1 צפייה בגלריה
משחקה הטוב ביותר העונה. צליל וטורי. צילום: ארז גבאי
משחקה הטוב ביותר העונה. צליל וטורי. צילום: ארז גבאי
משחקה הטוב ביותר העונה. צליל וטורי. צילום: ארז גבאי
כשהחלו משחקי הבית העליון של ליגת העל בכדורסל נשים, ידעו שחקניות הפועל פתח-תקוה כי בכדי לדלק מקום אחד גבוה יותר מהחמישי בו החלו את המשחקים, הן יצטרכו לנצח לפחות שלושה משחקים.
בחלוף שני משחקים ושני הפסדים, נראה שהמשימה תהיה קשה עד בלתי אפשרית. אמש (חמישי) נחלה הקבוצה הפסד שני ברציפות הפעם 84:78 ביתי מול אליצור חולון בקרב ישיר על המקום הרביעי. בעקבות ההפסד צמח הפער ממקומות 3-4 (רמת חן וחולון) לשתי נקודות, שלושה מחזורים לסיום העונה.
אתמול הבטיחה מכבי אשדוד את הכרטיס לחצי הגמר והצטרפה בכך לאליצור רמלה, שקרובה להבטיח גם את המקום הראשון. בכדי לחלוף על פני אליצור חולון צריכות שחקניות הפועל לנצח בכל שלושת משחקיהם ולקוות שחולון תפסיד בכולם. אם הפועל תעשה זאת ורמת חן תנצח רק פעם אחת, תחלוף הפועל על פניה בשל היתרון מול במשחקים העונה (שני ניצחונות להפועל לעומת אחד לרמת חן).
אתמול, כאמור, במשחק הכי חשוב של הקבוצה העונה, שחקניותיה פשוט לא הופיעו והמשחק היה בשליטה חולונית כמעט מהרגע הראשון.
הדקות הראשונות היו שקולות יחסית, כששתי הקבוצות מרבות לאבד כדורים ולקלוע באחוזים נמוכים מהשדה ומהעונשין, אבל אז איפסה לימור פלג את היד וקלעה שלוש שלשות (מתוך חמש במשחק כולו) עד סוף הרבע. חולון ברחה ל-4:12 ובתום הרבע הראשון - 13:19.
בפתיחת הרבע השני הפועל הצליחה סוף סוף להיכנס למשחק ואלכסיס פיטרסון, באחד ממשחקיה הפחות טובים בהפועל, הצליחה להשוות מהעונשין ל-23:23. התגובה החולונית הייתה ריצת 0:9 שהעלתה אותן ליתרון - 25:34. הפועל לא מצאה פיתרון לשיי קלי עם 12 נק' עד ההפסקה. למזלה של פ"ת, קלי קלעה רק ב-57 אחוז מהעונשין עד ההפסקה (ו-44 במשחק כולו).
הפועל הצליחה עוד להתאושש ועד ההפסקה צמצמה את הפער לארבע נקודות - 33:37.
פתיחת הרבע השלישי הייתה זו שהכריעה את המשחק. תוך שלוש דקות חולון טסה ל-0:13, עם יכולת נהדרת של אמילי ספקטור מהספסל ופתאום זה כבר 19 לחולון - 33:52.
בשלב זה נכנסה מיכל אסף לשחק, לראשונה אחרי חודשי פציעה ארוכים. אסף אמנם לא קלעה ,אבל הוסיפה הרבה אנרגיות למשחקה של פתח-תקוה. צליל וטורי איפסה את היד ואחרי שתי נקודות במחצית הראשונה הוסיפה עוד ארבע שלשות ו-16 נקודות בדרך לשיא קריירה של 18.
הפועל רצה 0:11 וצימקה עד ל-44:52, אולם עד לסיום המשחק לא הצליחה לצמק את ההפרש משמעותית עוד יותר. חולון דווקא אפשרה לה, בדקות רעות בהתקפה, אולם משחק מאוד מפוזר ולא מדויק של רוב השחקניות המקומיות, מנע אפשרות זאת.
בכל פעם שהפועל הצליחה להתעורר, היו שם בעיקר לימור פלג ואמילי ספקטור, שקלעו ביחד 32 נקודות ועצרו את מחשבות הקאמבק של פתח-תקוה.
בתום הרבע השלישי הובילה חולון 50:62 וברבע האחרון לא הצליחה הפועל אלא לצמק במעט את ההפרש ובסיום - 78:84 לחולון, שעושה צעד משמעותי בדרך לסדרת חצי הגמר.
קלעו להפועל פ"ת: קאדיג'ה קייב 22 (13 ריב', 3 איב'), מוניק ריד 19 (8 ריב', 7 אס', 5 איב'), צליל וטורי 18 (6 ריב'), אלכסיס פיטרסון 13 (4 איב', 3 ריב', 3 אס', 3 חט'), ארון צימרמן 4, שהד עבוד 2. מיכל אסף לא קלעה.
קלעו לחולון: שיי קלי 23 (9 ריב', 6 אס'), לימור פלג (3 ריב', 6 אס', 3 איב') וג'ורדן הופר (7 ריב') 17 כ"א, אמילי ספקטור 15, אלכסנדרה בנטלי 10 (9 ריב'), נופר שלום 2 (5 ריב').
כאמור, המשחק הבא, באשדוד, יתקיים ביום שלישי (18:10) ויהווה את ההזדמנות האחרונה באמת של הפועל פ"ת לתפוס את המקום הרביעי.