בצל ההתעסקות התמידית בנגיף הקורונה, בעיריית פתח תקוה ממשיכים לנסות ולטפל גם בעניינים השוטפים. בימים אלו מקודמת תכנית העתקת המסוף הוותיק בבית החולים הגריאטרי 'בית רבקה', לסוף רחוב כץ בסמוך לכביש 471. השטח שיפונה ייועד לשימושים ציבוריים, כשהכיוון בשלב זה הוא להסב אותו לטובת חניון או מגרש ספורט.
2 צפייה בגלריה
(מסוף האוטובוסים ליד בית רבקה. צילום: מתן דויטש)
כדי שהמהלך ייצא לפועל, עמלים בימים אלו גורמי העירייה יחד עם משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון כדי לקדם אישורי קרקע ושינוי ייעוד מול מינהל התכנון במשרד האוצר. זאת מאחר והמקום אליו יועתק המסוף נמצא בשטח המועצה האזורית דרום השרון. על פי הצפי, האישורים הנדרשים עתידיים להתקבל במהלך שנת 2021, ואז יוקם מסוף קבע עם עמדות אוטובוסים מסודרות, תחנות קליטה שיקלטו בין היתר גם אוטובוסים חשמליים שיפחיתו את זיהום האויר.
עד לקבלת אותם אישורים, בקרוב יוקם ככל הנראה בסוף רחוב כץ חניון זמני לאוטובוסים על מנת לווסת את העומס מהמסוף שצמוד לבית החולים הסיעודי בימים כתיקונם. השטח שבו נמצא היום המסוף ברחוב החמישה מול בית רבקה, ובסמוך למתנ"ס אחדות צפוי להיות מוסב לטובת שימוש ציבורי אך טרם הוחלט באיזה אופן. על פי המסתמן, יוקם במקום חניון או מגרש ספורט.
הסיבה להעתקת המסוף נובעת מתלונות תושבים שהלכו והצטברו בשנים האחרונות בגין הסכנה הבטיחותית שהוא מהווה להולכי הרגל ולרכבים וכן בטענה כי האוטובוסים מייצרים רעש וזיהום אויר שפוגעים בעיקר בחולים המאושפזים בבית החולים הסמוך.
לאור תלונות אלו, פנו במהלך חודש יוני אשתקד חברי סיעת הביצועיסטים בראשות אורי אהד בהצעה להעתיק את המסוף כשלדבריהם פניה ראשונה בנושא נעשתה כבר בחודש נובמבר 18, ימים ספורים לאחר כניסתו של גרינברג לתפקיד, אך היא לא נענתה. בעירייה טוענים מנגד, כי ראש העירייה הוא זה שקידם את הנושא עוד מלפני בחירותו לתפקיד.
2 צפייה בגלריה
תכנית שינוי מסוף בית רבקה
תכנית שינוי מסוף בית רבקה
תכנית העתקת מסוף בית רבקה
(באדיבות העירייה)
גרינברג עצמו הוסיף: "כפי שהבטחתי עוד כחבר מועצה במהלך הקדנציה הקודמת, אנחנו זוכים בימים אלה להקים חניון זמני עד אשר יושלמו האישורים הסטטורים למסוף הקבע בסוף רחוב כץ, בסמוך לכביש 471. מדובר במסוף שיהיה בין היעילים והמשודרגים שקיימים בישראל, אשר ייתן מענה מיטבי למשתמשי התחבורה הציבורית וימנע את בעיות הבטיחות והמטרדים הקיימים במסוף הקיים. כפי שאנו מוכחים, לצד ההתמודדות מול הקורונה, אנחנו ממשיכים לקדם ולפתח את העיר ונמשיך לפעול בדרך הזו ביתר שאת וככל שהנחיות משרד הבריאות יאפשרו."
ומה התושבים חושבים? הם כמובן מרוצים מהמלך. "מדובר בצעד מצוין, והגיע הזמן שייצא לפועל, למרות שהיה צריך להתבצע מזמן", אומרת תושבת האזור, ורד רוחן. "בשגרה הרגילה המסוף כמעט תמיד מלא באוטובוסים, וכשמגיע אחד נוסף אז הוא עומד בצורה מסוכנת. פעמים רבות האוטובוסים גם חוסמים את אחד הנתיבים ומצמצמים את שדה הראייה של רכבים פרטיים והולכי הרגל ביניהם ילדים רבים, ובכך מהווים סכנה של ממש. לעיתים המסוף נראה כמו תחנה מרכזית ואני שמחה שכעת נמצא הפתרון".