סב מהאזור איים לנשל מהצוואה את נכדתו היחידה. הסיבה: מערכת היחסים שניהלה הנכדה עם גבר שלא מצא חן בעיניו, ושאותו כינה "ארחי־פרחי פושטק".
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: Shutterstock
צילום המחשה: Shutterstock
צילום המחשה: Shutterstock
"כל חייה של נכדתי, מאז שהייתה ילדה קטנה, שימשתי בשבילה כמו אמא ואבא", סיפר הסב לעורכת הדין זהר רון, כשביקש ממנה לערוך עבורו את הצוואה. "ההורים שלה עברו להתגורר בחו"ל והיא נשארה איתי ועם סבתה כאן בארץ. גידלנו אותה באהבה, לא החסרנו ממנה דבר ונתנו לה כל מה שהייתה צריכה ורצתה בלי לעשות חשבון.
"מימנתי לה את לימודי הנהיגה וכשעברה טסט קניתי לה מכונית חדשה מהניילונים, לפי בחירתה. היא רצתה מכונית יוקרתית, ועל אף שהסברתי לה שחבל לקנות מכוניות חדשות ויקרות לנהגים חדשים כי צפויות להם תאונות ושפשופים עד שיהפכו להיות נהגים מנוסים, היא התעקשה ואמרה לי: 'סבא, יש לך כסף, אל תהיה מנחוס ותנבא שחורות. אני אהיה נהגת טובה ולא אעשה תאונות, כי אנהג בזהירות. אם לא תשקיע בי, אז במי תשקיע?' שמעתי בקולה ורכשתי לה את המכונית החדשה והיקרה שביקשה. היא החליטה שהיא רוצה ללמוד במכללה פרטית ושילמתי עבור הלימודים שלה עשרות אלפי שקלים בשנה".
אלא שאז הגיע היום שבו פגשה הנכדה את הגבר שבו התאהבה. היא הכירה אותו במסיבה במועדון ודיברה אודותיו בהתלהבות. כששאל הסב במה הוא עוסק, אמרה שהוא איש עסקים ב"חיי הלילה".
הסב תיאר בפני עו"ד רון כיצד ניסה לשים סוף למערכת היחסים בין השניים: "חששתי שהוא יקלקל את הנכדה המתוקה שלי וידרדר אותה לחיי הוללות ולמועדונים. דיברתי איתה על זה שהוא לא מוצא חן בעיניי. היא אמרה שאני צריך לכבד את הבחירה שלה וזה מה שהלב שלה רוצה, ושאף פעם היא לא הרגישה כזו אהבה לאף גבר אחר. היא אמרה: 'הוא מתייחס אליי כמו אל נסיכה, הוא המעריץ מספר אחת שלי, ואנחנו נתחתן בקרוב'".
כיצד הגיב הסב?
"הוא אמר לי: 'באותו רגע חשבתי שאקבל התקף לב'", מספרת עו"ד רון. "ואז המשיך ואמר: 'לא האמנתי שנכדתי האהובה תיפול עם כזה גבר. זה לא מה שייעדתי לה. הסברתי לה שאם היא לא תיפרד ממנו אנשל אותה מהצוואה שלי, והיא לא תראה ממני שקל'".
איך קיבלה הנכדה את הבשורה?
"היא הסבירה לו שלאהבה שלה אין מחיר ובן הזוג חשוב לה יותר מכסף, ואם סבה לא יכבד את הזוגיות שלהם הוא יפסיד את שניהם".
2 צפייה בגלריה
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
עורכת הדין רון הסבירה למרשה שכדאי לו לשקול שוב את החלטתו לגבי נישול הנכדה מהצוואה: "אמרתי למרשי שכספי ירושה אינם מתחלקים בין בני זוג באופן אוטומטי. כל צד רשאי לשמור לעצמו את כספי הירושה שאותם הוא מקבל והוא לא חייב לחלק אותם עם בן הזוג, לכן אין צורך לנשל את נכדתו מהצוואה. ‏הוספתי והסברתי לו שהתערבותו ‏בבחירת בן הזוג ‏שלה עלולה להוביל לקרע ‏גם בינו לבין נכדתו ‏והמלצתי לו לערוך צוואה שלא תנשל את נכדתו האהובה - וכך היה".