משבר הקורונה שמשפיע בתקופה זו על כל עולם הספורט, נותן אותותיו גם על הקבוצות המקומיות, כאשר הפועל ומכבי פתח תקוה שהוציאו לחל"ת את ככל עובדי המועדונים, כולל השחקנים, עומדים בפני עתיד לוט בערפל.
בניגוד לקבוצות רבות בליגת העל שמנהלות משא ומתן מתמשך עם השחקנים על קיצוץ בשכר או יציאה לחל"ת, שתי הקבוצות הבכירות של העיר פתח תקוה בחרו בעל כורכם באפשרות השניה תוך הסכמת כלל העובדים על פי הדיווחים. כל זאת בדומה לכל קבוצות הליגה הלאומית.
1 צפייה בגלריה
(אוהדי הפועל פתח-תקוה, רק מחכים לחזור)
"מאחר ולא מדובר בסכומים דומים לאלו בליגת העל קיצוץ בשכר לא עמד על הפרק", מסביר רועי אלרום מנכ"ל הפועל פתח תקוה. "כל העובדים והשחקנים ללא יוצא מן הכלל פעלו בסולידריות עם המועדון. הסברנו להם את המצב, וכולם נרתמו והבינו שאין אפשרות אחרת בסיטואציה שנוצרה. כמו כן, סיכמנו שבמידה והליגה תחזור נגיע למתווה כדי לנסות להשלים מה שאפשר מהעונה".
אלרום מוסיף כי "בימים אלו הצוות המקצועי מלווה את השחקנים על ידי תכניות אימון אישיות כדי לשמור על כושר עד כמה שניתן כשכולנו תקווה שהפעילות תחזור בהקדם. גם במחלקת הנוער הוצאנו תכנית ייחודית ומצולמת בשל המצב לכלל השחקנים עם אימוני כושר וטכניקה. המאמנים נמצאים בקשר עם השחקנים והוריהם כדי להעביר את התקופה בצורה הכי טובה שאפשר. כרגע כולנו תלויים באוויר, בחוסר ודאות מוחלט ומחכים להחלטות של ההתאחדות לכדורגל והמנהלת באשר להמשך הפעילות".
מי שנפגעה עוד יותר מהמשבר, לפחות בכל הקשור לפן הספורטיבי, היא היריבה מהעבר השני של הכביש. לאחר שהיה נדמה ששום קבוצה לא תעצור את הדהירה של הלוזונים בחזרה אל ליגת העל, הגיע הנגיף שהקפיא את החגיגות שתוכננו וכרגע איש אינו יודע כיצד תסתיים העונה, אם וכאשר.
מספר ימים לאחר ההודעה על הפסקת פעילות הליגות בישראל הגיעה הנהלת הקבוצה יחד עם כלל העובדים והשחקנים לסיכום על יציאה לחל"ת.
"היינו בין הראשונים שהצליחו לייצר מהלך שכזה", אומר עומר גולן מנהלה המקצועי של הקבוצה. "השחקנים קיבלו, הבינו והבטחנו שברגע שנצא מהמשבר ונראה היכן אנחנו עומדים, נדע גם לפצות אותם בצורה כזו או אחרת. בסך הכל זה מהלך שנועד כדי שיהיה לאן לחזור ושהמועדון לא יתפרק. לא היו לנו הרבה ברירות".