"דיברו איתי כבר פעמיים בשנתיים האחרונות, אבל אז הרגשתי שזה לא נכון בשבילי. השנה הרגשתי שזה כן נכון ברמה האישית והמקצועית, ואין שמח ממני להגיע למועדון הענק הזה".
2 צפייה בגלריה
טסלפפה. "בסופו של דבר אני מאמין ביכולות שלי ובכל המערכת סביבי"
טסלפפה. "בסופו של דבר אני מאמין ביכולות שלי ובכל המערכת סביבי"
טסלפפה. "בסופו של דבר אני מאמין ביכולות שלי ובכל המערכת סביבי"
(עוז מועלם)
כך אומר השבוע עופר טסלפפה (50), מאמנה החדש של הפועל פתח־תקוה, שתשחק השנה לראשונה בתולדותיה בליגה א'.
העיתוי שבו הוא מגיע אינו אידיאלי. אחרי עונה מסוייטת שבה אוהדים/בעלים התערבו בכל דבר הגיעה הקבוצה לשפל חדש. גם הגעתו של אייל ברקוביץ' כאחראי על הצד המקצועי לא הוכיחה את עצמה, ולא ברור אם הקוסם יישאר.
גם אם טסלפפה לא אומר זאת במפורש הצפייה ממנו היא להשיב את המועדון לדרך המלך, כולל עלייה מהירה לליגה הלאומית.

בעל הנס

51 שנה שמועדון הכדורגל נס ציונה לא מצא את מקומו בליגה הבכירה ואפילו לא היה קרוב לזה, עד לפני שנתיים, כשהגיע טסל
פפה לעמוד על הקווים. האיש עם משרוקית האימון רשם הצלחה אדירה עם עליה לליגת העל, כששנה קודם לכן הייתה הקבוצה בליגה הלאומית.
טסלפפה זכה למחמאות גדולות וכולם היו בטוחים שהוא ימשיך לעמוד על הקווים גם בליגה של הגדולים, אבל פרט טכני ובעיקר היעדר תעודת פרו טרפו את הקלפים. טסלפפה לא התעקש והמשיך קדימה היישר ליעד הבא בראשון לציון, אלא שבחודש ינואר 2020 הסתיים הרומן בפיטורים.
קראו גם>>
חודש מאוחר יותר הוא הפך למאמן הפועל רמת גן, גם כן מהליגה הלאומית, שסימנה לעצמה למטרה לעלות לליגת העל וראתה בו כמי שמסוגל מניסיונו להוביל אותה. עם זאת, שנה בדיוק לאחר שמונה לתפקיד, טסלפפה התפטר אחרי הפסד שלישי ברצף ומרחק 12 נקודות מהמקום הראשון.
"בעקבות רצף ההפסדים מאז החזרה מהפגרה והתוצאות המאכזבות בתקופה האחרונה, החלטתי לקחת את האחריות ולהתפטר מתפקידי", הוא הסביר אז את הסיבה לעזיבתו.

"פרשת דרכים"

טסלפפה המתין בבית להצעה הבאה, שאכן הגיעה בחודש יוני מכיוון מפתיע. "עופר טסלפפה יאמן את הפועל בעונה הקרובה", כך נמסר מהמועדון הכחול.
המנכ"ל אבי יחיאל הסביר את השיקול: "עופר מגיע עם ניסיון בליגות האלה וסגנון המשחק שלו מתאים לנו". טסלפפה חתם על הסכם לשנתיים ונשמע נרגש ובעיקר בטוח בעצמו. "היו לי הצעות מקבוצות מהליגות הבכירות, אבל העדפתי להגיע לפתח־תקוה", הוא מסביר השבוע.
הופתעת מההצעה?
"לא, היו דיבורים בשנתיים האחרונות שלא הבשילו. עכשיו זה מרגיש נכון ואני שמח שהגעתי למועדון ענק".
ענק? מזכירה לך שמדובר בקבוצה בליגה א'.
"מבחינת המועדון הוא ענק. זה מועדון של ליגת על לכל דבר ועניין. ברמה המקצועית הוא מועדון בפרשת דרכים שצריך להתרומם בחזרה".
תסביר.
"פתח־תקוה בשבילי היא בליגת העל לכל דבר, כולל הקהל הגדול, המתקן ועוד. מדובר בדברים שהם הרבה מעל הרמה המקובלת".
אתה לא חושש? הקבוצה במצב לא ברור אחרי ההתרסקות בסיום העונה האחרונה.
"המציאות היא שהקבוצה תשחק בליגה א', וזה ברור לכולם. בסופו של דבר אני מאמין ביכולות שלי ובכל המערכת סביבי. אפשר להרים את המועדון בחזרה".
ואיך עושים את זה?
"קל זה לא הולך להיות, אבל בהחלט אפשרי. אנחנו הולכים לליגה מאוד קשה, לדבר פחות מוכר, ואין ספק שברמה המקצועית אנחנו כרגע בסוג של בנייה מחדש. אני מודע לאן הגעתי. אנחנו בונים משהו מחדש ותוך כדי נצטרך להביא תוצאות".
לעבוד בקבוצה ששייכת לאוהדים זה אידיאלי?
"עבדתי בהפועל קטמון ואין דבר טוב יותר מאוהדים, הם הלב הפועם של הקבוצה. כל אוהד שמוכן לתרום מכיסו זה דבר מבורך".

"הרבה חוסר ודאות"

הוא אמנם מודע לאן הגיע ומהן הציפיות, אבל מסרב להתחייב שהקבוצה תחזור בשנה הבאה לליגה הלאומית. "באופן טבעי אנחנו מבינים ויודעים שהפועל פתח־תקוה לא יכולה לבוא ולהעביר עונה בליגה א'", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
טסלפפה כמאמן ראשון לציון
טסלפפה כמאמן ראשון לציון
טסלפפה כמאמן ראשון לציון
( אבי מועלם)
"לבוא ולהצהיר דברים עכשיו זה לא יהיה רציני. כרגע יש הרבה חוסר ודאות בקטע המקצועי, אבל אין ספק שאעשה הכל כדי שתהיה קבוצה שתכבד את האוהדים שלה. נעשה הכל שהקבוצה תשחק כדורגל התקפי ומעניין ולתת לאוהדים ליהנות אחרי שחוו תסכולים".
איך באמת מחזירים לשחקנים את התשוקה?
"שחקנים צריכים שתהיה להם תשוקה כבר שהם עולים לחימום. צריך לבנות משהו שיחזיק יותר משנה אחת.
"המטרה להחזיר שחקנים שהיו מחוברים למועדון וזה לא פשוט. כמו שאמרתי, אעשה הכל שפתח־תקוה תהיה קבוצה שהאוהדים יהיו גאים בה. החובה המינימלית שלנו היא להיות מחויבים לקהל הזה"
כבר העלת קבוצה לליגת העל, איך חוזרים לשם?
"שאלה בומבסטית. לדבר עכשיו על ליגת העל זה לא רציני. פתח־תקוה בונה את עצמה מחדש. בשלב ראשון ננסה לעלות לליגה הלאומית, ושוב - קל זה לא הולך להיות, אבל נעשה הכל לחזור ללאומית"
מה אתה מאחל לעצמך מקצועית לעונה הקרובה ?
"במציאות שבה אנחנו חיים קודם כל אני מאחל לכולם בריאות, שנרצה את הקהל שחווה תקופה לא פשוטה. אין לנו סיכוי להצליח אם לא נדע לחבר את הקבוצה לקהל וזאת העבודה. אנחנו חייבים שהקהל ידחוף אותנו קדימה ברגעים הטובים והפחות טובים. הם הכח הכי חזק שלנו השנה.
"מדובר באוהדים שאוהבים ונושמים את הקבוצה וצמאים להצלחות. קהל כזה הוא יתרון אדיר בליגה א', אנחנו חייבים למנף את זה קדימה".
לעדכונים: חדשות פתח תקוה