ועדת התכנון והבניה העירונית בפתח תקוה העניקה היתר בניה לפרויקט התחדשות עירונית ראשון בשכונת עמישב בעיר. ההיתר ניתן עבור 2 הבניינים הראשונים בפרויקט אשר מוקדם על ידי חברת בינו נדל"ן. התוכנית המלאה של הפרויקט צפויה לכלול הריסה של 15 בנייני רכבת ישנים עם 60 יחידות דיור ברחוב צלח שלום 23-47 ובמקומם ייבנו 8 בניינים חדשים בני 9 קומות ו-265 יחידות דירות בנות שלושה עד שישה חדרים.
1 צפייה בגלריה
הפרויקט בעמישב
הפרויקט בעמישב
הפרויקט בעמישב
(הדמייה: CityBee אדריכלים)
קראו גם:
בתוך מספר חודשים יחלו פינוי הדיירים הוותיקים והריסת המבנים הישנים. עוד נקבע כי כחלק מההתחדשות העירונית יבוצעו שדרוגים במערך התשתיות ברחוב. התכנון האדריכלי של הפרויקט נעשה על ידי האדריכלים ערן לשם וערן שקד ממשרד אדריכלים Citybee.
בעלי הדירות הקיימות יקבלו שדרוג משמעותי לדירתם הוותיקה – תוספת של חדר לדירה, ממ"ד, מרפסת בשטח של 9 מ"ר מינימום, חניה ומחסן. הבנייה החדשה תהיה מאופיינת בסטנדרט בנייה גבוהה במיוחד. הפרויקט מקודם על ידי כרמים המינהלת להתחדשות עירונית של עיריית פ"ת, חברת הפקוח ההנדסי עדניר, משרד עו"ד DTKG&G ומשרד עו"ד שרמן לנדאו ועורך הדין של הדיירים עו"ד ינון שרעבי ועו"ד חגי רייכטלר.
שכונת עמישב סמוכה לשכונת הדר גנים, ממוקמת בחלק הדרום מזרחי של פתח תקוה, ממזרח לכביש 40 בסמוך לכפר סירקין. בכדי לשנות את חזות השכונה, מקדמת עיריית פתח תקוה מספר פרויקטים בהתחדשות עירונית, אשר יהפכו אותה למודרנית ונחשקת בקרב תושבי העיר והסביבה. בעתיד צפוי אישור לתוכניות נוספות הכוללת בינוי של מגדלים בני 18 קומות ומעלה.
ראש העיר רמי גרינברג: "במסגרת העבודות להתחדשות העיר ושיפור פני השכונות הותיקות אנו מבצעים פרוייטק רחב היקף גם בשכונת עמישב אשר ישדרג את המרחב הציבורי בשכונה, בנוסף לעובדה שבעלי הדירות ייהנו מדירות חדשות, מודרניות בעלות מרחב מוגן, מרפסת שמש, מעלית וחניה. אין ספק כי זהו שינוי משמעותי לדיירים ולסביבה כולה. כפי שניתן לראות, אחרי שנים שהשכונות הותיקות הוזנחו, אנחנו נכנסים לעובי הקורה, פועלים באופן הדוק מול התושבים ומקדמים פרוייקטים אשר עתידים לשנות את פני העיר כבר בשנים הקרובות."
האדריכלים ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד האדריכלים CityBee האחראים על התכנון האדריכלי של הפרויקט בשכונת עמישב מציינים כי: " שילבנו תכנון אדריכלי חדשני עם בינוי דינמי ייחודי ומותאם לחזון האורבני של השכונה. היה חשוב לנו לתרום לחיזוק האזור מבחינה פיזית וחברתית תוך דגש על אלמנטים מתחדשים המובילים להצערת השכונה. התכנון העתידי ישפר את איכות חייהם של התושבים הקיימים וימשוך קהלים חדשים והטרוגניים אשר יובילו לנחשקות השכונה."