2 צפייה בגלריה
המודעה שהפיצה הרבנות. צילום: מתן דויטש
המודעה שהפיצה הרבנות. צילום: מתן דויטש
המודעה שהפיצה הרבנות. צילום: מתן דויטש
כשרות במחלוקת: בימים האחרונים ניתלו ברחבי העיר מודעות מטעם רבנות העיר פתח תקוה, בהן היא מודיעה על הסרת הכשרות מחברת הקייטרינג "אלון כהן" עקב טענה לבעיות הלכתיות. השף אלון כהן, בעלי החברה, הכחיש את הדברים בפוסט זועם ברשת החברתית בו תקף את הרבנות.
מלחמת הגרסאות בין הרבנות לכהן, שמספק שירותי קייטרינג למגוון אירועים ביניהם חתונות וכנסים של חברות, החלה כאמור עם תליית המודעות עליהן נכתב "הודעה ואזהרה. הרינו מודיעים בזה כי הסרנו את השגחתינו מ'שף אלון כהן קייטרינג ומגשי אירוח' ואין אנו אחראים עוד לנעשה במקום בענייני הכשרות. ידע הציבור ויישמר".
2 צפייה בגלריה
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
המודעות הופצו גם ברשת החברתית ובתגובה לאחד הפוסטים מסר כהן: "חבורת הרבנות מיום ליום דורשת יותר ויותר דרישות וקשיים וכן 'נוכחות' משגיח. התחלתי עם עלות חודשית של 1,000 שקלים לחודש. כיום כבר הגעתי ל-3,500 שקלים כל חודש ובנוסף 750 שקלים אגרה. בנוסף הם גזענים ברמות. אינם מאפשרים לי להעביר (טעות במקור) עובדים שאינם יהודים. די!!!מספיק לגזל!!בימים אלו מחפש חלופות אחרות. בכל מקרה כל חומרי הגלם שלנו כשרים. ושוב תודה על התמיכה".
בעקבות תגובתו של כהן, פנינו לרבנות כדי לקבל את התייחסותם להאשמות שהעלה בעלי הקייטרינג, ונמסר לנו כי "לא היה ולא נברא וזה בכלל לא לעניין. אלון כהן יודע את הסיבה להסרת הכשרות, הוא קיבל מכתבים, וערכנו לו שימוע. הכל נעשה כדת וכדין, ובצורה עניינית. היו תלונות מכמה מקורות שהוא בישל במקום ללא פיקוח בניגוד להנחיות שלנו. היה חשש של עירוב כלים חלביים ובשריים וכיוצא בזה אבל אני מעדיף לא להרחיב בנושא. מדובר בעניין כשרות נטו".
לדברים שנמסרו מהרבנות, אלון כהן סירב להגיב.