1 צפייה בגלריה
טל בומשטיין קולט כדור, עוז פרץ תופס את הראש. פוזה טיפוסית במשחק הערב. צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
טל בומשטיין קולט כדור, עוז פרץ תופס את הראש. פוזה טיפוסית במשחק הערב. צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
טל בומשטיין קולט כדור, עוז פרץ תופס את הראש. פוזה טיפוסית במשחק הערב. צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
לא צריך להיות אורי גלר, כדי לדעת שהשחקן הכי בישגדא בהפועל פ"ת העונה הוא עוז פרץ. חודש אחרי שהחלו משחקים רשמיים ופרץ, מהנמרצים שבשחקני הקבוצה, סופר לזכותו אפס שערים שאושרו ושני שערים חוקיים לגמרי, שנפסלו בטענות נבדל שהוכחו כמצוצות מהאצבע.
הפעם הראשונה הייתה מול הפועל ר"ג בחצי גמר גביע הטוטו, במשחק בו הודחה הפועל בפנדלים ואתמול במשחק הקבוצה באשקלון, זה קרה בשנית ופרץ, שכבש על אף שהיה לפני קו הגנת היריב וכבש, נאלץ לראות שוב את הקוון מניף דגל והשער נפסל שלא בצדק. "מבאס מאוד", הוא מסביר את תחושותיו, "אני עובד קשה מאוד, חושב איך להביא את עצמי כל פעם מחדש ולהשתפר ועד שזה נושא פרי, לוקחים לך את זה בלי סיבה. אבל אין מה לעשות, צריך לקום ולהתחיל מחדש".
הפעם הפועל לא נפגעה מפסילת השער (למעט כמה דקות של דפיקות לב מואצות אחרי השיוויון של אשקלון) וחזרה למרכז עם 1:3 מרשים.
אתה יכול להבין איך שני שערים שדי קל להבחין שהובקעו בצורה חוקית נפסלים בתוך שלושה שבועות?
"ברור לי שאין פה משהו מכוון. המחשבה היחידה היא שבגלל שאני מהיר מדי, ושחקני ההגנה לא מגיבים מספיק מהר, הקוון מניח שהייתי לפניהם בזמן הבעיטה".
אחרי המשחק מיהרו בהפועל לעודד את פרץ ולהביע את הערכתם ליכולתו, אבל את פרץ זה לא מנחם. "אמרתי שאם זה קורה שוב, אני לא עולה יותר לשחק", הוא אומר בצחוק מר, "אבל ברצינות – אני מעריך את התמיכה, אבל אני פה כדי לספק מספרים. במצב הנוכחי קשה לומר שאני מרוצה. התחלתי לעבוד עם אנטליסט על כל הפרטים הקטנים של המשחק. מאמין שיחד איתם יבואו גם השערים ואז כבר לא יפסלו אותם. הרגשתי מצוין במשחק באשקלון, נראיתי טוב וראיתי שהעבודה הקשה משתלמת".
אגב, בהפועל אספו היום קטעי וידאו ותמונות של השערים הפסולים ומתכוונים לפנות במכתב לאיגוד השופטים ולהתלונן על קיפוחה של הקבוצה.
אחרי משחק טוב ורק נקודה מול עפולה ומשחק חלש עם שלוש נקודות נגד רמה"ש, הגיע המשחק באשקלון ובו הפועל גם נראתה טוב בחלקים רבים מהמשחק וגם הביאה שלוש נקודות. "למעט המשחק מול רמה"ש, בכל המשחקים הראינו יכולת טובה, גם אם זה היה רק לפרקים", אמר פרץ, "לפעמים אנחנו נעלמים בזמן משחק, אבל בסך הכל אנחנו שולטים ומכתיבים קצב. יש לנו עוד המון מה ללמוד ולהתקדם. אבל אי אפשר לשקר את הדרך. כשנעשה את הדברים הנכונים, השערים יבואו. כשמתקלים נכון, מחויבים, כל אחד עובד עבור החבר שלו, דברים טובים באים.
"באשקלון, אחרי השער הראשון, הלכנו יותר מדי אחורה. זה קרה גם במשחקים אחרים ואנחנו צריכים לדעת להימנע מכך, להמשיך ללחוץ, כמו שעשינו אחרי השער השני. אנחנו רק במחזור השלישי והדרך עוד ארוכה".
היה לכם לא מעט מזל, עם השער של בר איבגי שנולד אחרי הגבהה לא כל כך מדויקת.
"לא אתנגד לשערים כאלה בעתיד. כמו שלא היה לנו מזל נגד עפולה, הפעם הוא היה לטובתנו, אבל רק בגלל שעבדנו מאוד קשה עבורו. יכול להיות שבמשחקים אחרים זה לא יקרה ואסור לסמוך רק על המזל. גם בדקות הסיום, נתנו להם להשתלב במשחק. אנחנו עוד רחוקים מלשחק מושלם, עמיר והצוות המקצועי יעבדו איתנו על הפרטים הקטנים ואני שמח שתוך כדי למידה אנחנו גם מנצחים".
ומה בגזרת סגל הקבוצה?
אתמול דיווח אחד משדרי ערוץ הספורט שהקשר שגיא דרור סיכם על חזרתו לקבוצה. אולם שמחתם של כמה מאוהדי הקבוצה הייתה מוקדמת. בקבוצה אכן מעוניינים לראות את דרור, שהבקיע בעונה שעברה 10 שערים במדי הפועל, שב למדים הכחולים, אולם דרור עדיין לא שוחרר מהפועל חדרה ומו"מ בין הצדדים עדיין לא מתקיים. בכל מקרה, במידה ודרור ישוחרר ויושג הסכם, בהפועל ידרשו כי לקבוצה תהיה אופציה להאריך את חוזהו של השחקן, כפי שעשו עם מרבית השחקנים שחתמו הקיץ בקבוצה.
סוגיית המשך דרכו של החלוץ אמאדו סוקונה סבוכה לא פחות. אמש נפוצו שמועות לפיהן השחקן קיבל הצעה נס ציונה מליגת העל, שתפעיל את סעיף השחרור בחוזהו של סוקונה, העומד על 60 אלף יורו. אולם בהפועל טוענים כי לא נתקבלה אף הצעה על השחקן. בני יהודה הייתה מעוניינת בהחתמתו, אולם בסופו של דבר בן אז'ובל הצטרף לקבוצה והעניין ירד מהפרק. מעבר לכך, מספרים בהפועל כי השחקן חתום על חוזה לפיו במידה ויעזוב את הקבוצה ייאלץ להחזיר לקבוצה את הכספים על השדרוגים הרבים שנעשו בהתאם לדרישתו - שדרוג הדירה (והכיסוי המלא של הפועל את שכר הדירה והתשלומים הנלווים), הרכב, רהיטים, סיוע משפטי בהוצאת הויזה ועוד, בסכומים שמוערכים ב-30 אלף דולר.
בכל מקרה, ראשי המועדון צפויים להיפגש עם השחקן בימים הקרובים ולהציע לו, את מה שמגדירים במועדון "שדרוג של השדרוג".
חלון ההעברות ייסגר ב-18/9 ובהפועל מעריכים כי ככל שיתקרב מועד סגירתו, ייקל עליהם להחתים שחקנים שייפלטו מליגת העל.