בהמשך לחזון הפיתוח של מרכז העיר של העירייה, ועדת המשנה לתכנון ובנייה דנה לאחרונה בתכנית פרה רולינג שהוגשה לאחרונה ע"י אגף ההנדסה בעירייה. התכנית הינה מסמך מדיניות תכנוני לרחובות בר כוכבא, פינסקר, שטמפפר ועוד.
1 צפייה בגלריה
כביש בר כוכבא פתח תקוה
כביש בר כוכבא פתח תקוה
כביש בר כוכבא פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
היוזמה להכנת מסמך מדניות להתחדשות עירונית לב המושבה, נותר כחלק מהמאמץ לעודד ולחזק מגמות להתחדשות עירונית במרכז העיר פ"ת. המסמך כולל את השטח שבין הרחובות בר כוכבא, שטמפפר, פינסקר ופרומקין וכן כולל בתוכו הסתכלות רחבה על הסביבה, לרבות כיכר המייסדים והמשך הרחובות הראשיים. עוד יצויין כי מסמך המדיניות מותאם לצירי הרק"ל, תכנית המתאר, מגמות השימור, החזון למרכז העיר ומגמות השוק והיזמות.
קראו גם:
בין היתר, המדניות משמרת את עקרונות התכנון האיכותיים שנשתמרו מהימים ההיסטוריים של המושבה ומשלבת אותם עם צרכי העיר הגדלה והמתפתחת. בנוסף התכנית כוללת את עיקרון החצרות הפנימיות של המבנים, חיבור צירי הולכי רגל בין החצרות, עטיפת הרחובות וכיכר המייסדים בבינוי הכולל עירוב שימושים משולב עם מבנים לשימור. מסמך המדיניות מייעד בין היתר את רח' בר כוכבא להיות ציר עירוני ראשי בנפחים גבוהים, הכולל עד 4 קומות מסד של מסחר ותעסוקה הכוללת שטחי ציבור ומגדלי מגורים בתמהיל מרובה דירות קטנות לאוכלוסייה צעירה.
כמו כן, המסמך מייעד את רח' שטמפפר כרחוב ראשי במרכז העיר ובקרבתו תתוכנן קומת מסחר ו-2 קומות תעסוקה שעל גביהן בניין מגורים בתמהיל מרובה דירות קטנות. המסמך מיעד את רח' פינסקר כרחוב משני ברמת השכונה, השומר על אופי בנייה מרקמית עם חזית קומת קרקע מסחרית בתמהיל דירות בינוניות. רח' פרומקין הוא רחוב מקומי המשרת בעיקר את תושבי השכונה, מאופיין בבנייני מגורים בני 3 עד 8 קומות. מסמך המדניות מייעד את רח' פרומקין לשמור על אופיו כרחוב פנים שכונתי, המאפשר מעבר לרחובות הפנימיים ושומר על אופי הבניה המרקמי הקיים ובשימוש מגורים בלבד.
על פי מסמך המדיניות, מערך שטחי הציבור הפתוחים ישומרו ויווצרו חיבורים בין רחובות ומוקדי עיניין שונים במטרה לעודד הליכה רגלית ולייצר תנועת עוברים ושבים בכל המתחם באמצעות כך שלא יווצרו "חצרות אחוריות" המזמנות הזנחה. ראש העיר רמי גרינברג "אחרי שנים שמרכז העיר הוזנח ולא נעשה לגביו חשיבה קדימה, אנחנו מקדמים תוכנית מדיניות מעשיות אשר עתידה להפוך אותו ב-180 מעלות כבר בשנים הקרובות. מרכז העיר הוא האתגר הגדול ביותר מבחינת הרשות ועל כן אנחנו משקיעים את מרב המאמצים כדי שהוא יחזור להיות הגאווה של תושבי העיר ויהווה מוקד משיכה לאוכלוסיות צעירות".