אחרי שסיים את מה שגם הוא מגדיר כעונה הטובה ביותר שלו בקריירה, ממריא חלוץ מכבי פ"ת בעונה החולפת דור חוגי (25) אל עבר היעד הבא והוא מנסה מרחק ארבע שעות טיסה מנתב"ג. ביום רביעי עלה חוגי על טיסה דלילה בנוסעים ונחת בוינה, בירת אוסטריה ואחרי נסיעה קצרה (קצת יותר מחצי שעה) נחת בביתו החדש שבעיר סנקט פלטן. חוגי הצטרף למועדון הכדורגל המקומי (הידוע בשם סן פולטן) שסיים את העונה החולפת במקום התשיעי בליגה הבכירה. "שמרנו את כל העניין בשקט", מספר חוגי על המו"מ, "היו לי הצעות מפולין ואוסטריה והחלטתי שהטוב ביותר עבורי יהיה לשחק במקום שבו אוכל להתפתח וגם נמצא קרוב מאוד לעיר הגדולה".
הגיע הזמן
קצת יותר מ-50 אלף תושבים חיים בעיר הבירה של מדינת אוסטריה הדרומית, שתשמש ביתו החדש של חוגי ובה קבוצת כדורגל חדשה יחסית, שהוקמה בשנת 2000. הקבוצה העפילה לבונדסליגה האוסטרית ב-2015 ומאז שרדה בה. שנה קודם לכן העפילה הקבוצה לגמר הגביע האוסטרי והפסידה לרד בול זלצבורג, מה שלא מנע את השתתפותה במשחקי הליגה האירופית. המאמן, אגב, הוא שחקן נבחרת אוסטריה לשעבר, רוברט איבסברגר שהיה בסגל נבחרתו שהובסה 0:5 ברמת גן ב-1999. איצטדיונה הצנוע של הקבוצה מכיל 8000 מקומות.
3 צפייה בגלריה
דור חוגי מציג בגאווה את מדיו החדשים
דור חוגי מציג בגאווה את מדיו החדשים
דור חוגי מציג בגאווה את מדיו החדשים
(צילום: פרטי)
"אני לא יודע הרבה על העיר והמועדון, אבל ממה שהצלחתי לראות בתמונות, אני לא מגיע לכפר באמצע היער, אלא לעיר יפה ומערבית", מספר חוגי, ממנו נמנעו הביקור וההיכרות עם העיר קודם לחתימה בשל מגיפת הקורונה, "המנהל המקצועי סיפר לי שאני השחקן שהם מחפשים, שיכול לשחק בכמה תפקידים בהתקפה וזה עזר לי בבחירה. הידיעה שהם רואים בי שחקן מגוון ובונים עליי. זאת קבוצה קטנה, שנותנת הזדמנויות לשחקנים צעירים. סוג של מכבי פ"ת אוסטרית".
כדי שיתאפשר לו לטוס, הוא היה חייב להשיג אשרת עבודה במדינה וכך גם נמנע ממנו הצורך בכניסה לבידוד. "כל התקשורת עם המועדון הייתה במיילים ודרך הסוכנים שלי גלעד קצב ושלומי בן עזרא", הוא מספר, "זה לא פשוט, אבל החלטתי שאחרי עונה גדולה, הגיע הזמן להגשים את החלום שלי ושל כל ילד שמתחיל לשחק כדורגל. ההתרגשות גדולה".
בשנים האחרונות זכו שני חלוצים ישראלים, מואנס דאבור ושון וויסמן בתואר מלכי השערים בליגה. כחלוץ ישראלי יהיו ממך הרבה ציפיות.
"שמעתי משון ומאליאל פרץ (שחתם בוולפסבורגר, הקבוצה בה שיחק וויסמן בעונה שעברה) שזאת ליגה מאוד טובה, עם משחקים מהירים. פרט לזלצבורג, כל הקבוצות שוות, הליגה פתוחה ולא משחקים עם הגנות צפופות. לכן הרבה חלוצים כובשים שם במספרים גדולים. אני לא משחק בתפקיד של שון ומואנס, אלא בכנף ואני יודע שיש ציפיות. אם אכבוש כמות דו ספרתית של שערים, אהיה מאוד מרוצה".
איך הגיבו במכבי פ"ת ליציאתו שחקן נוסף לאירופה? ברגשות קצת מעורבים. "למכבי הייתה אופציה להאריך את החוזה והם איחרו אותה", מספר חוגי, "גיא פירגן מאוד, אבי אולי קצת פחות ורצה שאישאר, אבל הוא השאיר לי את הדלת פתוחה לחזור בכל עת".
הרבה שחקנים ישראלים שיוצאים לאירופה חוזרים לארץ מהר מאוד. המקרה שלך יהיה שונה?
"אני יוצא מתוך מטרה לבנות קריירה באירופה ורוצה להישאר שם הרבה שנים. אבל אי אפשר לדעת לאן החיים יקחו אותי ולפעמים יש גם דברים שלא תלויים בי".
הפרגון המנצח
בגיל 19 כבר שיחק דור חוגי בליגת העל, במדי הפועל פ"ת, אבל מאז נדמה שהקריירה שלו מיאנה לעלות על מסלול של הצלחה ובשלוש העונות האחרונות הוא שיחק בליגה הלאומית. אחרי שנתיים בהפועל ת"א והפועל ר"ג, הוא הגיע בקיץ שעבר למכבי פ"ת, המועדון בו שיחק עונה אחת כשחקן נערים. ההתחלה לא הייתה מרשימה במיוחד, אבל אחרי כמה מחזורים, הפך חוגי לאחד השחקנים הכי טובים במכבי ובלאומית כולה וסיים את העונה כמלך שערי הקבוצה עם 11 שערי ליגה, שניים במסע המופלא של הקבוצה בגביע המדינה לצד עשרה בישולים. "הייתה לי עונה מצוינת", מכריז החלוץ, "אני לא אוהב להחמיא לעצמי, אבל דיברו העונה הרבה מאוד על הצעירים של מכבי ואנחנו, הוותיקים יותר, שחקנים כמו לידור כהן וכמוני, שעשינו עונה מצוינת, קצת נדחקנו הצידה.
"מאוד נהניתי מהמשחקים והקהל נהנה ממה שראה. מה הביא לכך? קודם כל, החיבור עם השחקנים סביבי. זה הדבר הכי חשוב. יש הרבה חלוצים שהולכים לבד ומסתכלים על ההצלחה שלהם. רוצים לכבוש כמה שיותר. מי שעקב אחרי המשחקים שלנו, ראה שחשוב לי לפרגן, שאני מוסר ומי שמוסר לי, יקבל חזרה כדור לגול. לא היה אגו. שער ובישול היו אותו דבר עבורי".

3 צפייה בגלריה
חוגי חוגג עם החברים ממכבי. סגל מצוין
חוגי חוגג עם החברים ממכבי. סגל מצוין
חוגי חוגג עם החברים ממכבי. סגל מצוין
(צילום: עוז מועלם)
מה החלק של גיא לוזון בהצלחה שלך?
"גיא נתן לי את הכלים להוביל, האמין בי והקנה לי המון ביטחון".
למרות ההפסד בגמר הגביע, עשיתם עונה גדולה.
"המטרה העיקרית הייתה להבטיח את העלייה בשלב מוקדם ככל האפשר ואם לא הקורונה, זה היה קורה. אחרי שהבטחנו אותה, הורדנו הילוך כדי להתכונן לגמר וזה הביא לרצף הפסדים. לא חלמנו על הגביע, אבל אחרי שעברנו את בית"ר והגענו לחצי הגמר האמנו שאפשר לזכות בגביע. ברור שההפסד בגמר מאכזב. זה היה ריאלי מצידנו להאמין שנזכה, אבל בסופו של דבר פערי האיכות השפיעו".
3 צפייה בגלריה
"נהניתי מכל רגע". דור חוגי
"נהניתי מכל רגע". דור חוגי
"נהניתי מכל רגע". דור חוגי
(צילום עוז מועלם)
מה הפך אתכם לקבוצה מצליחה?
"היה לנו סגל מצוין ועמוק, שזה הדבר הכי חשוב לקבוצה שרוצה לעלות ליגה. לא הורדנו את הרגל מהגז ולו לרגע, כי תמיד יש בחוץ מישהו שרק מחכה להזדמנות שלו והוא לא פחות טוב".
לפני כשלושה שבועות, רגע לפני גמר הגביע, הפכה השנה הגדולה של חוגי על כר הדשא למאושרת בחייו גם מחוצה לו. על חוף ימה של יפו, אל מול השקיעה, כרגע השחקן ברך והציע נישואין לעומר, זוגתו בשנה האחרונה, שכמובן נענתה בחיוב. "הרמתי שם הפקה יפה, במעמד המשפחה בלבד בשל מגבלות הקורונה", הוא מחייך, "ללא המגבלות, היו שם עוד הרבה מאוד חברים. עומר תצטרף אליי בחודש ינואר, כשתסיים את לימודיה, אבל תגיע כבר באוקטובר לחודש".
לא פשוט לחיות לבד במקום חדש.
"כל מעבר למקום חדש, בטח כשאתה זר, הוא קשה בהתחלה. אהיה חייב להיות חזק, לא לפחד מהקשיים ולעבור את זה. אין לי ספק שאני מסוגל".