האם הלחץ הציבורי עשה את שלו? ימים ספורים לאחר שהצעת האופוזיציה להגיש התנגדות להקמת תחנת הכוח בצומת קסם נדחתה בישיבת המועצה ולאחר שנשמעה ביקורת מצד תושבים, פנה לקראת סוף השבוע ראש העירייה למרדכי כהן, יו"ר הות"ל והביע את התנגדותו להקמת התחנה שאמורה להיות מונעת בגז.
כזכור במהלך השבועות האחרונים נשמעו קולות מצד תושבים הדורשים מעיריית פתח תקוה להביע את התנגדותה ולפעול כנגד הקמת תחנת הכוח בצומת קסם בעקבות חשש לפגיעה בזיהום האויר ואף בחייהם. גם חברי האופוזיציה הצטרפו לדרישה והעבירו הצעה בנושא שנדחתה בישיבת המועצה האחרונה.
בלשכתו של גרינברג הסבירו בשבועות האחרונים כי "המרחק האווירי בין מיקום תחנת הכוח המתוכננת בקסם לבין קו המגורים הראשון באם המושבות הוא למעלה מ-4 ק"מ. על כן, במסגרת בדיקה מקיפה שנערכה ע"י גורמי המקצוע ברשות בנושא, פתח תקוה לא צפויה להיפגע מהקמת התחנה בשום צורה ועל כן אין צורך בהגשת ההתנגדות". עוד הדגישו בלשכת ראש העירייה כי הוא זה שהביא לביטול התכנון להקמת מסוף הדלקים בתחומי פתח תקוה.
קראו גם:
תושבים בעיר יחד עם חברי האופוזיציה ביקרו את התנהלותו של גרינברג בנושא וביום רביעי, ראש העירייה כבר נשמע אחרת כששלח ליו"ר הות"ל מכתב ובו הביע את התנגדותו להקמת תחנת הכוח בצומת קסם. "מדובר בתכנית שמטרתה להקים תחנת כוח מוסקת גז בגיבוי סולר ובהספק של כ-780 מגה וואט, וכל זאת במרחק של כ-6 ק"מ משכונת אם המושבות המאכלסת אלפי תושבים בפתח תקוה", ציין גרינברג.
במכתב פירט ראש העירייה את הסיבות שהובילו להתנגדותו, כשבין היתר ציין את החשש מקרינה, פגיעה במקורות מים חיוניים, פגיעה בערכי טבע ונוף, חשש מזיהום אויר ועוד. "בהתאם לאמור לעיל, מתבקשת הועדה המחוזית לקבל את התנגדותנו ולהורות על ביטול התכנית", סיכם את דבריו.
לאחר הגשת ההתנגדות, אמר אורי אהד יו"ר הביצועיסטים והפורום המשותף: "אני שמח מאוד כי בעקבות יוזמתנו להגשת התנגדות לתכנית, חזרה בה העירייה מעמדתה המסוכנת כי תושבי העיר לא ייחשפו לסכנות בריאותיות בעקבות הקמת התחנה. יש לציין כי רמי סירב תחילה לדון בנושא והסכים רק לאחר עתירה שהגשנו בעניין.
"כעת הוכח כי עמדתנו לא רק שלא הייתה "פופוליסטית" כפי שניסה גרינברג לטעון מלכתחילה אלא הייתה העמדה הנכונה והראויה וצר לנו על ביטוייו חסרי האחריות של גרינברג כלפי מי שדואגים לבריאות התושבים. אנו רואים בהתנגדות צעד חשוב ובמקביל נגיש מטעמנו התנגדות מפורטת ומנומקת מעט יותר".
מלשכת ראש העירייה נמסר: "ראש העיר והעירייה פועלים במלוא העוצמה כדי לשמור על איכות חיי התושבים לא מהיום אלא כבר למעלה משנה בכל הקשור לתוכנית תת"ל 98 להקמת תחנת כוח במחלף קסם ליד ראש העין. התכנית מטרתה להקים תחנת כוח מוסקת גז בגיבוי סולר במרחק של כ-6 ק"מ משכונת אם המושבות, ולאור העובדה כי אנו חוששים מקרינה, פגיעה בנוף, חשש למפגע מכוון וחשש מפגיעה במקורות מים הבענו את התנגדותנו! גם במכתב שיצא בימים אלה וגם בפעולות שנקטנו במהלך הדיונים והוועדות שהתקיימו בשנה האחרונה בנושא, ולראייה היא הצלחתנו במניעת הצבת מכלי הסולר בצפון העיר דבר לו התנגדנו במלוא התוקף ואף הצלחנו ונושא זה ירד מהתוכנית. גם במועצת העיר בתחילת השבוע אושרה הצעתו של ראש העיר שציינה את המשך ההתנגדות. העירייה עושה 24/7 למען התושבים גם בתחום זה ויש כאלה שמברברים מול העיתונאים".