לאורך שנים ארוכות אזור בקעת אונו היה נחשב לעורף פרברי אפרורי של
תל אביב, אולם בעשור האחרון האזור כולו ביצע מהפכה חסרת תקדים.
מחירי הנדל"ן בקריית אונו וגני תקווה קפצו בצורה משמעותית, ועל פי אייל קליין, מתווך נדל"ן מבוקש באזור, זוהי רק ההתחלה.
"קריית אונו היא העיר המתפתחת והמובילה של האזור. על פי תוכנית ארוכת טווח שכבר יצאה לדרך, היא אמורה להכפיל את מספר התושבים שלה עד שנת 2040, ל 80 אלף תושבים.
כיום ניתן לראות כי הרחוב הראשי בעיר עובר התחדשות עירונית ומתיחת פנים שתשנה את כל הזהות שלו, ובאופן טבעי הפעולות הללו ועוד מובילות לעליית מחירים בקצב מדהים, בעיקר בשנתיים האחרונות.
רק כדי לכמת זאת במספרים, בתחילת השנה שעברה המחיר הממוצע של דירה חדשה בת ארבעה חדרים במרכז קריית אונו היה 2.5 מיליון שקל. שנה לאחר מכן והמחיר טיפס ב 25%, וכיום אותה דירה עולה 3.12 מיליון שקל", קליין מספר.
אייל קליין תיווך נדל״ן - איתך עד הבית: הצגה של מתווך אחד
3 צפייה בגלריה
אייל קליין תיווך נדל״ן
אייל קליין תיווך נדל״ן
אייל קליין תיווך נדל״ן
(צילום באדיבות אייל קליין)
קליין בן 47, הוא מתווך נדל"ן שחי ונושם את התחום כבר במשך שני עשורים.
את תחילת דרכו המקצועית עשה בעיר הגדולה - תל אביב, ומאז שנת 2014 עיקר הפעילות שלו מתרכזת באזור בקעת אונו, כאשר הוא מתמחה בהשכרה ומכירה של דירות ובתים פרטיים.
בניגוד גמור לרוב רובם של המתווכים בישראל, קליין לא ממהר לדרוש בלעדיות עבור הנכסים שאותם הוא משווק, ולמעשה הוא משאיר את הבחירה הזו לידי הלקוחות עצמם. כך יוצא כי זמן קצר לאחר שמתחיל לפעול בשטח, הם אלו שמבקשים לחתום עימו על בלעדיות מתוך הבנה כי זו תהיה הדרך המהירה ביותר והמשתלמת להם כלכלית. כיצד הוא עושה זאת?
"אני מנהל משא ומתן בין אנשים ולא בין קירות, לכן הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא אמון, וכדי למקסם לכל לקוח את העסקה הטובה ביותר, אני לא מטפל מעבר לשישה נכסים בו זמנית.
זאת הסיבה מדוע אני לעולם לא אקפוץ עם חוזה ועט בפעם הראשונה שפוגש בלקוח חדש במטרה לדחוק בו לחתום לי על בלעדיות", קליין הסביר.
אייל קליין תיווך נדל״ן - איתך עד הבית: מכונת שיווק משומנת
3 צפייה בגלריה
אייל קליין תיווך נדל״ן
אייל קליין תיווך נדל״ן
אייל קליין תיווך נדל״ן
(צילום: באדיבות אייל קליין )
בזכות הניסיון והקשרים שצבר לאורך שנות הפעילות שלו באזור בקעת אונו, אייל קליין מחזיק ברשימה ארוכה של אנשי מקצוע הטובים ביותר הקשורים לעולם הנדל"ן. החל מעורך דין לנדל"ן וחוק המקרקעין, יועצי משכנתאות, אדריכלים ומעצבי פנים.
"המטרה שלי בסופו של דבר היא לתפור לכל לקוח את החליפה המתאימה לו, ממש כמו חייט.
אני מתרכז בדברים שאני יודע לעשות הכי טוב, וזה למצוא לכל אחד את הדירה אשר מתאימה לו בדיוק. אם זה בכל הנוגע למחיר, למיקום, קרבה למוסדות חינוך מסוימים, לאזורי קניות, תחבורה ציבורית ועוד.
יחד עם זה ישנו צורך משלים לעבודת התיווך. לכן בניתי סביבי כוורת ובתוכה אנשי מקצוע מעולים, והם נמצאים שם עבור הלקוחות שלי גם כן, בכל שאלה או צורך", קליין הסביר.
חלק מאנשי המקצוע הללו הם גם צלמים, וקליין סיפר כיצד הם היו לו לעזר בתקופת הסגרים של משבר הקורונה:
"בסגר הקורונה הראשון כשהיה פחד וחשש גדול ממפגש עם אנשים, קיבלתי משימה למכור בית פרטי בקריית אונו. דיירי הבית ממש פחדו להכניס לביתם רוכשים פוטנציאליים, דבר שעל פניו יכול היה לסבך ולהקשות על המכירה.
לכן יצרתי קשר עם צלם המתמחה בצילום פנימי של 360 מעלות, ובזכות יכולות הצילום שלו יכולתי להציג את הבית בצורה וירטואלית לכל מי שהתעניין.
הפעולה הזו עזרה לי לסנן את מי שלא היו רציניים מספיק, כך שעל פניו וכנגד כל הסיכויים, תוך זמן קצר מצאתי לדיירי הבית קונה במחיר הוגן עבור שני הצדדים", קליין העניק הצצה אל מאחורי הקלעים ועל הדרכים היצירתיות שהוא פועל דרכן.
אייל קליין תיווך נדל״ן - איתך עד הבית: זהו שוק של קונים
3 צפייה בגלריה
אייל קליין תיווך נדל״ן
אייל קליין תיווך נדל״ן
אייל קליין תיווך נדל״ן
(צילום: רונית רוזן)
כיצד העלאת הריבית האחרונה משפיעה על השוק? אייל קליין שטח את משנתו המקצועית:
"לדעתי כל עוד בנק ישראל לא יעלה את הריבית לרמה של אחוז וחצי, לא יהיה שינוי קיצוני בכל הנוגע למחירי הנדל"ן בבקעת אונו ובכלל בישראל.
מדובר בשוק של קונים כיוון שהביקוש עולה על ההיצע. לכן בדיוק כפי שמחירי הנדל"ן לא ירדו בתקופת הקורונה, בשעה שהיה חשש כי רבים מהם יתקשו לעמוד בהחזרי המשכנתא, כך אני לא רואה סיבה לשינוי משמעותי גם הפעם, לאחר שבנק ישראל העלה את הריבית לרמה של 0.35%.
הערכה שלי היא שנראה עליית ריבית נוספת בחודשים הקרובים, אבל היא תסתכם בחצי אחוז, לא מעבר.
אומנם המטרה של בנק ישראל היא להוריד את מחירי הנדל"ן בישראל, אך לטעמי לא זו הדרך, אלא על ידי שחרור קרקעות לבנייה והורדה של לא מעט שלשלאות בירוקרטיות, אחרת המחירים ימשיכו לעלות", אייל קליין סיכם את הדברים.
לפרטים נוספים אודות הנעשה בעולם הנדל"ן בבקעת אונו, אייל קליין תיווך נדל״ן - איתך עד הבית, זמין בטלפון: 054-459-3993