סערת התלמידה והחצאית: בניגוד לעמדת האם, הנהגת הורי חטיבת הביניים ברנר, בה לומדת הילדה הביעה תמיכה בהתנהלות המוסד החינוכי ובכך הצטרפה לעירייה שצידדה אף היא בהנהלת החטיבה.
1 צפייה בגלריה
התלמידה והחצאית
התלמידה והחצאית
התלמידה והחצאית
(צילום: מתוך אתר ynet)
כפי שפורסם הבוקר (שלישי), היום הגיעה תלמידת כיתה ז' בחטיבת הביניים ברנר כשהיא לבושה בחצאית ועל פי הטענות לא הורשתה להיכנס בשערי המוסד.
לדברי האם, כפי שהובאו באתר ynet, היא טענה כי בתה "כבר הגיעה עם החצאית הזאת מספר פעמים ואף פעם לא העירו לה עליה. חזרתי לבית הספר ואמרתי למורה שעמדה בכניסה שהחצאית עומדת בתקנון. דיברתי עם המנהלת ועם הסגנית אבל זה לא עזר".
עוד הוסיפה האם כי "בהתחלה הציעו לי שהיא תלך הביתה ותחליף בגדים ותחזור, אבל לא יכולתי כי ידעתי שאני אאחר לעבודה. הן הציעו שהיא תשב בספרייה לבד ויביאו לה עבודות לשם, אבל גם לזה לא הסכמתי. בסוף הם גם הציעו שהיא תיקח טייץ מאחד הילדים אבל לא רציתי שהיא תיקח בגד אחר בזמן הזה של הקורונה".
בסופו של דבר היא לקחה את בתה לביתם וכתוצאה מכך הילדה גם פספסה מבחן במתמטיקה. כזכור, זהו המקרה השני שגורם לסערת רוחות בפתח תקוה לאחר שלפני מספר שבועות הושארה תלמידת בית ספר יסודי בחולצה ותחתונים.
יו"ר הנהגת הורי החטיבה, יוכית אלי, הביעה את תמיכתה בהתנהלות המוסד והוציאה הודעה בזו הלשון:
"חטיבת הביניים ברנר חרטה על דגלה את שפת האור. מקום ששואף להיות בית חם ומכיל לכל תלמיד/ה הבאים בשערי בית הספר. מעולם לא היה מקרה גזענות או התנהלות על רקע גזעני בחטיבה. בביה"ס יש כללי התנהגות וקוד לבוש המעוגנים בתקנון עליו חתמנו אנו ההורים והתלמידים ואותו יש לכבד! החוקים האלו חלים על כל תלמיד/ה שמגיעים לבית הספר.
"כיו"ר הנהגת ההורים אני סמוכה ובטוחה כי צוות ביה"ס עשה כל שנדרש על מנת לתת מענה ופתרונות לתלמידה. חייבת לציין, שכיו״רית הנהגה, ביקשתי לפני שבוע לכנס ישיבת הנהגה שתדון בנושא הלבוש ללא קשר למקרה היום. מאמינה ומאחלת לנו ההורים יחד עם צוות בית הספר בניהולה של סיגלית לוי שנמשיך לצעוד יד ביד למען ילדינו כי זה בעצם הדבר הכי חשוב".
הודעת ההורים התומכים בבית הספר מצטרפת כאמור לתגובת העירייה שתמכה אף היא בהנהלת המוסד וציינה: "בהמשך לבירור שנעשה בנושא מול הנהלת בית הספר עולה כי בניגוד לנטען, החצאית שבה הייתה לבושה התלמידה אינה הולמת ואינה עומדת בתקנון בית הספר. כמו כן, לדברי המנהלת התלמידה לא הגיעה קודם לכן עם חצאית דומה. בהתאם לכך, צוות ההוראה נהג ברגישות ובשיקול דעת והוצע לאם התלמידה שורה של פתרונות תחלפיים אשר יעמדו בתקנון הלבוש שברור ונהיר לכל.
האם סירבה שבית הספר יספק חצאית חליפית וכן גם לא לקחת את הילדה הביתה להחלפת החצאית או לאשר לה לצאת לבד. בהקשר זה נציין כי מדובר בתלמידה בכיתה ז'. בית הספר החליט שהתלמידה תהיה בספריית בית הספר ותקבל פעילות בהתאם. בית הספר לא קיבל את דרישת האם להתעלם מהתקנון החינוכי ומנסיבות הלבוש ולאפשר לתלמידה להיכנס ללמוד כרגיל. לא נסתר מעינינו האווירה הציבורית סביב קוד הלבוש בבתי הספר, אך לצד זאת, אנו והפיקוח, מגבים את המנהלת והצוות החינוכי בעמידה על ערכי בית הספר".
פורסם לראשונה: 16:39, 02.06.20