סערת הנדל"ן הבאה בעיר? בזמן שהעירייה שקועה ב"פרויקט סירקין" ובהתנגדויות מצד תושבי האזור, ממתין לו מיזם נוסף הכולל למעלה מאלף יחידות דיור בשם "פרדס" הממוקם מצפון לשכונת אם המושבות.
1 צפייה בגלריה
השטח המיועד לפרויקט
השטח המיועד לפרויקט
השטח המיועד לפרויקט
(צילום: ריאן)
לאחר דיונים רבים ושינויים בתוכניות המקוריות הובאה לפני כשנה לדיון ועדת המשנה לתכנון ובניה התוכנית להקמת שכונת הפרדס בשטח המדובר. אלא שהיום בו יגיעו טרקטורים לשטח עדיין נראה רחוק.
על פי הפרוטוקולים, גבולות השכונה שצפויה לקום הם מסילת הרכבת וקצה השטח הבנוי של שכונת הדר המושבות (אזור רחוב שרגא רפאלי) ממערב, והמשך רחוב הרכבת ובית העלמין סגולה ממזרח. בשטח, המשתרע על פני כ־270 דונם, היו צפויות להיבנות על פי התוכנית המקורית כ־1,100 יחידות דיור, אבל המספר עדיין לא סופי.
על פי הנתונים המעודכנים, שכונת הפרדס היא חלק מתוכנית הנקראת "מרחב ירקון" הצפויה לכלול כ־2,750 יחידות דיור בסך הכל, חלקן בשטח הסמוך יותר למפעלים שבאזור התעשייה סגולה, כך שעדיין לא ידוע כמה מתוכן יוקמו בשכונת הפרדס עצמה.
בהנחה ויוקמו 1,100 יחידות דיור, 220 מתוכן ייבנו בבניינים בני 6.5 קומות ואילו 880 היחידות הנותרות יבנו במגדלים בני 20 ו־24 קומות בתוספת לקומת מסחר ומעל שתי קומות מרתף. כמו כן, כוללת התוכנית בנייני משרדים ומסחר, הקמת בתי ספר וגני ילדים, וכן פיתוח שטחים ציבוריים לטובת גינות ופארקים.
מדוע מתעכבת התכנית? גורם המעורה בפרטים טוען כי "הטיוטה האחרונה הוגשה לפני פחות משנה ושם זה נעצר לאור רצף מערכות הבחירות וכרגע לא ברור לאן זה הולך".
מה הגורמים שמונעים את קידום התוכנית?
"שני דברים: הראשון הוא נושא זיהום האוויר. אם מדובר רק בריחות והכל יימצא תקין, השכונה תיבנה. סיבה נוספת היא הכביש שאמור להיבנות מצומת העיפרון עד לסגולה, ולמעשה אמור לחבר את אם המושבות לכביש 5. בכל מקרה, על העירייה להשלים פעולות נוספות לפני שהתוכנית תאושר, ובשורה התחתונה הכל תקוע כרגע".
מהעירייה נמסר בתגובה: "הנהלת העיר הקודמת ביקשה להאיץ את קידום התכנית להקמת השכונה מבלי להתחשב במכלול השיקולים הרלוונטיים לאזור ולתושבים. ראש העירייה רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, בחן לעומק את התוכנית המוצעת וביקש לקדם אותה בשני תנאים מהותיים: מניעת עומס תנועתי באזור ופינוי המפעלים המזהמים באזור התעשייה סגולה. מדובר בתנאים מהותיים וחשובים עבור השכונה החדשה והאזור בכלל".