החופש הגדול יכול להיות עסק יקר מאוד עבור ההורים. מגוון הבילויים, היעדר המסגרות והרצון ”להתאוורר“ קצת עם הילדים יכולים להוביל להוצאה של מאות שקלים בשבוע ואפילו יותר. על מנת להקל על ההורים יצאנו ב"מיינט פתח תקוה" לבדוק פעילויות בעלות סמלית באזור פתח תקוה. הכל כדי שאפשר יהיה לבלות בכיף עם הילדים בחופש הגדול מבלי לקרוע את הכיס.
נחשונים במים
מה?
אין כמו שכשוך בבריכה קרירה בימי הקיץ הלוהטים ונחשונים במים עונה בדיוק על הצורך הזה. מה שהיה בעבר פארק נחשונים שכלל גם פארק מוטורי הפך למתחם הכולל שלוש בריכות ואזורי פנאי המתאימים לבילוי לכל גיל. המתחם נמצא סמוך לקיבוץ נחשונים, שלושה ק"מ בלבד מראש העין בלב אזור כפרי טובל בירק. במקום יש בריכות שחיה ושעשוע, אחת מהן היא בריכת אוקיינוס עגולה ולא עמוקה עם מתקן דלי מרהיב מגלשה ומזרקות. בנוסף יש במתחם מגלשות, מזון ומתחם להתכנסות או הופעות.
מתי?
ראשון - 16:00-19:00, שני ורביעי - 6:00-22:00, שלישי וחמישי 6:00-19:00, שישי-שבת - 9:00-18:00. מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט לגבי מועדי רחצה נפרדים לגברים ונשים, פעילויות מיוחדות וימים בהם הפארק סגור.
כמה?
לרוכשים כרטיסייה של 10 כניסות במהלך חודש יולי המחיר יהיה 400 ש“ח ובחודש אוגוסט המחיר יהיה 440 ש“ח ל-10 כניסות. ניתן להשתמש בכרטיסייה שנרכשה בחודש יולי בכל עונת הרחצה.
היכן?
קיבוץ נחשונים.
הרשמה ופרטים נוספים:
שימו לב! אין מכירת כרטיסים בשבתות, ניתן לרכוש כרטיסים או כרטיסיות מראש. טלפון: 03-9386444, או באתר האינטרנט: http://www.nachshonim.co.il
לבלות עם החיות - גן החי בפתח תקוה
מה?
בריאה הירוקה בפארק יד לבנים בפתח-תקוה נמצא גם גן החי - פנינת חמד אמיתית עם מגוון בעלי חיים המייצגים מינים של יונקים עופות וזוחלים. הגן תוכנן בעיצוב מרהיב ומיוחד ומבנה הכלובים מאפשר צפייה מקרוב בבעלי החיים. בגן אגם, מפלי מים ושבילים מוצלים והאווירה בו רגועה וכיפית.
בין חיות הגן אפשר לפגוש קופים חברותיים, תוכים פטפטניים, עופות מים מגוונים, נחשים, עזים, כבשים, ארנבונים ושרקנים. לידם סוגי מכרסמים מרחבי העולם, משפחת חמוסים וצבים סודנים ענקיים.
בנוסף, במוזיאון גן החי קיים אוסף פוחלצים מהמפוארים שבארץ. טורפים כגון דב הקוטב הענק, צמחוניים כביזון הגדול ועוד יונקים, עופות, זוחלים, דגי ימים ונהרות, מוצגים בסביבתם הטבעית. כמו כן במקום אוסף מרהיב של עשרות פרפרים.
מתי?
בחודשים יוני-אוגוסט: ימים א'-ה' 09:00-19:00, ו' וערבי חג 09:00-13:00, שבת וחג: 10:00-14:00. קהל המבקרים יכול לשהות בגן שעה לאחר סגירת הקופות.
כמה?
תושבי פתח-תקוה עם הצגת תעודת תושב בלבד: מבוגר - 20 ש“ח, ילד - 15 ש“ח. תושבי חוץ: מבוגר - 25 ש“ח, ילד - 20 ש“ח.
היכן?
משה שרת 9, מתחם יד לבנים, פתח-תקוה.
הרשמה ופרטים נוספים:
03-9223930, 03-905243 או באתר: http://www.petah-tikva.muni.il/BiluyiimPT/Pages/ganHay.aspx
סיור בין השמשות בפארק אריאל שרון
1 צפייה בגלריה
פארק אריאל שרון. צילום: אורי אהרון
פארק אריאל שרון. צילום: אורי אהרון
פארק אריאל שרון. צילום: אורי אהרון
מה?
המבוגרים שבינינו זוכרים היטב את חירייה - אותו הר פסולת מצחין ומכוער הניצב סמוך לכביש 4. מאז המקום עבר מהפכה של ממש והפך לפארק אריאל שרון - פארק רחב ידיים המשתרע על פני 8000 דונמים ומציע חוויה של פנאי ונופש בתוך המטרופולין. הפארק כולל שטחי טבע, נוף, ארכיאולוגיה ושטחים חקלאיים, וגובל בערים תל אביב, רמת גן, אור יהודה, ואזור. לאחר יותר מחמישה עשורים בהם היה "הר הפסולת של המדינה" סמל למפגע סביבתי, תברואתי ובטיחותי, הופסק הזיהום, שוקמו השטחים והפכו לפארק ירוק וחדשני, שהוא סמל לקיימות ולאיכות הסביבה.
לאחרונה, החלו לקיים סיור ייחודי במתחם ההר המתחיל בשעות האור ומסתיים בחושך, בליווי עששיות.
הסיור מיועד ליחידים ולקבוצות ומותנה בהרשמה מראש באתר האינטרנט של הפארק. לכל קבוצת משתתפים יש מדריך שמלווה את הקבוצה, מסביר על אתרי התצפית, על החי והצומח בפארק וגם על ההיסטוריה של המקום ועל עתידו של הפארק.
מתי?
במהלך החופש הגדול, יש לבדוק את התאריכים באתר האינטרנט של הפארק.
היכן?
פארק אריאל שרון, הכניסה מהחיבור של כביש 4 דרומה עם כביש מס‘ 1.
כמה?
25 ש“ח למשתתף (מעל גיל 3).
הרשמה ופרטים נוספים:
יש להירשם מראש באמצעות האתר: https://www.eventer.co.il/user/parksharon
"קיץ מהספרים" – פעילויות יצירה, שעות סיפור ומשחקים
מה?
ספריית הילדים והנוער בבית אריאלה מזמינה את הילדים (וההורים) לקיץ מהספרים: במהלך חודש אוגוסט תקיים הספרייה מגוון אירועים ופעילויות לילדים בגילאים שונים: סדנה ליצירת עפיפונים בתנועה, מפגשים עם סופרי ילדים, שעות סיפור, פעילויות בפינת הטבע של הספרייה, פעילויות במתחם היצירה הדיגיטלית לצעירים "מייקטק" ועוד.
בין הפעילויות: מפגשים עם סופרים, פעילויות בעקבות הספרים, סדנה ליצירת עפיפונע (עפיפון בתנועה), סדנה ליצירת תמונה מיניאטורית של חוף הים, יצירת צעצוע בתנועה, משחקי חברה, קופסה ותיאטרון ועוד.
מתי?
במהלך חודש אוגוסט, יש להתעדכן מראש באתר הספרייה לגבי מועד הפעילויות השונות.
היכן?
שדרות שאול המלך 25, תל אביב.
כמה?
הכניסה לספרייה היא ללא תשלום. הסדנאות הן במחיר סמלי של 20 ₪ למשתתף.
הרשמה ופרטים נוספים:
מומלץ להזמין מקומות מראש בטלפון: 03-6910141 (שלוחה 246) או לשלוח מייל לכתובת: childrenba@tel-aviv.gov.il
מרכז המבקרים של איגודן - הרבה מעבר לביוב
מה?
המסע במרכז המבקרים של איגודן עובר בתוך צינור דמה תת-קרקעי, בו רואים, נוגעים ומאזינים לעולמם המסתורי של המים. פריסקופים, חריצי הצצה, צינורות לוחשים, ניאגרות, ברזי מידע ומיקרוסקופים הם רק חלק קטן מהחוויה האינטראקטיבית במרכז. עמדות הדמיה, משחקי אנימציה וסרטונים שונים ישלימו את האווירה. הסיור עובר בין חללים שונים במרכז ויוצא אל מכון הטיהור שלצדו לסיור שטח משלים.
השפד"ן הינו מכון מיחזור המים הגדול ביותר במזרח התיכון ומהגדולים מסוגו בעולם. מדינת ישראל היא מעצמה בתחום טכנולוגיות המים ומדורגת מספר 1 בעולם במיחזור מים. מי המקלחת, מי האסלה, המדיח ומכונת הכביסה של כ-2.5 מיליון תושבי גוש-דן רבתי נבלעים אי שם בצנרת הנעלמת ונאספים בשפד"ן – מכון טיהור השפכים של גוש דן. זוהי הזדמנות לגלות כיצד השפכים המזוהמים שלנו ממוחזרים למי קולחים טהורים שבזכותם פורח הנגב.
מתי?
כל הזמן, מותנה בהרשמה מראש.
היכן?
שדרות מרילנד, ראשל"צ מערב.
כמה?
15 ש"ח
הרשמה ופרטים נוספים:
מתאים לגילאי 5 ומעלה, משך הסיור: שעתיים (בכל יום מ 9:00 עד 16:00- סיור אחרון) והוא כולל: מפגש מודרך באודיטוריום, מופע אור-קולי וסיור במכון הטיהור.
לפרטים ולהזמנות: 03-9555222, visitors@igudan.org.il
http://www.visitor-center.igudan.org.il/
https://www.facebook.com/igudan
חוויה בגוף האדם - מוזיאון האדם והסביבה
מה?
במוזיאון האדם והסביבה בפתח-תקוה מתקיימת הקיץ פעילות מיוחדת לילדים - ”קיץ מדעי“. במסגרת זו יתקיימו משחקי מדע, סדנאות מדע ויצירה ו“מדע של סיפור“ - שילוב הפעלות מדעיות בסיפורי ילדים מוכרים ועוד.
מומלץ מאוד לערוך בהזדמנות זו גם סיור במוזיאון האדם אשר מעביר בדרך חוויתית וייחודית את המידע על נפלאות גוף האדם ועל מערכת יחסי הגומלין של האדם עם הסביבה, החל מפיזיולגיה ואנטומיה, דרך אנרגיה מתחדשת ועד חינוך לבריאות. ניתן לתאם פעילות מודרכת שנמשכת כשעתיים וכוללת פעילות והתנסות מעשית.
מתי?
ימי א'-ה' שעות: 8:30 עד השעה 14:00 וביום ג' גם בין השעות 16:00 עד 18:30. ימי שישי ושבת המוזאון סגור. מומלץ להעדכן באתר האינטרנט של המוזיאון אודות הפעילויות השונות.
כמה?
בימי שלישי בהם מתקיימת פעילות מדע של סיפור הכניסה למוזיאון חינם ועלות השתתפות בסדנא עומדת על 18 ש“ח לילד (מבוגרים בחינם). בימים אחרים עלות הכניסה למוזיאון היא 18 ש“ח לכל אדם מגיל 4 והשתתפות בסדנאות העשרה, מדע ויצירה עולה 10 ש“ח לסדנא עבור כל ילד (מבוגרים ללא תשלום).
היכן?
משה שרת 16 פתח-תקוה.
הרשמה ופרטים נוספים:
03-9286900/1 או באתר המוזיאון: http://www.adamsviva-pt.org.il/Pages/default.aspx