2 צפייה בגלריה
האגם האקולוגי פתח תקוה. צילום: אייל עצמון
האגם האקולוגי פתח תקוה. צילום: אייל עצמון
האגם האקולוגי פתח תקוה. צילום: אייל עצמון
עיריית פתח תקוה זכתה השבוע באות "גרין טן" המכובד, כרשות ירוקה פורצת דרך בתחום ניהול מים עירוני חכם ובר קיימא. וזאת בעיקר בזכות תכנון האגם האקולוגי שבפארק יצחק אוחיון.
לדברי גורמים עירוניים, ראש העירייה רמי גרינברג פירסם את דבר הזכייה בפורומים שונים למרות שהתנגד להקמתו, וזאת מבלי לתת קרדיט לקודמו בתפקיד, איציק ברוורמן, שהפך את האגם לפרוייקט הדגל שלו.
מאז תחילת הקדנציה של גרינברג, מופנים אליו חצי ביקורת בטענה להזנחת האגם האקולוגי המקומי. כאשר לפני עונת החורף, היה ניתן להבחין שמפלס המים במקום הולך ויורד, וירקת רבה הצטברה על פניו. תושבים רבים גם טענו שהמקום הפך למדגרה של יתושים. כל זאת בתוספת לעובדה שגם המסעדה והסירות שאמורות היו להגיע למקום, טרם נראו בשטח.
גרינברג עצמו טען לאורך כל הדרך, שקודמו בתפקיד נתן הנחיה להקים את האגם ללא כיסוי תקציבי והותיר חוב גדול.
2 צפייה בגלריה
האגם האקולוגי פתח תקוה. צילום: ניצן ינקו
האגם האקולוגי פתח תקוה. צילום: ניצן ינקו
האגם האקולוגי פתח תקוה. צילום: ניצן ינקו
למרות זאת החליט צוות השופטים בתחרות "Green Ten" המורכב מבכירי אנשי המקצוע בישראל, להעניק לעירייה את האות כרשות ירוקה פורצת דרך בתחום ניהול חכם ובר קיימא של משאבי המים העירוניים כשהוא מברך על הקמת האגם שמבוסס על מערכת בריכות אקולוגיות וסינון מים בעזרת צמחייה WETLAND.
בזכות מי זכתה פתח תקוה בפרס? חבר מועצת העיר מטעם יהדות התורה, ישראל פרידמן טוען שהכבוד מגיע לקודמו של גרינברג.
"הפרס מגיע להנהלת העיר הקודמת וראש העיריה איציק ברוורמן יחד עם ד"ר חוה ארליך מהנדסת העיר היוצאת שהאגם והפארק היו ה"בייבי" שלהם לצד קידום בנית מגדלי העסקים כמו בסר אינטל שופ-טיים ועוד. אחרי הפרס הזה חובה לעשות שתי דברים - להילחם במכת זיהום האוויר באם-המושבות ולהשקיע בפיתוח האגם ושמירה על החי והצומח בו", הוא אומר.
ברוורמן עצמו מסר ל'מיינט פתח תקוה': "אני שמח ומברך על זכיית האגם האקולוגי בפרס. תכנון ובניית האגם היו תהליך ארוך שיזמתי והובלתי, ואני שמח לראות שהוא נושא פרי ומקבל הכרה ברמה הארצית. האגם הוא פנינה אקולוגית מיוחדת בפתח תקוה, ולצערי בשנה האחרונה הוא הוזנח ע"י העירייה. אני מקווה שהנהלת העיר הנוכחית תשכיל להשקיע באגם ולהמשיך לפתח אותו לרווחת כולנו".
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "הנהלת העיר הקודמת השאירה חוב בגין הקמת האגם של למעלה מ-30 מיליון שקלים. מי שמבקש לקבל זכויות על הקמת האגם היה גם צריך לגמור את הפרוייקט כמתבקש ולהשלים את כל עלותו. כך, מי שעשה רק 'רעש' ואישר חוב בסכום אסטרונומי מבלי לסיים את הפרוייקט, אין לו זכויות בנושא".