2 צפייה בגלריה
ה"טרופרס". מחפשים תיקון. צילום: שירן נגר
ה"טרופרס". מחפשים תיקון. צילום: שירן נגר
ה"טרופרס". מחפשים תיקון. צילום: שירן נגר
ליגת הפוטבול הישראלית יצאה לדרך ואיתה הותנעו מחדש חלומות האליפות של ה"טרופרס" מפתח-תקוה. הקבוצה פתחה את העונה בשני ניצחונות חלקים ומרשימים וביום שישי תתארח אצל ה"פיונירס" מתל-אביב במטרה לרשום ניצחון שלישי.
בשלוש העונות האחרונות הגיעה הקבוצה לחצי הגמר ובעונה שעברה, כזכור, הגיעה בפעם הראשונה ל"ישרא-בול", משחק הגמר של הליגה והפסידה לאלופה אריות ירושלים. העונה, מצהיר המנהל המקצועי רביב דורון, המטרה היא אחת. "אמרנו לשחקנים – לגמר אנחנו נביא אתכם, במשחק עצמו זה כבר התפקיד שלכם", הכריז דורון, "בעונה שעברה הפסדנו בטאצ' דאון אחד כי כנראה לא מספיק רצינו. השנה נראה שהחבר'ה נחושים וחדורי מוטיבציה להביא את האליפות לפ"ת אחרי שמונה שנות פעילות".
איך עושים זאת? בונים סגל שהוא גם חזק, גם מגובש וגם מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, שלא מפספס אף רכיב בחברה המורכבת הזאת. מעל כולם ניצב דני איסטמן. "ה-MVP של הליגה בכל עונה, גם אם הוא לא מקבל את התואר בכל עונה", מפרגן דורון, "הוא מוביל אותנו, מזיז לאן שצריך. בעונה שעברה הוא לא שיחק בגלל שבר חוזר ברגל, הגיע לפלייאוף ב-70 אחוז כשירות וזה לא הספיק. העונה הוא מתחיל מההתחלה. יש לו יכולות גופניות מדהימות, הכל נראה כמו בא לו בקלות. מהיר, חכם, יודע לאן לזרוק ולאן לרוץ. בעבר הוא היה השחקן המצטיין באליפות העולם ב"פלאג" פוטבול. כל הליגה רבה על שירותיו, אנחנו זכינו. לשלם משכורת אסור בליגה, גם אין לנו כל כך מאיפה, אבל אנחנו נותנים לו את החופש לאמן את ההגנה שלנו ואת קבוצת הנוער". אבי, אביו של איסטמן, הוא המאמן הראשי של הקבוצה. צ'יץ לוינגר הוא המנג'ר ומאמן הגנה נוסף, גדעון ריז, שחקן קבוצה לשעבר, נפצע, פרש ומשמש היום עוזר מאמן בהתקפה.
לצידו מככב דניאל מיכאלוב, או מייקי כפי שמכנים אותו חבריו. "בחור בן 20, ששיחק אצלנו לפני שנתיים וחוזר אלינו", מתפאר דורון בתכשיט, "מדובר ברסיבר עם יכולות מאוד גבוהות שמחזיק בהצעות מכמה קולג'ים טובים ואני מאמין שאם יתמיד וימשיך לעבוד קשה, אולי עוד יהיה הישראלי הראשון ב-NFL".
עוד דמות מעניינת היא זאת של אבי רוזנבלום. אמריקאי שחום עור, שנולד בניו ג'רזי ואומץ על ידי משפחה יהודית. הוא התגייר והעדיף להגיע לישראל ולשרת בצבא על פני אפשרות לשחק בקולג' מוביל במולדתו.
2 צפייה בגלריה
"הטרופרס" בפעולה. בלי פוליטיקה. צילום: שירן נגר
"הטרופרס" בפעולה. בלי פוליטיקה. צילום: שירן נגר
"הטרופרס" בפעולה. בלי פוליטיקה. צילום: שירן נגר
הקבוצה הזאת, כפי שכבר רמזנו, יכולה להיות חומר מצוין עבור כל סוציולוג של החברה הישראלית. אם נהיה סטריאוטיפים לרגע ונמנה את השחקנים לפי אפיונים שונים, נקבל את הרשימה הבאה: דתיים, חילוניים, יהודים, ערבי מוסלמי מכפר קאסם, נוצרי מארה"ב, ערבי נוצרי מהצפון, מתנחלים, קיבוצניקים, שמאלנים, ימנים, אמריקאים, קולומביאני, מקסיקני, אריתראי (יוהנס, המתנשא לגובה צנוע של 2.06 וחזר אחרי שנת גלות בתל-אביב), צמחוני אחד ואוכלי בשר. "אני לא מרשה להם לדבר על פוליטיקה", מסביר דורון את המתכון, "לכל אחד יש את דעותיו. גם לי יש. אבל אחמד, הבחור מכפר קאסם, הוא כמו אח שלנו. עזרנו לו בכל דבר שהיה צריך. אנחנו משפחה ומקסים לראות את האינטראקציה בין כולם. לפני שנה שיחקו אצלנו שני חבר'ה שאני יודע שהיו פעילים בארגון להב"ה. פתאום הם הכירו ערבי לא מפחיד. גם הוא ראה צד אחר שלהם".
הקבוצה הזאת עושה אותך אופטימי לגבי העתיד שלנו במקום המטורלל הזה?
"בהחלט. זה רק מוכיח שבני אדם יכולים לחיות ביחד בלי שום בעיה".
השנה משחקות בליגה שמונה קבוצות ואחרי תשעה מחזורים (כל קבוצה תשחק מול כל יריבותיה ואז שני משחקים נוספים מול קבוצות הקרובות לה בדירוג) שתי הראשונות יעפילו אוטומטית לחצי הגמר, בעוד המדורגות 3-6 ייאבקו על שני מקומות נוספים בפיינל פור. שתי מנצחות חצי הגמר יתמודדו ב"ישרא-בול". אל תהמרו נגד הקבוצה הכי ישראלית בליגה.