מגפת הקורונה, שבטח שמעתם עליה, נפלה על העולם לפני כמה חודשים והשביתה לזמן מה את כל פעילות הספורט בארץ. אולם מאז התירו לשוב ולעסוק בספורט וגם אחרי שהסתיימה העונה, במחלקת הנערות של הפועל פ"ת בכדורסל, הגבירו פעילות וגיוונו אותה ככל הניתן והתוצאה היא שעד השבוע החולף, עת יצאה המחלקה לפגרת קיץ קצרצרה (שתסתיים כבר ב-16 באוגוסט), נהנו שחקניות המחלקה מכמה וכמה פרויקטים, אימונים וקורסים מפתיעים וייחודיים שתרמו להן ודאי רבות כשחקניות וכבנות אדם. נסקור כמה מאותן פעילויות.
3 צפייה בגלריה
משתתפות פרויקט ה"סקילס"
משתתפות פרויקט ה"סקילס"
משתתפות פרויקט ה"סקילס"
(צילום: באדיבות המועדון)
פרויקט ה"סקילס" היה מהבולטים שבהם. "ה"סקילס" הוא פרויקט אימונים שבו עבדנו בקבוצות קטנות, כשהמטרה היא להקנות לשחקניות ידע נרחב בכלל האלמנטים הקשורים לחייו של ספורטאי", מסבירה המנהלת המקצועית של המחלקה, אושרה אמויאל, "בין השאר, למדות הבנות כיצד להתנצל ולנהל את לו"ז האימונים שלהן, תוך שהן לומדות איך לעבוד לבד. מעבר לכך, עבדנו על יכולות אישיות וגופניות (אתלטיקה וכוח), כשבכל אימון נכחו לפחות שני מאמנים".
שחקניות מחלקת הנערות שהשתתפו בפרויקט למדו להכיר את חדר הכושר כמו גם את מבנה הגוף והשרירים ועבדו על כלל המכשירים בחדש. בהיבט במקצועי עבדו עם השחקניות על שיפור הקליעה, "ובעיקר נתנו לכל אחת הדגשים שהיא צריכה", מוסיפה אמויאל, "כאשר לכל קבוצה היו את הדגשים ותכניות האימונים שלה, עד כדי כך שהייתה גם קבוצה בת שלוש שחקניות שעבדה עם מאמן באופן אישי כדי לקדם אותן עוד יותר".
בפרויקט השתתפו כמה ממאמני המחלקה כמו תומר ארד ונטלי שדה, כמו גם מאמנים אורחים: מעיין טנא (המנהל המקצועי של מועדון הכדורסל במטה יהודה), אייל שחורי (מאמן קבוצת נערות ב' ומאמן יכולות אישיות במכבי רעננה), רועי לזר (מאמן מכבי רמת גן מליגת העל ומי שאימן בקבוצה הבוגרת של המועדון בעונה החולפת), יניב רונאל (מנהל מקצועי של אס"א ירושלים) כשלאורך כל הפרויקט, שארך כחודש, עבדו אמויאל, מנהל המועדון ומאמן הקבוצה הבוגרת גיל סלע וירון קציר, מנהל הכושר של המחלקה עם השחקניות אף הם.
בפרויקט השתתפו 30 שחקניות - 24 "בוגרות" (כיתה ז' ומעלה) ושש בקבוצת ה"סקילס" של הקט-סל. הן נהנו משלושה אימונים בשבוע, באורך של שעה וחצי עד שעתיים וחצי, כשאחת לשבוע יכלה כל שחקנית להגיע לאולם תיכון "יצחק שמיר" ולהתאמן על פי התכנית האישית שלה.
3 צפייה בגלריה
אימוני ההכנה של בוגרות בית הספר לכדורסל
אימוני ההכנה של בוגרות בית הספר לכדורסל
אימוני ההכנה של בוגרות בית הספר לכדורסל
(צילום: באדיבות המועדון)
פרויקט נוסף ממנו יכלו השחקניות ליהנות היה אימוני הכנה לליגה. "כחלק מהרצון להכין את בנות בית הספר לכדורסל לעונה הבאה ולקראת קליטתן בקבוצות הקט-סל, התחלנו כבר בחודש יוני באימוני הכנה", מספרת המנהלת המקצועית, "קיימנו שני אימונים בני שעה בכל שבוע, עם דגש על כדרור, צעד וחצי ויכולות אתלטיות. כל זאת, כמובן, תוך כדי לימוד חוויתי, תחרויות ומשחקים. המטרה העיקרית הייתה להכין את השחקניות לקראת הצפוי להן בהמשך. האימונים היו ללא עלות והגיעו אליהן שחקניות מכל סניפי בית הספר לכדורסל. בכל אימון השתתפו בין 12 ל-20 שחקניות צעירות".
הפרויקט השלישי עליו נשים דגש היה קורס מדריכי עזר, מדרישות בי"ס לכדורסל. "המטרה היא להכשיר את שחקניות המועדון לסייע למאמני בית הספר לכדורסל ולשמש למעשה כעוזרות מאמן", סיפרה אמויאל, "ובהמשך יוכלו לשמש כעוזרות גם בקייטנות והמחנות שיפעיל המועדון. הבנות למדו תכנים בסיסיים של כדורסל ומדעים - הרצאות מבוא באנטומיה ופיזיולוגיה, ביומכניקה ומניעת פציעות, עמדת המדריך, בניית מערך ועוד. בנוסף, הבנות למדו את יסודות הכדורסל דרך עיני המאמן - ללמוד איך ללמד את הדברים תוך התמקדות בבסיס של התכנים שבבית הספר לכדורסל".
3 צפייה בגלריה
משתתפות קורס מדריכות בי"ס לכדורסל
משתתפות קורס מדריכות בי"ס לכדורסל
משתתפות קורס מדריכות בי"ס לכדורסל
(צילום: באדיבות המועדון)
לקורס נרשמו 13 שחקניות מכיתות ט' ומעלה ובהמשך השנה הן צפויות להשתלב בסניפי בית הספר של המועדון וייסיעו בקיום טורנירים ופעילויות חופשיות (הפנינגים) שיקיים המועדון. "הקורס היה חשוב לנו מאוד ברמה הקהילתית", מוסיפה אמויאל, "לבנות את הקהילה שלנו ולהפוך את השחקניות למודל לחיקוי עבור השחקניות הצעירות. השאיפה היא שבתום השנה הזאת נוכל לשלוח את השחקניות לקורס מדריכות כדורסל של מנהל הספורט, על מנת שיוכלו לאמן סניף בעצמן ולהיות חלק מצוות המועדון וכל זאת, כמובן, במלגה שלנו".
"אושרה, שדואגת להמציא את עצמה מחדש בכל יום, הרימה הקיץ פעילויות שהמועדון הזה לא הכיר לפני כן", מסכם מנהל המועדון, גיל סלע, "פרויקט "סקילס" היווה הצלחה אדירה ואני בטוח שקידם משמעותית את השחקניות. היה כיף לראות את הבנות שלנו משקיעות המון בקורס מדריכות הקיץ כדי שיוכלו להמשיך ולעזור למועדון בעתיד. אנחנו ממשיכים לייצר כל הזמן פעילויות חדשות שיהפכו את המשחק לכיפי, מעניין וגם מאתגר עבור השחקניות שלנו. אני מזמין את כולם לבוא ולהתרשם מהפעיליות ולהתחבר לאופק עתיד מבטיח. ביחד נייצר כיף, הנאה ומסגרת של משפחה".