2 צפייה בגלריה
זירת השריפה ברחוב הנביאים. צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א
זירת השריפה ברחוב הנביאים. צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א
זירת השריפה ברחוב הנביאים. צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א
בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ג') עונש מאסר בן שנתיים על יוסף קומבוז שהורשע בעבירה של סיוע להצתה במלונית "יפו 60", בה נהרג אב המשפחה רונן עוז מפתח תקוה.
קומבוז על פי כתב האישום סייע לנאשם המרכזי – מוחמד ג'עברי להצית את המלונית. בית המשפט פסק כי קומבוז יפצה את משפחת המנוח שנהרג כתוצאה מהצתת המלונית בסך של 50 אלף שקלים.
"לנאשם היה ידוע כי מדובר בהצתה של בית מלון מאוכלס באורחים וכי ישנם חדרים ללא חלון. הוא אמר כי אינו מעוניין להצית בעצמו, אך לא כי הוא מתנגד לעצם ביצוע ההצתה, אלא מאחר שחשש להיתפס, ונימק את סירובו בכך שבאזור של בית המלון מצויים כוחות משטרה רבים. הוא הסכים לעזור לנאשם 1 (מוחמד) בכך שיתלווה אליו ויקל עליו את ביצוע העבירה. ואכן, הנאשם התלווה למוחמד, המתין לו בקרן רחוב כשהוא שומר על הטלפון הנייד של מוחמד, ביודעו כי הלה נפנה ממנו לשם הצתת בית מלון על יושביו. על כל הסכנות הכרוכות בכך, וכפי שסוכם, המתין עד שחזר מוחמד ומסר לו את הטלפון הנייד בחזרה, והשניים הלכו מהמקום."
עוד ציין הרכב השופטים כי יוסף קומבוז היה בן 20 בעת ביצוע העבירה, ללא הרשעות קודמות, הוא הודה במיוחס לו ובכך תרם לייעול ההליכים ולחיסכון בזמן שיפוטי, והביע צער וחרטה על מעשיו. "יחד עם זאת, מדובר באירוע שתוכנן מראש, הנאשם היה שותף לתכנון והתפקיד שניתן לו – ניתן לו מראש ובהסכמתו המלאה למלא חלק זה. נסיבה לחומרה עולה גם מתסקיר שירות המבחן שנערך בעניינו, ממנו עולה כי הוא היה תחת השפעת אלכוהול בעת האירוע. כמו כן, האחריות שלקח הנאשם על מעשיו הנה חלקית בלבד, הוא מתקשה לבחון את חומרת המעשים, את ההשלכות הקשות שיצרו, הוא מתקשה לעמוד על דפוסי ההתנהגות שלו שעמדו בבסיס ביצוע העבירה ונוטה לצמצם את המיוחס לו".
2 צפייה בגלריה
משפחת עוז. צילום: באדיבות המשפחה
משפחת עוז. צילום: באדיבות המשפחה
משפחת עוז. צילום: באדיבות המשפחה
כזכור, על פי כתב האישום שהוגש, ביום 26/7/18 בשעות הערב, ונוכח הסכסוך בין מוחמד ג'עברי לבין בעלת מלון דירות בירושלים בו הועסק בעבר, החלה תחלופת הודעות בין מוחמד ג'עברי וראידה מוסא, שעבדה עימו במלון. לאחר חצות גמלה בליבו של ג'עברי החלטה להגיע אל המלון ולהציתו. מוחמד ג'עברי התקשר לחברו יוסף קומבוז וביקש ממנו להגיע אל הבית, וכן ביקש שיביא עמו קפוצ'ון וכובע. כשהגיע קומבוז הציע ג'עברי לשני הנאשמים לשרוף את המלון, ביודעם כי מדובר במלון מאוכלס כתוצאה מהצתת המלונית נפצעו 14 בני אדם ביניהם משפחת עוז מפתח תקוה. אב המשפחה רונן עוז נפטר לאחר מספר חודשים.