פתח תקוה הפכה בשנים האחרונות למוקד ההתחדשות העירונית החדש של מדינת ישראל. מנהלת כרמים להתחדשות עירונית מסכמת את שנת 2021 וחושפת את כל המספרים של ההתחדשות העירונית בפ"ת.
בשנת 2021 הוועדה המקומית לתכנון ובנייה פ"ת אישרה 16 מתחמי פינוי בינוי שמכילים 4394 יח"ד חדשות. עלייה של 172% במספר היחידות המאושרות, וכ-70 דונם שטח ציבורי פתוח לטובת הציבור בכלל התוכניות.
1 צפייה בגלריה
פינוי בינוי פתח תקוה
פינוי בינוי פתח תקוה
פינוי בינוי פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה המליצה להפקדה בתנאים על 5 מתחמים לפינוי ובינוי בפתח תקוה שמכילים 1612 יח"ד רובם במרכז העיר, ביניהם: כיכר התרבות ופרויקט התחדשות ברחובות פינסקר והרמן פוגל.
במתחמים בהם המליצה להפקדה הוועדה המחוזית חלה עלייה השנה של 1690% - נתון מדהים שמשקף את קצב התוכניות שהגיעו לפתחה של הוועדה.
באשר לפרויקטים שנמצאים בשלב ההיתרים או קיבלו היתר, קיימים שני מתחמים שמכילים 328 יח"ד. גם כאן נרשמת עלייה של מאות אחוזים.
המספרים שחושפת כעת מנהלת כרמים מלמדים שבכלל התוכניות הסטטוריות שמקודמות בעיר במסגרת התחדשות עירונית, ייבנו 14,200 מ"ר לטובת הציבור כגון: גני ילדים, בתי ספר, מעונות יום ועוד. עוד עולה מהמספרים כי התוכניות יספקו 70 דונם לשטח ציבורי פתוח וירוק שישמש את הציבור.
קראו גם:
בכל הקשור לקידום תכניות תמ"א 38, ניתנו 27 היתרים בשנת 2021 מתוכם 14 בניינים במסגרת הריסה ובנייה.
ראש העיר רמי גרינברג: "בפתח תקוה יש הרבה עוצמות והרבה אתגרים, במיוחד בתחום ההתחדשות ועל כן, עם כניסתי לתפקיד הקמתי את המנהלת להתחדשות עירונית "כרמים" כדי שתקדם נושא חשוב זה יחד עם כלל גורמי ההנדסה בעירייה והתושבים. אני מודה לתושבים על האמון המוכיח כי הקמת "כרמים" מגשימה את חזון ההתחדשות בשכונות הוותיקות.
"התחדשות עירונית היא כורח המציאות והיא זו שתאפשר איכות חיים ובטיחות עבור תושבי השכונות הוותיקות כאשר במקביל, אנחנו דואגים לצרכי הציבור בכל פרמטר ומקדמים מבני ציבור, תשתיות, מוסדות חינוך, גינות ציבוריות ועוד. אני מברך את מנהל המנהלת נעם סלע וכל העובדים המסורים אשר פועלים סביב השעון לחדש את פ"ת.
נעם סלע ראש מנהלת כרמים: "2021 היא שנת בשורה לתושבי פ"ת שייחלו שנים רבות להתחדשות עירונית, אנו שמחים לממש את מדיניות ראש העיר ואני מאמין שנמשיך בפעילות הענפה גם בשנת 2022".