2 צפייה בגלריה
דחתה את הבקשה. משרדי ההתאחדות לכדורגל. צילום: אורן אהרוני
דחתה את הבקשה. משרדי ההתאחדות לכדורגל. צילום: אורן אהרוני
דחתה את הבקשה. משרדי ההתאחדות לכדורגל. צילום: אורן אהרוני
ביומו האחרון של חלון ההעברות, ניסתה הפועל פתח-תקוה להחתים מספר שחקנים, תחת סד הזמן הלחוץ, שנבע, בין השאר, מהעובדה שהעברת הבעלות על הקבוצה טרם עבר סופית לעמותת "הכחולה".
אחד השחקנים שניסתה הקבוצה להחתים היה קשרה של הפועל רמה"ש, בר אביטן (26), אולם המהלך לא יצא לפועל בשל איחור של כמה דקות בהשלמת ההליך. בעקבות זאת, הגישה הפועל באמצעות עו"ד תומר פרסלר, איש עמותת "הכחולה", בקשה מיוחדת לאשר את רישומו מכמה נימוקים.
ראשית, התייחס עו"ד פרסלר לעובדה שהועדה של ההתאחדות טרם אישרה את המכירה ל"כחולה" מה שיצר לחץ כבר בסמוך לסגירת החלון. ביום ההעברות האחרון, בשעה 17:30, שעה וחצי לפני סגירת החלון, הוצע אביטן לקבוצה והצדדים הגיעו לסיכום מהיר, כשבמקביל מנהל השחקן מו"מ מהיר להתרת חוזהו ברמה"ש, כשהוא מסכים לוותר על כספים מקבוצתו.
"בשעה 18:32 נחתם טופס העברת השחקן על ידי מורשי חתימה משתי הקבוצות אלא שמסיבות מיוחדות נחתם טופס ההעברה על ידי השחקן בפורטל ההתאחדות באיחור של שש דקות".
מהן אותן סיבות מיוחדות? "לחץ הזמנים הנוראי בו היה שרוי השחקן, שנאלץ לסכם את תנאיו בהפועל מחד בשעה שהוא מנהל מו"מ על התרת חוזהו ברמה"ש מאידך והכל תוך פחות משעה וחצי", נכתב בבקשה שממשיכה ומפרטת: " חוסר התמצאות באתר האינטרנט ובכניסה לפורטל והצורך להחליף סיסמא. לדאבון הלב השחקן "הסתבך" בכל הנוגע לחתימה האלקטרונית בפורטל ואיבד כמה דקות בשל הצורך להחליף סיסמא".
בנוסף, מתואר בבקשה כי רעייתו של השחקן, ששהתה איתו במשרדי הפועל פ"ת, קיבלה בשורה על מחלה קשה של קרובת משפחתה, מה שהביא לעיכוב נוסף. "חשוב לציין כי פרט לחתימה האלקטרונית של השחקן בפורטל, השולם תהליך רישומו עוד קודם לשעה 19:00, ניתן אישור הבקרה התקציבית ושתי הקבוצות חתמו על טופס ההעברה", מצוין בבקשה לצד העובדה שהשחקן עבר בדיקות רפואיות כבר בפתיחת העונה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד תומר פרסלר מציג את ההסכם עם המפרק, אמש בכנס העמותה
עו"ד תומר פרסלר מציג את ההסכם עם המפרק, אמש בכנס העמותה
עו"ד תומר פרסלר מציג את ההסכם עם המפרק, אמש בכנס העמותה
בסיכום נטען כי דחיית הבקשה תביא לפגיעה קשה בקריירה של השחקן, שנותר כעת ללא קבוצה, בשלב קריטי של הקריירה, ולפגיעה בחופש העיסוק ובזכותו הבסיסית לעבוד.
עו"ד פרסלר התבסס בבקשה על תקדים מספטמבר 2017, אז אישר נשיא בית הדין העליון, אמנון סטרשנוב, שדן גם בבקשה זו, את רישומו של אסף מדר בהפועל כפ"ס על אף איחור של מספר דקות בשל אילוצים טכניים במקרים מיוחדים.
"בעניינו, הוסבר כי קיימות נסיבות מיוחדות ולכן מבוקש ש"לא יקוב הדין את ההר", נכתב, " לנסיבותיו של השחקן יש להוסיף את המצב המיוחד בו נמצאת הקבוצה, שבו מחד היא עדיין בבעלות המפרק ומאידך - עמותת "הכחולה" כבר רכשה את הזכויות ואף שילמה סכום של חצי מיליון שקל על חשבון הרכישה".
אתמול, כאמור, הודיע השופט סטרשנוב כי הוא דוחה את הבקשה. "איחור הוא איחור הוא איחור", כתב בהחלטה, " כפי שנפסק לא אחת ע"י נשיאות ביה"ד העליון לגבי בקשות מסוג זה. לא מצאתי כי הבקשה דנן נכנסת למסגרת "מקרים חריגים ונסיבות מיוחדות", המצדיקים רישום שחקן מעבר למועד שנקבע. לא ברור לי מדוע לפתוח במו"מ רק שעה וחצי לפני סיום מועד ההעברות, כאשר ברור שלא ניתן לעמוד בלוח הזמנים".
עוד כתב סטרשנוב: "יצוין כי היעתרות לבקשה דנן עלולה להביא לבקשות רבות דומות, ללא בגול וללא סכר...הבקשה נדחית".