2 צפייה בגלריה
עוד ערב גדול לסנטרית הפועל פ"ת. קאדיג'ה קייב. צילום: אושרה אמויאל
עוד ערב גדול לסנטרית הפועל פ"ת. קאדיג'ה קייב. צילום: אושרה אמויאל
עוד ערב גדול לסנטרית הפועל פ"ת. קאדיג'ה קייב. צילום: אושרה אמויאל
ארבעה ימים אחרי ההדחה הכואבת מגביע המדינה, התאוששו כדורסלניות הפועל פתח-תקוה ורשמו אמש ניצחון ביתי 71:81 לאחר הארכה בקרב הצמרת מול מכבי רמת חן, במחזור הסיום של הליגה הסדירה.
בתקופה האחרונה נמצאת הקבוצה של גיל סלע בנסיגה ועם חמישה הפסדים בשבעת המחזורים האחרונים ואחרי התצוגה החלשה מאוד בגביע, הסיכויים נטו בבירור לטובת האורחות.
אולם העונה הוכיחו כבר השחקניות של הפועל שהן יודעות להרים עצמן ממצבים קשים בין משחק למשחק וגם בתוך המשחק עצמו, כששבע דקות לסיום כבר היו בפיגור שבע נקודות.
בחדר ההלבשה, רגע לפני העלייה לפרקט, הקריאה קפטנית הקבוצה, שהד עבוד לחברותיה את המכתב שכתב צבי קצבורג, מוותיקי האוהדים של הקבוצה, חבר הנהלה לשעבר ומי שצפוי להפוך באופן רשמי לאחד ממאות הבעלים של קבוצת הכדורגל של הפועל פ"ת, כמה שעות לפני המשחק. "שלום בנות, עוד מעט אצא לאולם ורציתי רק לבקש שלמשחק האחרון של העונה תביאו בחזרה את הנשמה, הרצון והעוצמה שהביאה אתכן לנקודה הזו, שבה אתן יכולות להוביל את העונה לשיאים חדשים שלא היו פה", כתב קצבורג, "אל תבואו בהרגשה שעשינו את שלנו, אלא עם רעב, רצון ועם הרגשה שבעצם לא עשיתן כלום.
"תחשבו על הקהל שבניתן העונה. לא רק הילדות. אחרי שנים שאנחנו מלווים את הקבוצה, חבורה קטנה של אוהדים שרופים, העונה מספרם של האוהדים המבוגרים יותר צמח אף הוא. היה נהדר עד עכשיו, אז בואו תעשו את זה קצת יותר נהדר. יש בעיות? ברור. יש קשיים? ברור. אבל אנחנו רוצים לשבת ביציע ולהרגיש שאתן נותנות את כל הנשמה, כפי שהרגלתן אותנו. אנחנו לא רוצים לוותר. ורוצים שתהיה לארון צימרמן סיבה טובה להביא אחלה עוגה לאימון כדי שתחגגו איתה יום הולדת. תודה מראש".
דבריו של קצבורג חלחלו היטב לשחקניות. כדורסל גדול לא היה אתמול באולם "יצחק שמיר", אבל הייתה מלחמה גדולה וסוף סוף גם קצת הגנה, שעצרה את רמת חן על 61 נקודות בלבד בארבעים דקות.
אדוט בולגאק, מהטובות שבשחקניות הליגה, נתקלה בקאדיג'ה קייב, בערב גדול של 26 נקודות, 20 כדורים חוזרים ועבודת הגנה נהדרת על בולגאק, שסיימה עם 12 נקודות בלבד. את נעמה שפיר עצרה פ"ת על נקודה אחת בלבד ואת טיירה-רופין פראט על חמש.
בכלל, הפערים בין השחקניות הזרות של שתי הקבוצות היו עצומים. קייב, אלכסיס פיטרסון ומוניק ריד קלעו 68 נק' לעומת 38 בלבד של בולגאק, אלכס הארדן ורופין-פראט מרמת חן.
הפועל פ"ת עלתה למשחק עם הרבה אנרגיות ובחלוף חמש דקות כבר הוליכה 4:10. רמת חן נכנסה לעניינים וקלעה 13 נקודות בחמש הדקות הבאות בדרך ל-17:19 מקומי בתום הרבע.
2 צפייה בגלריה
ניצחון כפול על מכבי רמת חן. כדורסלניות הפועל. צילום: עודד קרני מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים
ניצחון כפול על מכבי רמת חן. כדורסלניות הפועל. צילום: עודד קרני מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים
ניצחון כפול על מכבי רמת חן. כדורסלניות הפועל. צילום: עודד קרני מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים
שני הרבעים הבאים הזכירו קצת יותר את הפועל פ"ת של השבועות האחרונים, בעיקר מבחינה התקפית. הקבוצה קלעה בהם רק 23 נקודות באחוזים נמוכים (רק 31.5 אחוזים מהשדה במשחק כולו). אולם הפעם, בניגוד למשחקים קודמים, משחק ההגנה השאיר אותה במשחק. רמת חן איבדה לא פחות מ-25 כדורים, הקטגורייה בה "מככבת" העונה דווקא פ"ת, שאיבדה 28 כדורים במשחק החוץ מול אליצור רמלה, השיא העונתי.
בהפסקה הוליכה רמת חן 32:35 ובתום הרבע השלישי 42:47, אחרי 10 דקות שהסתיימו בתוצאה 10:12.
ברבע האחרון, כאמור, רמת חן כבר עלתה ליתרון שיא של שבע נקודות, 50:57 אולם הפועל פ"ת התעוררה בזמן וכמו במשחק הראשון בין הקבוצות העונה, מחקה פיגור גדול (אז היה זה פער דו ספרתי במחצית). קייב השלימה ריצת 4:11 ואלכסיס פיטרסון יכלה לנצח, אבל החטיאה ארבע שניות לסיום והמשחק הלך להארכה.
בחמש הדקות הנוספות קלעה הפועל פ"ת 20 נקודות, שליש ממה שקלעה בארבעים הדקות שקדמו להן. ריצת 0:9 העלתה אותן ליתרון 67:76, פיגור ממנו רמת חן כבר לא יכלה לחזור ובסיום – 71:81 למקומיות, שמשלימות ניצחון שני העונה על רמת חן וחמישי בששת מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות.
קלעו להפועל פ"ת: קאדיג'ה קייב 26 (20 ריב'), מוניק ריד 22 (18 ריב', 6 אס', 5 איב', 3 חט'), אלכסיס פיטרסון 20 (7 ריב', 4 אס'), צליל וטורי 6 (3 ריב', 3 חט', 3 איב'), ארון צימרמן 5 (3 חט'), שהד עבוד 2 (3 חט'). אופיר קירשטיין ותמר אנגל לא קלעו.
לרמת חן: אלכס הארדן 21 (7 ריב', 3 אס'), קטיה לויצקי (7 ריב', 5 איב') ואדוט בולגאק (8 ריב') 12 כ"א, רוני בן נון 11 (3 ריב', 4 איב'), טל לב 9 ( 3 איב'), טיירה ראפין-פראט 5 (7 ריב', 3 איב'), נעמה שפיר 1 (5 אס'). אופיר לביא, ליאור הלוי ומאור טובול לא קלעו.
הליגה הסדירה הגיעה אמש לסיומה והפועל פ"ת מסיימת במקום החמישי. אחרי שלאורך רוב העונה דורגה במקומות 2-4, ההפסדים האחרונים דחקו אותה, בינתיים, אל מחוץ למקומות המובילים לסדרות הפלייאוף. ניצחונה של אליצור חולון באשדוד קבע שהשתיים ורמת חן מדורגות במקומות 2-4 עם מאזן זהה של 30 נקודות, שתיים פחות מהמוליכה אליצור רמלה. הפועל פ"ת מדורגת חמישית עם 29 ובנות הרצליה סוגרת את השישייה הראשונה עם 27 נקודות. המשמעות – כל חמש המשחקים של הפועל בבית העליון יהפכו לקריטיים אם ברצונה לתפוס את אחד מארבעת המקומות הראשונים.
ביום שני הקרוב יחלו משחקי הבית העליון בשחזור כמעט מדויק של משחקי אתמול (רק הפוך) – הפועל פ"ת תצא למשחק חוץ ברמת חן ותנסה להשלים ניצחון משולש שיקדם אותה משמעותית, במקביל תארח אליצור חולון את אשדוד ורמלה את הרצליה.