אפילו זקני העיר מתקשים לזכור מצב כה עגום, שאליו נקלעה הפועל פתח־תקוה. ולא, הסיבה לכך היא לא הגיל המתקדם או אובדן זיכרון חלילה. הקבוצה המובילה בעיר מבחינת אהדת הקהל עלולה ביום שישי להדרדר לראשונה לליגה א', שבה מעולם לא שיחקה. הקבוצה נמצאת במרחק נגיעה מהליגה השלישית, ואפילו ניצחון על הפועל עפולה במושבה עלול שלא להספיק כיוון שהיא אינה תלויה בעצמה. התחושות בקרב האוהדים קשות מאוד, ורבים מביעים פסימיות בקשר לסיכויי ההישרדות.

"ימים של סיוט"

"זה משחק על העתיד של המועדון", אמר השבוע גורם בכיר במועדון. "עשינו מסע מדהים שהחזיר אותנו לחיים, אבל הכל מתנקז בסופו של דבר להיום ב־16:00 מול עפולה. תשעים דקות שיכולות להציל אותנו או חלילה למחוק את הפועל פתח־תקוה ממפת הכדורגל הישראלי".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל פתח תקוה
אוהדי הפועל פתח תקוה
אוהדי הפועל פתח תקוה
(צילום: אורן אהרוני)
קראו גם:
עד ליום שישי שעבר, בהפסד לאום אל פאחם, עשתה הקבוצה מסע מרשים שהחזיר אותה לחיים, אבל אף אחד לא יזכור את זה אם בכניסת השבת ימצא את המועדון בליגה א'. "אנחנו מקווים ששאר הקבוצות, אח"י נצרת וכפר קאסם, יילחמו באופן ספורטיבי והפועל תעשה את העבודה שלה" אומר אחד מראשי חוג האוהדים, גל רבינסקי.
"דווקא אחרי שישה משחקים טובים במפגשים של ראש בראש, כשלנו. אנחנו מתפללים לנס. עד הדקה ה־90 ביום שישי בערב נהיה מלאי אמונה. החששות קיימים כי זה מוחשי מאי פעם, אבל אנחנו נאחזים בכל שביב של תקווה. אני מקווה שכל האוהדים ילוו את הקבוצה, זו השעה שבה הם נמדדים.
"זה משחק שהוא צו שמונה למרות שהמגרש בכל מקרה לא יהיה מלא. הקורונה הרסה לנו את היתרון היחסי של הקהל כי גם עם סגלים פחות טובים ממה שהיה לנו העונה הצלחנו לשרוד. נקווה שביום שישי יהיה נצחון. גם אם נישאר, החגיגה תהיה מאופקת כי בסופו של דבר זו לא כזו חוכמה גדולה לחגוג הישארות בליגה הלאומית, אבל תהיה תחושת הקלה ואנחת רווחה".
רזי וויטמן, עוד אוהד שרוף של הפועל, אומר שמדובר בימים קשים. "אלה ימים של סיוט", הוא מסביר. "זה התחיל בהפסד לאום אל פאחם שיותר בזבזו זמן מאשר שיחקו כדורגל, הייתי כבר בטוח בלב שאנחנו נשארים. כל זמן שהפועל פתח־תקוה חיה וקיימת זו הקבוצה שלי ואמשיך ללוות אותה ולתמוך בה גם בליגה א'.
3 צפייה בגלריה
אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
"ציפינו שאייל ברקוביץ' ישנה פה את המצב, אבל מה הועילו חכמים בתקנתם אם הוא לא עשה כלום? הוא אכזבה עצומה. ביום שישי שעבר חזרתי מעכו ושקעתי במפח נפש. זה לא נורמלי שנהיה בליגה א'. למרות שכל העונה אנחנו במצב קשה, דווקא בשני המשחקים הכי חשובים, אחרי שכבר הייתה תקווה, הרסנו את זה. אני מתקשה להאמין שלא נרד. אני בטוח שכל הקבוצות יסגרו קומיבנה על הגב שלנו ונמשיך לסבול בשקט. חבל, נקרע הלב".

"הלב שלנו מרוסק"

שחקן העבר והמאמן, אלי מחפוד, שהיה קפטן ואחד מסמלי המועדון, מסתובב עצוב כבר כמה חודשים. "הפועל זה לא עוד מועדון בכדורגל הישראלי, הוא אחד הגדולים ולכן זה לא נתפס", הוא אומר. "כתושב העיר אני מכיר את הנפשות הפועלות, וזה חוסר ניסיון שזועק לשמים. בתחילת העונה הם כיוונו לעלות ליגה, אבל הם לא מבינים שיש פער של שמים וארץ בין דיבורים למעשים.
3 צפייה בגלריה
אלי מחפוד
אלי מחפוד
אלי מחפוד
(צילום: אורן אהרוני)
"התחילה כאן מפולת שלא ידעו לעצור. כל השנה התחושה הייתה ש'יהיה בסדר' והפסד אחד טרף את כל הקלפים. לראות את הפועל פתח־תקוה בליגה א' זה חלום בלהות. ליגה שניה בשבילנו זה פנצ'ר וליגה א' זה להפוך לשבר כלי. היינו שלושים שחקני עבר במשחק מול כפר שלם בדקת הדומיה למני בסון ז"ל, ולא האמנו שזו הפועל פתח תקוה שלנו".
מה התחושות עמוק פנימה בלב?
"שזו העונה הכי נוראית בתולדות המועדון, ירידה לליגה א' זה שיא השיאים. הלב שלנו מרוסק. גדלתי במועדון מגיל 14 והייתי בו לאורך כל הקריירה שלי, אני לא יודע מה זה מועדון אחר. אני לא מצליח לעכל את מה שנהיה מאיתנו. במקום להתמודד מול מכבי תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, הם ייסעו בשנה הבאה למקומות שאף אחד לא מכיר על המפה. באנו בתחילת העונה, אני איתן בודניוק ומני בסון, הצענו לעזור בהתנדבות בשביל מה שהמועדון נתן לנו בחיים. אמרו לנו נחזור אליכם ולא חזרו. מי שלא רוצה לעזור לעצמו אי אפשר לעזור לו. עד היום אני לא יכול לעלות במדרגות בגלל המועדון הזה, ועכשיו הכל נהרס. מה נעשה? נשאר לנו רק לאכול את הלב ולהתפלל לנס".
יוסי שושני, עוד סמל עבר, לא מאמין שזה מה שנשאר מהמועדון. "פשוט עצב עצום על מה שקורה כאן. הכתובת הייתה על הקיר. היינו בטוחים שעד לפני שבוע הקבוצה נשארת בחיים ואז היא קרסה. ניסינו לעזור אינספור פעמים, אבל זה לא הסתייע. בסופו של דבר אתה מסתכל ולא מאמין. לצערי, זו לא הפועל פתח־תקוה שאנחנו מכירים. ככל שחולף הזמן נהיה יותר ויותר רע. אני מתפלל שהדברים ישתנו, אבל קשה להאמין כי מי שצריך את הנקודות לוקח אותם.
"אני פונה מכאן לשחקנים, ומבקש מהם לשחק בשביל מני בסון ז"ל, ילד שהגשים את כל החלומות שלו בהפועל פתח־תקוה וזכה עם הקבוצה בתואר. השחקנים צריכים להבין שאם יהיה להם כתם של ירידת ליגה במועדון כזה מפואר, זה ילווה אותם כל הקריירה. הפועל פתח תקוה בליגה א' זו תהיה אבידה גדולה מאוד לכדורגל הישראלי".

התחזית שלהם

מה חושבים אגדות העבר וההיסטוריון הלא רשמי של המועדון על סיכויי הקבוצה
מוטי קקון: "המצב גרוע מאוד, אנחנו לא תלויים בעצמנו. אבל אנחנו אנשים אופטימיים ומתפללים שיקרה נס"
ניר לוין: "אני מקווה ומאמין שהקבוצה תישרוד. המעדון הזה יקר ללבי וחשוב להרבה אנשים שהוא יצליח".
בני קוזושווילי: "לצערי כל הקבוצות שצריכות נקודות יינצחו, ואני חושש שהפועל תרד ליגה. הלוואי ואתבדה".
ניסים קלדרון: "מתפלל לאלוהים שיקרה נס, כפי שזה נראה כרגע אני בספק, אבל צריך להאמין".