למרות שרבים נעזרים בשירותיהם בכל מה שקשור לקניית, מכירת, שכירת או השכרת דירה, מתווכים עדיין הם עדיין שנויים במחלוקת. הולך וגובר הצורך במדד איכותי, שייתן פריזמה רחבה ומקצועית על עבודתו של המתווך - וכאן נכנסת מדלן לתמונה.
1 צפייה בגלריה
(דירה להשכרה | צילום: דורון גולן)
מדד חדש שמשיקה החברה, מדרג את משרדי התיווך ואת המתווכים בישראל. מטרתו היא לספק למוכרי ורוכשי הדירות בישראל כלי תומך בבחירת מתווך מקצועי ואמין אשר ילווה אותם בתהליך.
מדד המתווכים נותן ללקוחות את האפשרות להבין ולבחור מי המתווך שמטפל בעניינם, וכיצד הניסיון והמקצועיות שלו באים לידי ביטוי מול מתווכים אחרים באזור. המידע מפורסם בשקיפות באתר וזמין בחינם לכל המעוניין.
בעיר פתח תקוה, המתווכים ויועצי הנדלן שקיבלו את הדירוג הגבוה ביותר על פי המדד של חברת "מדלן" הם: רועי גופמן, אלינה גוץ, רון לנדסמן, חניתה ילין, אמיר חממי, אביעד ממן, איציק ברנט, אילנית בניטה, ג'ניה לביא וצחי רזאל.
ואלו הם המשרדים שקיבלו את הדירוג הגבוה ביותר על פי המדד: רימקס עוצמה פתח תקוה, אנגלו סכסון פתח תקווה, אילנית בניטה נדל''ן, אמא נכסים, Nadlan Center, תיווך המושבה, נקסט האוס - אביעד ממן - ברוקר פתח תקווה, איציק ברנט שיווק ויזמות נדל''ן, אמיר נדל"ן וחניתה ילין.
הפרמטרים העיקריים הנבחנים במדד המתווכים של ישראל מתבססים על מחקר איכותי וסטים מדידים של קריטריונים שונים, כגון כמות עסקאות, היקף פעילות וכמות הנכסים המטופלים בבלעדיות.
קראו גם:
השנה מתייחס המדד ל-15 ערים מרכזיות: ת"א, חיפה והקריות, ירושלים, רעננה, חולון-בת ים, הוד השרון, ראשון לציון, חדרה, באר שבע, נתניה, הרצליה, פתח תקווה-רמת גן, רחובות. בשנה הבאה ייפתח המדד לכל הארץ.
לדברי טל קופל, המשנה למנכ"ל מדלן, "מדד המתווכים הושק כמענה לצורך אמיתי שקיים שנים בתחום. לראשונה בישראל, מדלן לקחה על עצמה לייצר סטנדרט בכל מה שקשור לבחירת המתווך הנכון למציאת דירה עבור לקוחותיה. בחירת מתווך מתאים היא חלק חשוב מאוד בתהליך מציאת בית, במיוחד בשוק הישראלי, והמדד של מדלן הוא מדד אובייקטיבי, בלתי תלוי, שנערך בעזרת מחקר מעמיק של האנליסטים שלנו והתבססות על נתוני שטח.
"מאז הקמתה ב-2012 מדלן שואפת להפוך את שוק הנדל"ן הדינמי והמורכב לשקוף, הוגן ופשוט יותר עבור כל הצדדים. מד המתווכים הוא נדבך נוסף בפתרון הכולל שמציעה מדלן, כלי תומך החלטה בתהליך עבור קונים, מוכרים ומשקיעים כאחד. המדד מצביע על המקצועיים והטובים ביותר בענף בכל עיר ועיר בישראל, כך שמעכשיו הישראלים לא יהיו אובדי עצות בבחירת המתווך שילווה אותם בעסקה הכי גדולה בחייהם - הם יוכלו להתבסס על מדד המתווכים של מדלן".