החופש הגדול יכול להיות עסק יקר מאוד עבור ההורים. מעבר להוצאה עבור קייטנות וציוד חזרה לבית הספר, ישנן הוצאות רבות הכרוכות בבילוי עם הילדים.
מצד אחד, קשה מאוד להישאר בבית הממוזג כי הילדים נוטים לשגע (ולהשתגע). מנגד, העול הכלכלי הכרוך בבילויים מסוג זה כבד מאוד בדרך כלל.
על מנת להקל עליכם, ההורים, החלטנו ב"מיינט פתח תקוה" לבדוק פעילויות חינמיות באזור, כדי שאפשר יהיה לבלות בכיף עם הילדים בחופש הגדול מבלי לקרוע את הכיס.
יער ראש העין
5 צפייה בגלריה
יער ראש העין. מתוך אתר קק"ל
יער ראש העין. מתוך אתר קק"ל
יער ראש העין. מתוך אתר קק"ל
יער קהילתי ראש העין משתרע על פני כ-1050 דונם, מהווה רצועה ירוקה הנושקת לצפון העיר בצמוד לשכונותיה החדשות: גבעת הסלעים, גבעת טל ונווה אפק. קרן קיימת לישראל החלה בנטיעת היער בשנת 1976. היער שוכן על גבעות בשיפולי הרי שומרון, בגבול המזרחי של מישור החוף.
מתי?
בחודשי הקיץ כדאי להגיע אל היער בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים, כאשר הטמפרטורות מתחילות לרדת ואז נהנים מאוויר נעים.
איך מגיעים?
לבאים מצומת קסם או ברכב מהעיר הכניסה הראשית היא מרחוב קיבוץ גלויות ונחל רבה ומותאמת למעבר כלי רכב. כניסות נוספות מהשכונות ליער, מיועדות להולכי רגל ורוכבי אופניים בלבד.
מקורות הירקון
5 צפייה בגלריה
אזור מקורות הירקון. הרבה ירוק בעיניים. צילום: מתוך אתר רשות הטבע והגנים
אזור מקורות הירקון. הרבה ירוק בעיניים. צילום: מתוך אתר רשות הטבע והגנים
אזור מקורות הירקון. הרבה ירוק בעיניים. צילום: מתוך אתר רשות הטבע והגנים
סמוך לגן הלאומי מקורות הירקון שנמצא ליד פתח תקוה, קיימת שמורת טבע מופלאה שתוכלו להכנס אליה ללא תשלום. תחילת המסלול ליד כפר הבפטיסטים. משם ישנו מסלול עם הרבה עצים עד "בית הבטון" ההיסטורי. תוכלו להשתכשך מעט במימי מבואות הירקון, לעשות פיקניק או אפילו קמפינג במקום. רק אל תשכחו למרוח על עצמכם משהו נגד יתושים, כי הם רבים בעונה הזו. לזוגות שרוצים טיול רומנטי, זה מקום מצויין בשעות אחר הצהריים.
מתי?
באזור יש אמנם הרבה עצים שנותנים צל, אבל רצוי להגיע בקיץ בשעות הבוקר או אחר הצהריים ותהנו מאוויר ואווירה. טבע ירוק בלב המטרופולין.
איך מגיעים?
למגיעים מכיוון פתח תקוה: בצומת כפר הבפטיסטים פונים ימינה ומשם נוסעים לכיוון גן לאומי ירקון. כשמגיעים אל הגן פונים שמאל, חונים והולכים רגלית לכיוון המסלול של "בית הבטון".
למגיעים מכיוון מחלף ירקון: לפנות שמאלה בצומת כפר הבפטיסטים ומשם נוסעים לכיוון גן לאומי ירקון. כשמגיעים אל הגן פונים שמאל, חונים והולכים רגלית לכיוון המסלול של "בית הבטון".
להשתולל במים - המזרקות בפארק יד לבנים בפתח תקוה
5 צפייה בגלריה
מזרקות יד לבנים. צילום: עיריית פתח תקוה
מזרקות יד לבנים. צילום: עיריית פתח תקוה
מזרקות יד לבנים. צילום: עיריית פתח תקוה
פארק יד לבנים בפתח תקוה הוא אחד הפארקים השווים באיזור. יש בו שטחים ירוקים למכביר, מדשאות רחבות ידיים, מתקני משחק מוצלים, וגולת הכותרת - מזרקות המים. אין כמו כניסה למזרקות בימי הקיץ החמים ואין כמעט ילד, בכל גיל, שלא יהנה מבילוי במזרקות שתוכננו במיוחד לשימוש הזה.
סביב המזרקות הוצבו ספסלים לטובת ההורים ואפשר להעביר במתחם כמה שעות של כיף והנאה בקלות.
מלבד אזור המזרקות ניתן לבקר בשאר חלקי הפארק ולהינות מגן החי (בתשלום), מתקני משחק לכל הגילאים, אתרי מורשת ובית יד לבנים. ניתן להביא כריכים ולערוך פיקניק בפארק ליום של בילוי.
מתי?
המזרקות פועלות בכל יום בין השעות 9:00-21:00
איך מגיעים?
הכניסה למזרקות מרחוב משה שרת 9.
הכניסה לפארק מרחוב ארלוזרוב 30, קריית המוזיאונים.
היער הממוזג - פסטיבל טבע במתחם ממוזג ענק
5 צפייה בגלריה
רוי בוי. צילום: אילן בשור
רוי בוי. צילום: אילן בשור
רוי בוי. צילום: אילן בשור
”פסטיבל היער הסודי" מזמין את הילדים ליהנות מחוויית טבע אותנטית של הג'ונגלים הקסומים באפריקה, לשחק, ליצור ולבלות במתחם ענק שכל כולו טבע פראי ואף ליהנות ממופע הבכורה של כוכב הילדים רוי בוי. מלבד אווירת טבע, הילדים ייהנו ממגוון פעילויות ויצירות, ביניהן: מתחם צ'יף הגורילה, בו יבלו הילדים עם הקוף האימתני והאהוב מהסדרה שאף ילמד אותם להכין רעשן יער מיוחד ולקבלו במתנה.
במתחם יהיה גם חדר חרב ארבעת היסודות בו ילמדו הילדים על היסודות המרכיבים את הסביבה וילמדו כיצד ליצור חרב ייחודית, הכוללת את ארבעת היסודות, מתחם מטרות מעוצב בו יוכלו הילדים להתאמן בחץ וקשת על כישורי הקליעה שלהם, תוך שמירה מרבית על בטיחותם (חצים ללא חוד).
הילדים הקטנים יותר יוכלו ליהנות ממתחם קסום של חדי-קרן, שם תתקיים גם מסדנת יצירה וכן ממתחם יצורי היער שילמד את הילדים על חייהם של היצורים הקסומים מהסיפורים, הם יפגשו ענקים וגמדים ויצרו יחד מוביילים ייחודיים לחדרים.
מתי?
3/8-17/8. שעות: 11:00-14:00, 16:00-19:00. הפסטיבל יתקיים גם בימי שבת, ה-5/8 וה- 12.8
איך מגיעים?
מתחם האושילנד, כפר סבא.
פרטים נוספים: http://oshiland.co.il
אל המעיין - טיולי קיץ מודרכים בימי שישי למעיינות בחבל בנימין
בחבל בנימין שנמצא בין ירושלים לראש העין חבויים מעיינות נובעים, בריכות שכשוך ומסלולי טיול עם נופים פורחים. תיירות חבל בנימין מזמינה מטיילים ומשפחות להצטרף לארבעה טיולים מודרכים בימי שישי בחודשים יולי-אוגוסט, ליהנות מאוויר צלול בפינות חמד מוצלות, לטבול בבריכות של מי מעיינות נקיים בין נופי התנ"ך הקדומים של חבל בנימין.
באתר האינטרנט של תיירות חבל בנימים ניתן להירשם לסיור קייצי בין מקורות מים לאורך כביש אלון, סיור מים ויין בעמק שילה, ו"בין אפק לגופנא"- סיור בדרך העתיקה ובמקורות המים שלאורכה.
הסיורים מתקיימים ברכבים פרטיים בהובלת מדריך מוסמך ומלווים בקטעי הליכה קצרים.
מתי?
בימי שישי במהלך יולי-אוגוסט.
איך מגיעים?
בהרשמה לכל סיור תינתן נקודת המפגש.
הרשמה ופרטים נוספים:
ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש בטלפון 1-800-34-54-54. פרטים נוספים בדף הפייסבוק של 'תיירות חבל בנימין' או באתר http://www.gobinyamin.org.il/
בעקבות הזית - סדנאות בסניף תל אביב של בית הבד של הגולן
5 צפייה בגלריה
בית הבד. צילום: יח"צ
בית הבד. צילום: יח"צ
בית הבד. צילום: יח"צ
בית הבד של הגולן, זוכה התחרות העולמית לאיכות הסביבה בסן פרנסיסקו (2010), מרחיב את פעילותו ומציע סדנאות לציבור הרחב אודות החשיבות הבריאותית של פרי ושמן הזית. מרכז המבקרים בבית הבד של הגולן הוקם על ידי משפחת טלמון לפני כעשור. במפעל מייצרים שמן זית ואת מותג מוצרי הטיפוח olea essence. בחודשים האחרונים נפתחה חנות חדשה של בית הבד בתל אביב וכעת ניתן להגיע אליה גם לסדנאות.
הסדנא כוללת סרט קצר על תהליך ייצור שמן הזית, הדרכה והסבר על סגולות הפרי והשמן, טעימות שמני זית שונים, התנסויות במוצרי טיפוח טבעיים על בסיס שמן זית ועוד. בסוף הסדנא, כל משתתף יקבל במתנה קרם הצלה טבעי לשימוש על העור לאחר חשיפה לשמש (צנצנת 5 מ"ל לנשיאה בתיק).
מתי?
ימים א‘–ה' בין השעות: 11:00-21:00, ימי ו' בשעות: 10:00-16:00.
איך מגיעים?
בן יהודה 17, תל אביב.
הרשמה ופרטים נוספים:
יש לתאם מראש: nir777@gmail.com או בטלפונים 0502888715 /0526929815.
יער קולה
יער הכ"ח המכונה גם יער קולה משתרע על פני כ-3,000 דונם. חלק היער שמדרום לעיר אלעד, כ-1,200 דונם, משמש יער קהילתי לרווחת תושבי אלעד, ראש העין והסביבה.
היער, שקק"ל החלה בנטיעתו במחצית השנייה של שנות ה-50 של המאה ה-20, נועד לשימור כשטח ירוק פתוח בתכנית המתאר הארצית ליער ולייעור. קק"ל, בשיתוף עיריית אלעד והמועצה האזורית חבל מודיעין, מטפחת אותו לפי עקרונות היער הקהילתי לשיתוף הקהילה ומוסדותיה בחיי היער.
מתי?
כדאי לבקר ביער בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים, כשהטמפרטורה יורדת ויש מעט בריזה בימי הקיץ החמים.
איך מגיעים?
כביש 465, קילומטר אחד ממזרח לצומת גבעת כח (רנתיס), בעקבות "שביל ישראל".