לפרקים, משחקה של הפועל פ"ת בשישי האחרון מול הפועל רמת גן היה הטוב ביותר שהציגה הקבוצה של מסאי העונה. הפועל שברה רצף של ששה משחקים ללא ניצחון ו-41 שנים ללא ניצחון חוץ הפועל רמת גן. בנוסף, הפועל ניצחה בחוץ לראשונה מאז המחזור השלישי, אז עשתה זאת באשקלון. "זה היה אחד המשחקים הכי חשובים שלנו העונה וידענו שאם לא ננצח, לא יישאר לנו סיכוי להגיע לפלייאוף העליון אליו אנחנו מכוונים", סיפר קשר הקבוצה, עומר צלישר, "הגענו מאוד מוכנים, כל שחקן עבד עבור עצמו ועבור אחרים. הראינו עליונות ושליטה ברוב שלבי המשחק, בעיקר במחצית הראשונה, הגענו למצבים שהיו צריכים להספיק כדי לכבוש שער שלישי ולסגור את המשחק, אבל קיבלנו החלטות לא נכונות ליד השער. מהצד השני, ספגנו שער משום מקום, שהכניס אותנו קצת לדריכות, אבל אני שמח שבסופו של דבר נעשה צדק וניצחנו".
3 צפייה בגלריה
הפועל חוגגת את הניצחון ההיסטורי ברמת גן. "הראינו עליונות"
הפועל חוגגת את הניצחון ההיסטורי ברמת גן. "הראינו עליונות"
הפועל חוגגת את הניצחון ההיסטורי ברמת גן. "הראינו עליונות"
(צילום סער כרמלי, הפועל פ"ת)
ניצחון ראשון בעידן דגו, שהגיע אחרי כמה משחקים טובים שלא הביאו שלוש נקודות. מה הביא לשינוי בקבוצה?
"אני לא יודע מה היה לפני שהגעתי, אבל מאז שאני ועוד כמה שחקנים הצטרפנו, יחד עם מסאי, רואים שיש כיוון נכון לקבוצה. מורגש שינוי באווירה, באנרגיות. מסאי מחדיר בנו הרבה אמונה בעצמנו וביכולת שלנו לעשות דברים יפים. גם כשלא ניצחנו, הכיוון היה נכון. מסאי מאמן מאוד קפדן, יסודי ומקצועי, שעובד עם השחקנים על הדברים הטובים והפחות טובים. דברים שמאוד עוזרים בסופו של דבר. אני מקווה שהניצחון הזה ייתן לנו ביטחון ונמשיך להיראות יותר ויותר טוב".
אגב, מאז שחתם צלישר בהפועל, הוא פתח בכל המשחקים פרט לראשון, אבל עדיין לא השלים 90 דקות. "הגעתי להפועל אחרי שלמעשה הייתי על תקן "מנודה" בהפועל כפ"ס", הוא מסביר, "זאת תופעה מכוערת ועצובה שצריכה להיעלם מהכדורגל הישראלי. בקושי התאמנתי, שלחו אותי לעבוד בצד עם מאמן כושר ולכן לא הגעתי להפועל בכושר מספיק טוב, אבל אני מאמין שבקרוב אשלים את הפער ואסיים גם משחקים שלמים".
מה השתבש עבורך בכפ"ס?
"הביאו אותי בינואר שעבר, כדי לעזור לקבוצה לעלות ליגה וזה אכן קרה. פרט לחודש האחרון, בו הייתי פצוע, שיחקתי בכל המשחקים. העונה לא הייתי חלק מהקבוצה. לא יצאתי למחנה אימונים כיוון שעוד החלמתי מהפציעה, אבל בעצם בשום שלב לא הייתי באמת חלק מהקבוצה. רציתי להישאר בליגת העל וקיוויתי שמשהו ישתנה בכפ"ס ויתנו לי לחזור לעניינים, אבל זה לא קרה ולא מסיבות מקצועיות. בינואר, כל כך רציתי לחזור לשחק וכשהגיעה ההצעה מהפועל לא היססתי".
מסאי דגו רצה את צלישר להפועל כבר בעונה שעברה, אולם בסופו של דבר הקשר חתם בהפועל ר"ג שהציעה לו חוזה מפתה הרבה יותר מזה שיכלה להציע הפועל. "כבר אז נפגשנו ומסאי הותיר עליי רושם מצוין ויש לו חלק משמעותי בהגעה שלי העונה להפועל".

3 צפייה בגלריה
צלישר מוחלף, אירוע שחזר על עצמו בכל משחק. "בקרוב אשלים 90 דקות"
צלישר מוחלף, אירוע שחזר על עצמו בכל משחק. "בקרוב אשלים 90 דקות"
צלישר מוחלף, אירוע שחזר על עצמו בכל משחק מאז חתם בהפועל. "בקרוב אסיים משחקים שלמים"
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)

מחר (שישי, 15:00) מצפה להפועל קרב ישיר על הפלייאוף העליון, כשהיא תארח את בית"ר ת"א/בת ים, המדורגת שמינית, שתי נקודות יותר מיריבתה. הפעם האחרונה בה קבוצה הנושאת (גם) את השם בית"ר ת"א ניצחה את הפועל בחוץ הייתה בעונת 92/93',אז נאבקו השתיים על הישארות בליגה הלאומית, הבכירה דאז. מאז אירחה הפועל את בית"ר ת"א/רמלה/בת ים עשר פעמים, ניצחה שש וארבעה משחקים הסתיימו בתיקו.
הפועל תחסר את השוער ברק לוי ואת הקשר דניאל שוורצבוים בגלל צבירת כרטיסים צהובים. עדי נסה יפתח בין הקרובות במקומו של לוי ועמית מזרחי, שאיבד את מקומו בהרכב בתקופה האחרונה, צפוי לשוב אליו ולמלא את מקומו של שוורצבוים. המגן הימני ניב סרדל סובל מצוואר תפוס, אך יקבל זריקה וככל הנראה יפתח בהרכב. "משחק קריטי על עונה שלמה", הצהיר צלישר, "אנחנו באים כדי לנצח אותו. החיסורים משמעותיים, אבל יש בקבוצה קאדר גדול ואנחנו סומכים על כל שחקן שייכנס, שיידע לעשות את העבודה וייתן את המקסימום. המטרה שלנו היא להגיע לפלייאוף, אבל היא לא תוגשם בדיבורים, אלא רק במעשים ועבודה קשה".
מחר ייפתח לראשונה במשחקיה של הפועל יציע משפחות (שער 5) שיופרד בבלונים משער 4 וזאת כהפקת לקחים מאירועי האלימות האחרונים במועדון וסביבתו. בנוסף, במחצית המשחק ייפתחו שערי האיצטדיון ומעשנים יוכלו לצאת החוצה ולעשות זאת במתחם מגודר וזאת לאחר תלונות חוזרות ונשנות על אוהדים שמעשנים בתוך האיצטדיון. לפני המשחק ייפתח ה"פאן זון" ואוהדים מתבקשים להגיע מחופשים, ברוח חג הפורים המתרגש עלינו. אוהדים שלא יעשו זאת, יוכלו לכל הפחות להתאפר במגרש עצמו.

3 צפייה בגלריה
בקרוב ישלים 90 דקות. עומר צלישר
בקרוב ישלים 90 דקות. עומר צלישר
"מורגש שינוי באווירה ובאנרגיות". עומר צלישר
(צילום סער כרמלי, הפועל פ"ת)

צלישר (27), שנולד בזכרון יעקב ומתגורר בה עד היום עם רעייתו הטרייה עמית, החל את הקריירה במכבי נתניה, עבר לטוברוק ושב לנתניה כשחקן בוגרים. אחרי שלוש עונות עבר לרמה"ש ובהמשך גם לקרית שמונה, עפולה, רמת גן וכפ"ס. "השאיפה שלי הייתה לשחק כמה שיותר בליגת העל, אבל בקריירה קורים לפעמים דברים לא צפויים", הוא מספר, "לפעמים מגיע מאמן שלא רואה בך שחקן משמעותי, או שאתה מקבל החלטות לא נכונות. אני מאוד שמח להיות בהפועל פ"ת וזה מועדון שצריך להיות בטופ. אני חתום עד סיום העונה, אבל שמעתי שיש למועדון שאיפות להתקדם ואשמח להיות חלק מהמהלך הזה".
בימים אלה משלים צלישר תואר ראשון בניהול מהאוניברסיטה הפתוחה. "תמיד התחברתי לדמות המנהיג, על המגרש ומחוצה לו", הוא מסביר, "זה שמשהו שמוטמע בי. גם אם אשלב זאת בהמשך עם כדורגל וגם לא, זאת אופציה שתהיה לי בעתיד. זה עוד רחוק ובכל מקרה, משהו שאני עושה עבור ההתפתחות האישית שלי והרצון לרכוש השכלה. בשנים האחרונות הרבה שחקני כדורגל מבינים שהם צריכים ללמוד ולא להזניח את החלק הזה. גם מתוך מבט לעתיד וגם כדי לא להיות מנותקים לחלוטין".
פורסם לראשונה: 12:14, 05.03.20