מועצת העיר אישרה אמש (ראשון) את הצעתו של ראש העירייה רמי גרינברג לתוספת סמכות בחוק העזר העירוני המורה על אכיפת זכויות הדרך.
1 צפייה בגלריה
אכיפה בפתח תקוה
אכיפה בפתח תקוה
אכיפה בפתח תקוה
(צילום: דוברות העירייה)
בתוך כך, עם אישור חוק העזר, תינתן הסמכות לפקחים לתפוס ולאחסן רכבים הפטורים מחובת רישוי ורישום (קורקינטים, אופניים וכו').
בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת התופעה של נסיעת אופניים, אופניים עם מנוע עזר וקורקינטים חשמליים על גבי המדרכות בתחומי הרשויות המקומיות, באופן שגורם הפרעה להולכי הרגל הצועדים על המדרכות ואף מסכנים אותם.
באוגוסט 2016 אושר ופורסם חוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות (תעבורה), תשע"ו – 2016, אשר הקנה בין היתר לפקחים עירוניים מטעם הרשות המקומית סמכויות לאכיפת זכויות הדרך על מדרכות העיר לגבי האופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים ואופנועים.
סמכויות האכיפה לפקחים עירוניים מכח החוק כוללת עד עתה את דרישת ההזדהות, הוראה לפנות דרך, סמכות להוציא אוויר ושסתומים מהרכב וסמכות להטיל קנסות וכיוצא בזה.
סעיף 8 לחוק קובע כי מועצה של רשות מקומית רשאית להתקין חוק עזר שבו לפקחים עירוניים תוקנה הסמכות הנוספת של תפיסת והרחקת רכב או חלק מרכב, אחסנת הרכב ואת הנסיבות והתנאים לשחרור מאחסנה, כולל גביית אגרת אחסנה של רכב הפטור מחובת רישוי ורישום.
בתוך כך, מועצת העיר אישרה את נוסח חוק העזר העירוני המקנה את הסמכות לתפוס ולאחסן רכבים למשך תקופה מירבית של 60 ימים ולגבות אגרה בסך 250 ₪ בעבור תפיסת הרכב, הרחקתו ואחסנתו, בתנאים שמפורטים בחוק העזר ותואמים את האמור בחוק.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "התוספת לחוק העזר העירוני הנוגע לאכיפת זכויות הדרך, תיתן לרשות כלי אכיפה נוסף שימנע פציעות ותאונות שבהן מעורבים עוברי דרך. אין ספק כי השימוש בכלים אלו הוא חשוב והכרחי כדי להפחית את השימוש ברכבים וכיוצא מכך את זיהום האוויר וגודשי התנועה. לצד זאת, חשוב להקפיד על החוקים בנושא ולשמור על ביטחונם של עוברי הדרך ובתוכם גם זקנים וילדים. כך, נוכל גם להחרים רכבים שבהם לא נסעו כחוק".