אבל בשכונת מחנה יהודה: דני לוי, מוותיקי השכונה, איש קבוצת הפועל המקומות ואחת הדמויות הכי מוכרות במקום, נפטר ביום חמישי האחרון בגיל 77, אחרי מאבק ארוך במחלה קשה.

1 צפייה בגלריה
דני לוי ז"ל
דני לוי ז"ל
דני לוי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
לוי הובא למנוחות ביום שישי ובנו הצעיר טל מספר: "למרות המגבלות ועל אף שפרסמנו שבשל מגבלות משרד הבריאות לא להגיע ללוויה ולניחום, הופתענו לראות כמה הגיעו וכמה מגיעים לכבד את זכרו. כולם אהבו אותו. אם לא הקורונה, מאות ואלפים היו מלווים אותו בדרכו האחרונה".
לוי היה בן לאחת המשפחות הכי וותיקות בשכונה. סבו, שלמה לוי, היה מראשוני מושב מחנה יהודה, שהוקם ב-1913. "עד 1921 הם חיו פה בלי חיבור למים", מספר ד"ר אמנון מעבי, היסטוריון עליית יהודי תימן בכלל, שכונת מחנה יהודה וקבוצת הכדורגל בה בפרט.
יצחק לוי, דודו של דני ז"ל היה ממקימי הפועל מחנה יהודה. "הוא היה אוהד הקבוצה מאז שהיה ילד", מספר הבן, "המשפחה הייתה הכי חשובה לו, אבל מיד אחריה הייתה הפועל מחנה יהודה. היא הייתה הכל עבורו. הוא נולד במחנה יהודה וחי בה כל חייו. הוא שיחק בה עד הבוגרים, אז התגייס לצבא. בשנות השבעים שימש גם כמנהל הקבוצה הבוגרת. כשפתחנו קיוסק קראנו לו "ברזיל הקטנה", שהיה כינויה של הקבוצה הגדולה של הקבוצה הגדולה של מחנה בשנות השישים. הקירות מלאים בתמונות של שחקני עבר והוא הפך להיות מקום מפגש לאוהדי הקבוצה, שבעיקר מתרפקים על העבר הנוצץ עד היום".
טל ממשיך את דרכו של אביו בניהול הקיוסק, שהוקם במבנה של הסבא רבא שלו, עליו שכן קודם לכן האיטליז המשפחתי, איטליז דניאל. "במחנה יהודה איטליז היה מוסד לכל דבר", מספר ד"ר מעבי, "דני היה איש ישיר וישר, אוהב המחנה בכל רמ"ח איבריו ועשה המון עבור המועדון כאוהד וחבר הנהלה. גם כשלא היה לו תפקיד רשמי, הוא היה סביב המועדון. בשנות השישים, כשהקבוצה יצאה למסע של חודש וחצי באירופה, הוא הצטרף אליה על חשבונו והכל על גבי אונייה. מעבר לכך, הוא תרם המון ורק בסתר. לאנשים היו באים אליו והוא היה מתעקש - אל תשלמו עכשיו, רק כשיהיה לכם".
גם בכדורגל, טל ממשיך את דרכו של אביו. הוא שיחק במשך שנים ארוכות במועדון ואף שימש כמאמן הקבוצה. "בתור ילד הייתי מגיע איתו למשחקים ואימונים וספגנו את ריח המגרש", הוא משחזר, "אני זוכר אותי רץ עם כדור באימון אחריו. ב-1998 הגענו לשמינית גמר גביע המדינה ושיחקנו מול הפועל חיפה, הקבוצה הכי טובה במדינה באותה תקופה. לצערי, נפצעתי שבוע קודם לכן וישבתי עם אבא ביציעי "האורווה". הוא ישב בקהל, הסתכל עליי וחייך חיוך גדול. נזכר במשחק משנות השישים, מול אותה הפועל חיפה, שפחדה מ"ברזיל הקטנה" ולכן אנשיה הציפו את המגרש במים".
דני לוי הספיק לראות גם את הדור השלישי משחק בהפועל מחנה יהודה, כשאחד מנכדיו שיחק במחלקת הנוער של המועדון. הוא הותיר אחריו את דינה רעייתו, שני בנים, בת, 11 נכדים ואפילו זכה לראות נין בכור.
פורסם לראשונה: 14:30, 20.07.20