השבוע אושר בישיבת מועצת העיר ביצועו של הפרוייקט להתקנת תאים סולאריים על גגות מבנים ציבוריים ברחבי פתח תקוה. הגג הראשון עליו יותקנו תאים סולאריים יהיה גג בניין העירייה ובהמשך הם יותקנו ב-12 מיקומים שונים על מגרשי ספורט, מתנ"סים, אולמות ועוד.
1 צפייה בגלריה
לוחות סולאריים (המחשה)
לוחות סולאריים (המחשה)
לוחות סולאריים (המחשה)
(צילום: ShutterStock)
מדינת ישראל הציבה יעדי הפחתת פליטות גזי חממה בהתאם להתחייבויותיה בפורומים בין לאומיים. כחלק מהיעדים מצטרפת עיריית פתח תקוה למגמה העולמית של ייצור חשמל ירוק בטכנולוגיה פוטו-וולטאית שנמצאה כחלופה הטובה ביותר לייצור חשמל. התקנת התאים הסולאריים תביא לחסכון באנרגיה וניצול מיטבי של אנרגיה נקייה וירוקה.
ראש העירייה רמי גרינברג הבהיר: "עיריית פתח תקוה פועלת במגוון רחב של תחומים ירוקים במטרה להגשים את החזון לעיר מתקדמת, המעודדת שמירה על הסביבה ושימוש באנרגיות ירוקות לטובת ורווחת תושביה. בתוך כך אישרנו בישיבת המועצה הערב את פרוייקט הקמת התאים הסולאריים על גגות מבנים ציבוריים ברחבי העיר. מטרת הפרוייקט היא לחסוך בהוצאות הרשות ולהשקיע את היתרה בתושבים וכן להיות חלק מהמגמה החשובה לשמירה על הסביבה".
עוד אושרה במועצת העיר פריסת מתקני איסוף לבגדים משומשים בעיר. על פי ההצעה שאושרה ברוב קולות, מתקנים אלו ישמשו את תושבי העיר המעוניינים לתרום בגדים ישנים לעמותות ומשפחות נזקקות. מדובר במערך שיפעל בתיאום אגף הרווחה בעירייה.
בנוסף, ראש העיר העלה בישיבה את תכנון הרשות בעתיד להקים מקום שירכז רהיטים משומשים לטובת נזקקים. מתקני האיסוף יוקמו בסמוך למיכלי מחזור קיימים ובאזורים נגישים בשכונות.