מצליח להביא אז את המשקיע שרציתי כדי שיקנה את המועדון, אני מאמין שהייתי נכנס לשם".
תסביר.
"כרגע עם ניהול האוהדים זה פחות מתאים. אני אוהב ללכת בדרך שלי. לא הרמתי ידיים מהחלום הזה אבל הנחתי אותו בצד. אמרתי לעצמי שיש הזדמנות לפתח כאן משהו ראוי ולכן הקמתי את המועדון".
והשאיפות?
"לטווח הקצר המטרה היא להגיע למקומות 1-3 לפני הפלייאוף העליון. אם נצליח זה יהיה נהדר. אבל אם נהיה ראליים יש את הרצליה ומטה בנימין, שהן קבוצות שהשחקנים שלהם בשכר, מה שלא קיים אצלנו כרגע. אני חושב שנוכל להילחם על מקום שלישי בסיום העונה וזה הייעד. מדובר בהישג אדיר לשנה הראשונה".
ולטווח הארוך יותר?
"אני מקווה שיום אחד נהיה קבוצה לגיטימית בליגת העל. כרגע אנחנו בשנת בנייה עם תקציב מכובד של כ־120 אלף שקל, שמגיע מהבית שלי ומספונסרים שתומכים בנו. רוב הכסף, אגב, הולך על איצטדיון המושבה שבו אנחנו מקיימים את משחקי הבית. אם היינו יכולים לשחק בגני תקווה, היינו יכולים לצרף עוד שחקנים".
ומאיפה האופטימיות שתוכל בעתיד לשלם לשחקים?
"אם לקראת ינואר נראה שאנחנו עומדים במטרות וחסר לנו רק הגרוש ללירה - נדאג להביא אותו".
יש לך איזה מודל לחיקוי ניהולי?
"אני פחות מסתכל על דמויות כאלה ואחרות. אני מעריך מאוד את ניר לוין שעובד בשקט. העבודה שלו בעיניי היא דבר מדהים ואני יכול להגיד שהוא עבורי דמות לחיקוי. אבל אין לי איזה יו"ר שאני הולך בדרכו.
"אני הולך בדרכי ומאמין שאפשר לעשות פה שינוי בכדורגל הישראלי, לבוא נטול פוליטיקה ורעשי רקע, עם האני מאמין שלי והלוואי וזה יצליח".
מה החזון שלך לגבי המועדון?
"המודל שלי זה אייאקס כי אני מאמין בנוער הישראלי. החלום הגדול שלי זה להקים אקדמיה לכדורגל שתשלב תנאי פנימיה או בית ספר. אני מאמין גדול בחינוך. כדורגלנים צריך לגדול לא רק עם יכולות משחק אלא גם כבני אדם עם ערכים".
מתי נוכל לצפות במשחק שלכם מול הפועל או מכבי פתח־תקוה?
"כנראה בעוד לא מעט שנים. מצד שני, לכי תדעי ואולי עוד שנתיים או שלוש נפגוש אחת מהן בגביע...".
לעדכונים: חדשות פתח תקוה