הסתיימו העבודות לקראת פתיחת גינת החתולים הראשונה בארץ. הגינה ממוקמת בגן יהונתן ברחוב ארלוזורוב, תספק מענה נעים והיגייני לחתולי רחוב, ובכך יפחת המטרד גם לתושבים ולציבור הרחב.
1 צפייה בגלריה
גינת חתולים בגן יהונתן בפתח תקוה
גינת חתולים בגן יהונתן בפתח תקוה
גינת חתולים בגן יהונתן בפתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
מאכילות חתולים מכל האזור, יגיעו בהתנדבות להאכיל את החתולים בגינה והחתולים יעברו בהדרגה (בשיתוף פעולה עם המאכילות) לאכול בגינה. החתולים יוכלו לצאת ולהיכנס לגינה באופן חופשי (באמצעות מדרגות מעל הגדר) או שיעדיפו להישאר שם. בגינה פינות מסתור, מתקני האכלה וקעריות מים. מסביב לגינה הוצבו ספסלים כך שהמאכילות יוכלו לצפות בחתולים ולעדכן על כל חתול שלא מרגיש טוב.
הגינה הוקמה במסגרת מחקר של חתולי רחוב שמתקיים בפ"ת בשיתוף האוניברסיטה העברית בירושלים. השרות הווטרינרי יתגבר את המקום בעיקורים וסירוסים כך שכל החתולים במקום יהיו מעוקרים. כמו כן, כל טיפול רפואי בחתולים יטופל על ידי צוות השרות הווטרינרי.
טקס הפתיחה במעמד ראש העיר רמי גרינברג יתקיים ביום שלישי ה-16.6 בשעות אחר הצהריים.
רמי גרינברג ראש העיר "עם תחילת כהונתי נפגשתי עם מאכילות החתולים להבנת הנושא ולשיתוף פעולה עימן. אנחנו פותחים בפתח תקוה דבר שלא קיים בישראל והוא ייחודי וחשוב, הן עבור תושבים שחתולים משוטטים מפריעים להם והן עבור אלו שאוהבים את החתולים, מאכילים אותם ודואגים להם. נמשיך לפעול למען התושבים ולמען רווחתם של בעלי החיים".
סגן רה"ע וראש מינהל שפ"ע צדוק בן משה "אנו פועלים כבר תקופה ארוכה להקמת גינת החתולים בגן יהונתן לרווחת חתולי הרחוב. אנו משתפים פעולה עם מאכילות החתולים המסורות ופועלים לרווחת החתולים מצד אחד ואיכות חיי התושבים מהצד השני".
לציין כי תלמידי חטיבת רבין (חינוך מיוחד) השוכנת בקרבת גינת החתולים מקימים בתי מחסה לחתולים ויתחזקו את הגינה באופן שוטף במסגרת פעילותם בפרויקט מחויבות אישית.