3 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת חוגגת. הסוד הוא בביחד. צילום: עוז מועלם
מכבי פ"ת חוגגת. הסוד הוא בביחד. צילום: עוז מועלם
מכבי פ"ת חוגגת. הסוד הוא בביחד. צילום: עוז מועלם
הסיבוב הראשון של מכבי פתח-תקוה היה הדומיננטי ביותר של קבוצה בלאומית מזה שנים ארוכות. הקבוצה צברה 37 נקודות מתוך 45 אפשריות. לשם השוואה, מכבי נתניה של עונת 13/14', שנחשבת לעולה הכי משכנעת שהייתה בלאומית בשנים האחרונות, סיימה את הסיבוב הראשון עם 36 נק'. בני יהודה, ששיחקה בלאומית עונה לאחר מכן צברה 34 בסיבוב הראשון. בניגוד למכבי שתיהן רשמו הפסד אחד במהלך הסיבוב, מכבי הצליחה להימנע מכך.
הפתיחה הייתה בינונית, עם שלוש תוצאות תיקו בשלושה משחקים בבית המוקדם של גביע התיקו ועם פיגור 2:0 בבית מול נוף הגליל במחצית הראשונה של העונה. מכבי ביצעה מהפך וניצחה, אח"כ עוד קרטעה בשתי תוצאות תיקו מול ראשל"צ וסכנין, אבל החל מהמחזור הרביעי יצאה לדהירה מטורפת, תחתיה נדרסו כל קבוצות הליגה פרט להפועל קטמון והפועל עכו. התוצאה היא שמכבי מסיימת את הסיבוב ביתרון תשע נקודות מהמקום השלישי.
אפשר לדבר על התקציב הגבוה של הקבוצה ועל הסגל האיכותי שהצליחה לבנות בזכותו, אבל אי אפשר לקחת את החלק המשמעותי של גיא לוזון בהצלחה של מכבי. אחרי שנים קשות בהן נכשל במכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל ת"א, חזר לוזון לחיק המשפחה, אולם ירד עם הקבוצה ללאומית. מאמנים אחרים אולי היו נשברים, אבל לוזון, אומרים שחקנים וגורמים בקבוצה, נראה העונה חדור מוטיבציה מתמיד והוא מוביל את מכבי פ"ת בחזרה לליגת העל במה שנראה עד כה כטיול נחמד בלאומית.
בהנחה שהעלייה תובטח כבר בשלב מוקדם של העונה, אולם אף לפני הסיבוב השני, המבחן הגדול של הקבוצה ושל לוזון יהיה ביכולת לרתום את העונה הזאת, בה משולבים שחקני בית צעירים רבים בהרכב הקבוצה, לטובת העונות הבאות, כדי שסיוט השנה שעברה לא יחזור.
רגע לפני שהחלק השני של העונה יוצא לדרך, עצרנו לרגע ובחנו מה היה למכבי העונה. השמות והמספרים מדברים בעד עצמם.
התלמיד המחונן – רק בשבוע שעבר סיפר דור חוגי בראיון ל"ידיעות פ"ת" על פתיחת העונה החלשה שלו. היה לו רק שער אחד ואפס בישולים. שיחה עם גיא לוזון אחרי הדרבי במחזור השישי הפכה אותו לשחקן הכי חם בלאומית והוא מסיים את הסיבוב עם שבעה שערים ושישה בישולים. לצידו ניתן לציין את אלי בבאייב, קפטן הקבוצה, שמתפקד על תקן המבוגר האחראי ועושה זאת בהצלחה ועם הרבה חדווה, בר ארד הצעיר, בעונת פריצה נהדרת, שמצליח למצוא לעצמו מקום ודקות משחק גם בחוליית ההתקפה העמוסה והמצליחה של מכבי וגיא חדידה, שהבעיטות החופשיות שלו מספקות נשק קטלני נוסף למכבי.
הפלופ – ג'פרי מוג'אנג'י ביה, הקשר הבלגי ממוצא קונגולוזי, שיחק אצל גיא לוזון עוד בסטנדארד ליאז'. הוא הגיע בקיץ האחרון למכבי ומיד גרם לכמה אוהדים לתהות לפשר הגעתו. הוא אמנם כבש את שער הניצחון במשחק פתיחת העונה הדרמטי, בו הפכה מכבי פיגור 2:0 לניצחון 2:3 על נוף הגליל, אבל בהמשך הפגין חולשה רבה וכבדות שגרמו לכך שסיים את דרכו אחרי חמישה מחזורים לא מרשימים בלשון המעטה.
3 צפייה בגלריה
בבייב חוגג עם דור חוגי ותומר לוי. "הכושר שלנו מעל הליגה". צילום: עוז מועלם
בבייב חוגג עם דור חוגי ותומר לוי. "הכושר שלנו מעל הליגה". צילום: עוז מועלם
בבייב חוגג עם דור חוגי ותומר לוי. "הכושר שלנו מעל הליגה". צילום: עוז מועלם
התגלית – בעונה שעברה רשם ליאל עבדה עונת בכורה בקבוצת הנוער והיה מהגורמים המשמעותיים באליפות ההיסטורית. העונה עבדה כבר משחק עם הגדולים, עולה מהספסל בעיקר, אבל מצליח להביא שינוי. שלושה שערים הוא כבש, כולל אחד, בדקה ה-92, שהציל את מכבי מהפסד ראשון מול סכנין. אליו, אמור, מצטרף בר ארד המצוין.
השער – מכבי נהנית מאוד לשחק העונה ועל כן, סיפקה לא מעט שערים ראויים לציון. המרשים שבהם היה של שחקן הסיבוב, דור חוגי, שעשה לעצמו מנהג לחתוך מהאגף למרכז. במחזור ה-11, כשמכבי אירחה את אום אל פאחם הלוהטת, הוא קיבל כדור תוך כדי תנועה מהאגף השמאלי למרכז, המשיך את הריצה, עבר שני שחקנים וירה מ-18 מ' כדור אדיר לקורה ופנימה. ה- 3:4 המטורף מול רמה"ש במחזור התשיעי סיפק את השער הכי מהיר של העונה בישראל, כששלוש מסירות מפתיחת המשחק השאירו את חוגי לבד מול השוער והוא כבש בחלוף תשע שניות. באותו משחק השווה בר ארד ל-3:3 בבעיטה שטוחה ומדויקת מ-16 מ' אחרי פעולה אישית מרשימה של שחקן הכנף הצעיר.
האופי עובד – רק פעם אחת העונה מכבי הובילה ולא ניצחה במשחק – בדרבי הלוזוני מול הפועל ראשל"צ במחזור השני (1:1). בשני משחקים היא הצליחה להפוך פיגור לניצחון ושניהם היו דרמטיים במיוחד – במחזור הפתיחה היא פיגרה 2:0 בבית מול נוף הגליל, אבל הפכה ל- 2:3 עם שני שערים בחמש הדקות האחרונות ובמחזור התשיעי, אז איבדה יתרון של שני שערים בפעם היחידה העונה ונקלעה לפיגור 2:3 מול רמה"ש, אבל הצליחה לכבוש פעמיים ולצאת עם 3:4 מטורף.
3 צפייה בגלריה
גיא לוזון שמח. מהפך מדהים לפתיחת העונה. צילום: עוז מועלם
גיא לוזון שמח. מהפך מדהים לפתיחת העונה. צילום: עוז מועלם
גיא לוזון שמח. מהפך מדהים לפתיחת העונה. צילום: עוז מועלם
כושר ואושר – שחקני הקבוצה מעידים לא פעם על החשיבות של הכושר הגופני בהכנת הקבוצה למשחקים ולאורך העונה. הנתונים מדגישים זאת. מכבי כבשה עד כה 32 שערים (הכי הרבה בליגה) וספגה 12 (רק שתי קבוצות ספגו פחות). במחצית הראשונה של משחקיה מכבי כבשה רק רבע מהשערים – שמונה במספר. למעשה, השער הראשון שכבשה הקבוצה במחצית הראשונה הושג רק במחזור השביעי מול בני לוד. במחצית השנייה, לעומת זאת, כבשה מכבי לא פחות מ-24 שערים. הספיגות מאוזנות למדי עם חמש במחצית הראשונה ושבע בשנייה.
לא פחות מ-10 שחקנים שותפים במלאכת ההבקעה העונה – שחקני החלק ההתקפי אחראים על 25 שערים (חוגי ותאי בריבו עם שבעה, לידור כהן כבש ארבעה, ברנדאו ועבדה שלושה כ"א ובר ארד עם שער אחד). הקשר גיא חדידה אחראי על שלושה שערים ועידן אהדנני הוא שחקן ההגנה הכובש ביותר עם צמד שערים.