משבר כלכלי בעיריית פתח תקוה: יו"ר ארגון עובדי העירייה אלי שלמה, בישר היום כי בשל משבר הקורונה יידחו תשלומי החזרי רישוי וביטוחי רכב לאלו הזכאים לכך. מדובר בסכום שנע בין 3,000-5,000 שקל אשר נפרס לשנה.
1 צפייה בגלריה
בניין עיריית פתח תקוה
בניין עיריית פתח תקוה
בניין עיריית פתח תקוה
(צילום: ריאן פרויס)
במכתב שהופנה לעובדים ציין שלמה כי "בישיבה משותפת שהתקיימה אתמול (רביעי) עם רמי גרינברג וגב' סטלה בורוכוב סמנכלית ההון האנושי, רמי הבהיר חד משמעית כי השכר החודשי על כל מרכיביו ישולם מדי חודש בחודשו, אף על פי הקשיים התקציביים בעירייה בעקבות משבר הקורונה".
יחד עם זאת ציין כי "נכון לעכשיו, יש בעיה נקודתית של תשלומי החזרי רישוי וביטוחי רכב לעובדים זכאים, תשלומים אלו יידחו למועד תשלום אחר, וזאת עקב המשבר הכלכלי שכולנו חווים".
רק לפני כשבועיים פירסמנו אודות הלוואה בסך 100 מיליון שקלים שלוקחת העירייה, שמצטרפת להלוואה קודמת בסך 220 מיליון שנלקחה לפני כשנה וחצי בלבד. לדברי העירייה מדובר בהלוואות לצורך פיתוח אך באופוזיציה הזהירו כי מדובר בהרפתקה כלכלית ובצעד חסר אחריות , במיוחד לאור הירידה בהכנסות העירייה כתוצאה מהמשבר.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "לאור משבר הקורונה אשר פגע כלכלית בכל המשק וברשויות המקומיות בפרט, נדרשים ארגונים רבים לבצע בימים אלו רה ארגון ובתוכם גם עיריית פ"ת. יש להבין כי משבר הקורונה גרר פגיעה קשה מאוד בהכנסות הרשות ובשל כך גם בוטלו תקציבים ממקורות חוץ. לפיכך, נוצר פער גדול בין ההוצאות המתוכננות לבין הכנסות הרשות בפועל.
לצד מהלכי ההתייעלות הרבים שנעשו עד המשבר, עיריית פתח תקוה בוחנת מגוון מהלכים נוספים להמשך, לרבות לגבי חלק מהטבות השכר לעובדים. זאת מתוך הבנה כי המשק נפגע מהמשבר וכל אחד יידרש לתת את חלקו כתוצאה מכך. חשוב להדגיש כי בעתיד כאשר המצב יחזור לקנו, יהיה ניתן להחזיר את הפרמטרים הרלוונטיים כפי שהיו בזמן השגרה".