חג פורים יחול אמנם בשבוע הבא, אבל בתקופה האחרונה הולכים וגוברים קולות הנפץ ברחבי העיר כתוצאה מהפעלת נפצים מסוגים שונים על ידי בני הנוער על אף האזהרות הרבות. במהלך סוף השבוע האחרון אף פרצה שריפה בחדר אשפה בשכונת אם המושבות והתושבים טוענים כי זוהי תוצאה של מעשה קונדס ומשחק מסוכן.
2 צפייה בגלריה
חדר האשפה השרוף
חדר האשפה השרוף
חדר האשפה השרוף
(צילום: פרטי)
"הלכנו לישון ביום שישי האחרון והתעוררנו בערך בחצות מריח חריף", מספרת תושבת אם המושבות. "שמענו גם רעשי רקע והבנו שיש משהו חשוד. בעלי ירד למטה לבדוק את העניין בזמן שלא היה חשמל גם בבניין. הוא גילה שריפה רצינית בחדר האשפה והחליט לפעול עצמאית כדי לכבות אותה. יחד עם שכן נוסף הם שלפו את הצינור של הבניין ועמדו שם במשך למעלה מרבע שעה כדי לכבות את האש. היה פחד באוויר, הילדים הקטנים שלנו התעוררו גם והעשן הגיע עד לקומה הרביעית והחמישית בבניין. וכל זה כשאנחנו שומעים נפצים ברקע".
את חושבת שיש קשר בין הדברים?
"אין לי משהו מבוסס כדי לקשר את הנפצים לכך אבל לאור רעשי הפיצוצים באותו זמן ומקרים נוספים ששמעתי עליהם עשיתי אחד ועוד אחד. על פי מה שראינו לאחר השריפה, את המוקד בו פרצה הדליקה, זה נראה על פניו כמעשה שובבות. הזעקנו גם את המשטרה אבל בגלל שזה היה לאחר כיבוי השריפה אני לא יודעת כיצד הם פעלו".
"יש תופעה מאוד מסוכנת של שימוש בנפצים מצד בני הנוער, בין אם יש קשר לדליקה ובין אם לא. מדובר ברעש מפחיד בשעות לא הגיוניות. יש נפגעי הלם שסובלים מזה קשות או בעלי חיים שנכנסים לחרדות. כל עוד מישהו זורק משהו בשטח פתוח, מבחינתי הוא מסכן את עצמו, אבל זריקת נפצים באזור מיושב יכול להיות מסוכן מאוד לכל מי שגר באזור".
2 צפייה בגלריה
פח אשפה שנשרף
פח אשפה שנשרף
פח אשפה שנשרף
(צילום: פרטי)
כאמור תושבים מכל רחבי העיר מדווחים על נזקים וקולות נפץ כתוצאה מהתחביב המסוכן שאימצו בני הנוער לאורך השנים. תושבת נוספת באם המושבות תיארה ברשת החברתית כי שמעה פיצוץ בסמוך למרכז יעל רום ומיד לאחר מכן הבחינה בילד בורח על אופניים חשמליים כשבמקביל החל לצאת עשן מפח שמוצב ברחוב. גם תושבים מהדר גנים, כפר גנים ושכונות נוספות מדווחים על קולות נפץ כשאחד מתושבי עין גנים ציין כי "הפיצוצים מרעידים את הבניין ועושים טראומות לילדים".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "תופעת השימוש בנפצים קיימת לצערנו בכל הארץ ונפוצה בעיקר לקראת חג הפורים. בהתאם לכך, השיטור העירוני והמשטרה מתגברים את הסיורים באזורי ההתכנסות של בני הנוער וכן מתבצעות פעולות אכיפה כנגד המפיצים. בנוסף, במסגרות החינוך בעיר נעשות פעולות הסברה כנגד השימוש בנפצים לצד מודעות אזהרה המופצות מטעם הרשות. מדובר בצעצועים מסוכנים אשר השימוש בהם גובה מידי שנה פציעות בדרגות חומרה שונות ועל כן אנו קוראים לציבור ובפרט להורי בני הנוער, לשוחח על חומרת הנושא עם ילדיהם ולהסביר על הסכנות הטמונות בשימוש בנפצים"
בנוגע לאירוע באם המושבות נמסר ממשטרת ישראל כי "נסיבות האירוע נבדקות".