אחרי תיקו וארבעה הפסדים, הגיע ניצחון הבכורה של ניר קלינגר (55) כמאמן מכבי פתח־תקוה. אז נכון, מדובר בכל זאת בהפועל ירושלים החלשה להחריד, אבל אם מחברים לכך את הניצחון בגביע אפשר לומר שהצבע מתחיל לחזור ללחיים של הלוזונים.
1 צפייה בגלריה
קליגנר. "מתחילים להרגיש שינוי"
קליגנר. "מתחילים להרגיש שינוי"
קליגנר. "אנרגיות חיוביות וחדשות"
(צילום: שרון צור)
אפילו יריביו הגדולים של קלינגר יודו כי לאיש מוסר עבודה גבוה, שמשולב עם מקצוענות, ניסיון ותשוקה בלתי פוסקת. במסיבת העיתונאים הראשונה כמאמן מכבי פתח־תקוה הוא הכריז: "אני אוהב כדורגל, זו השריטה שלי, אני לא יכול לשבת בבית. אני לא אחד שיכול ליהנות מחופש... ברגע שאבי (לוזון ־ א"ו) יצר קשר, מיד באתי לפגישה". קשה להאמין שמישהו פיקפק בכך.
מצד שני, יריביו (ויש לא מעט כאלה) מזכירים את הקדנציות שלו בקבוצות שונות שלא פעם נגמרות בטעם רע, הטענות הבלתי פוסקות (והמביכות לעיתים) כלפי השופטים והעימותים עם אוהדים.
אופיר לוזון: "האווירה השתפרה לאחרונה, במיוחד לאחר הניצחונות האחרונים. השחקנים יותר מאמינים בעצמם וחזרו לחייך. עכשיו נשאר למנף את זה קדימה"
כך או אחרת, התחושות כרגע במועדון סביב קלינגר טובות, וגם האוהדים נרגעו עם המחאה ונותנים לו הזדמנות. המבחן הגדול, כידוע, יהיה בסוף העונה. אם מכבי פתח־תקוה תישאר בליגת העל, תזכה הקריירה של קלינגר לעדנה מחודשת, אחרי הפיחות שחל בה בעקבות הפיטורים מהאדומים מתל אביב.

"אנרגיות חדשות"

"קיבלנו אותו בברכה ואנחנו נותנים לו את כל הכלים שאפשר כדי שינסה להוציא את הקבוצה מהמקום שבה היא נמצאת", אומר השבוע אופיר לוזון, מנהל מחלקת הנוער וחלק בלתי נפרד מהמשפחה השולטת. "כל מאמן שמגיע מביא את הדברים שלו ואת האני מאמין שלו, וכך גם ניר. אם יהיה טוב או לא טוב, רק הזמן יגיד. לזכותו של ניר יאמר שהוא בא עם אמונה וצירף הרבה שחקנים שנותנים תוספת. לנו נשאר לקוות שזה יעזור לנו להישאר בליגה".
אתה אופטימי?
"הגיעו חמישה או שישה שחקנים, חלקם בימים האחרונים. הם לא בכושר משחק כרגע וזה לוקח קצת זמן. אני מניח שאם נשחק כמו במשחקים האחרונים, נהיה מכבי פתח־תקוה חדשה ורעננה, קבוצה מנצחת. זה מה שמצפים מאיתנו".
מה בקשר לקלינגר?
"ניר הגיע עם אנרגיות חדשות וחיוביות. אם הוא היה חושב שהקבוצה הזאת יורדת בטוחה, הוא לא היה מגיע. הוא בא עם אמונה בשחקנים הנוכחיים אבל גם עם דרישה לקבל שחקני חיזוק כדי שיהיה עומק. האווירה השתפרה לאחרונה, במיוחד לאחר הניצחונות האחרונים. השחקנים יותר מאמינים בעצמם וחזרו לחייך. עכשיו נשאר למנף את זה קדימה".
שחקן בכיר במועדון משתף מהתחושות כלפי קלינגר בחדר ההלבשה: "ניר מאמן מצוין עם הרבה תשוקה, הוא חי את השחקנים ואת האימון, לא מוותר, רוצה כל הזמן שהשחקנים ידחפו את עצמם עד לקצה. מהרגע הראשון שהוא הגיע הוא היה המאמין הכי גדול שהקבוצה תישאר בליגה.
"אמנם אנחנו לא הרבה זמן יחד איתו, בסך הכל חודש, אבל אפשר לראות בן אדם שאכפת לו מהדקויות הקטנות. אנחנו רואים הרבה וידאו. הוא שם דגש על הדברים הקטנים, שנגיע למשחק מוכנים ושכל אחד ידע מה הוא צריך לעשות מ-א' ועד ת'.
"הוא מאוד טקטי ומסודר, מלמד אותנו דברים חדשים כמו קווי הגנה, איך לעמוד ומתי ואיך לצאת, רואים שהוא עובד על זה שעות נוספות בחיים הפרטיים שלו".

"בעיה מנטלית"

אצל האוהדים כמו תמיד ניתן לשמוע צד יותר ביקורתי ופתוח, מתן בלכמן (25), אוהד מוכר מהיציע הכחול, מסביר את התחושות בקהל: "קשה מאד לשפוט את קלינגר. הוא קיבל קבוצה מפורקת מנטלית שמורכבת משחקנים בלי ניסיון.
"לדעתי יש מקום לשפוט אותו החל מהמשחק הקודם נגד נוף הגליל. מבחינתו הוא במצב של ווין ווין - אם הוא נשאר בליגה, הוא גדול. אם לא, זו לא אשמתו. נקווה שהניצחונות האחרונים יביאו רוח חדשה ואמונה לשחקנים".
אוהד נוסף, תום זבידה (31), נשמע אופטימי יותר: "בהחלט רואים שינוי, לא גדול, אבל בכל זאת שינוי. השחקנים נראים בעלי מוטיבציה יותר גדולה. אפשר לחלק את זה ליתרונות וחסרונות: בצד הטוב נראה שהבלם החדש אדי מחרמיץ' והחלוץ יאון ניקולסקו נכנסים לעניינים, ועידו שחר שהגיע ממכבי תל אביב כובש שני משחקים ברצף.
"בצד הפחות טוב רואים שקיימת עדיין בעיה מנטלית. אנחנו סופגים שערים לא מחויבים מהמציאות, שנכבשים בדקות האחרונות, בעיקר ממצבים נייחים. הכי גרוע זה ששחקני הבית שלנו לא נראים טוב, ולראייה המשחק האחרון שבו אף שחקן בית לא פתח בהרכב לצערי.
"אני כמובן לא מאשים את קלינגר במצב. הוא הגיע לקבוצה שנמצאת במקום האחרון ונבנתה לא נכון. הוא היה תלוי מאוד באיזה רכש יגיע בינואר על מנת לשפר את המיקום בטבלה.
"הניצחון על הפועל ירושלים היה חשוב מאוד, אבל היה בו הרבה מזל. קודם כל צריך להודות לשוער שלנו אריק ינקו, שהציל שני שערים בטוחים. מנגד היכולת הרעה של שוער הפועל ירושלים ששיחקה לטובתנו ובזכות שתי טעויות שלו כבשנו פעמיים".
ביום ראשון הקרוב מחכה לקלינגר בטדי בית"ר ירושלים המתחדשת של יוסי אבוקסיס לקרב תחתית נוסף וקשוח במיוחד. "המשחק הזה בירושלים הוא משחק העונה של מכבי פתח־תקוה", מסכם זבידה. "אם חלילה נפסיד, כנראה שנרד ליגה. במקרה של ניצחון נהיה חזק במירוץ ההישארות".