תושבים בפתח תקוה מדווחים כי בתקופה האחרונה ישנם עוד ועוד רחובות שבהם צצים הסדרי תנועה חדשים ללא כל הודעה מוקדמת, כשעיקר הטענות מגיעות מכיוון אזור כפר גנים.
השבוע כבר דיווחנו על סימון שפת המדרכה באדום-לבן ברחוב צלח שלום שבשכונת עמישב, ללא התראה מראש. אבל הסיפור שהתרחש ברחוב דגל ראובן מוזר עוד יותר.
במשך שנים ניצב תמרור במקטע שבין רחוב צה"ל לקפלן, שהתיר חניה עם שני גלגלים על המדרכה על אף שאבני השפה היו צבועות אדום-לבן. אולם, בשבוע שעבר התעוררו הדיירים למציאות אחרת.
3 צפייה בגלריה
היה תמרור. צילום: שי גרין
היה תמרור. צילום: שי גרין
היה תמרור. צילום: שי גרין
"בלי להודיע, בלי כלום, בחטף, הורידו את השלט, צבעו מחדש את אבני השפה באדום-לבן ונתנו לכולם דוחות", מספר בתסכול שי גרין, תושב הרחוב. "קיבלנו 500 שקל קנס בגלל שהיינו עם שני גלגלים על המדרכה, כפי שהתמרור התיר עד ערב לפני. זה מטורף".
3 צפייה בגלריה
נעלם תמרור. צילום: שי גרין
נעלם תמרור. צילום: שי גרין
נעלם תמרור. צילום: שי גרין
"מדובר במקטע גדול", הוא אומר, "והתמרור הוצב בו מלכתחילה בגלל מצוקת חניה ברחוב, שבחלקו בנייני רכבות וותיקים ללא חניה. עכשיו לדיירים רבים לא תהיה חניה סמוכה לבתיהם, וכולם כאן כועסים מאוד. אני לא יודע מה הסיבה להחלטה הזו פתאום מלבד להעשיר את קופת העירייה. פנינו גם לראש העירייה ולסגנו במטרה לקבל תשובות אך לא קיבלנו מענה".
אתה מתכוון לשלם?
"ממש לא. וגם הודעתי על כך לעירייה. אני הולך איתם לבית משפט".
אכיפה לילית
אבל דיירי רחוב דגל ראובן הם לא היחידים באזור שזכו להפתעה. גם אבני השפה ברחוב וולף שינו את צבען כשביום בהיר אחד נצבעו כחול-לבן.
3 צפייה בגלריה
רחוב וולף. צילום: אריה שילה שקולניק
רחוב וולף. צילום: אריה שילה שקולניק
רחוב וולף. צילום: אריה שילה שקולניק
"מדובר ברחוב קטן, וכמעט ללא תנועה מלבד באי בית כנסת סמוך שמגיעים בערבים להתפלל", מספר אריה שילה-שקולניק, דייר רחוב לוחמי הגטו הסמוך. " באו השכנים, שכנראה זה לא מצא חן בעיניהם, דיווחו לעירייה ומשם הגיעו בהפתעה וצבעו את כל הצד האפור בכחול לבן. אתה שואל את עצמך 'מי צריך את הדבר הזה?' אם הבעיה בערבים בגלל בית הכנסת אז זה לא רלוונטי, כי האכיפה היא עד 17:00".
אך זה לא העניין העיקרי שעורר את זעמו של שקולניק. "אני גר בלוחמי הגטו, ולא תמיד יש שם מקום אז מדי פעם היינו חונים בוולף. לאף אחד זה לא הפריע. הרבה אנשים מוולף חונים גם בלוחמי הגטו. במוצאי השבת האחרונה חניתי את הרכב בשעת לילה מאוחרת ברחוב וולף, אמנם באדום לבן אבל במקום שלא הפריע לתנועת כלי רכב או הולכי רגל. אני מגיע בבוקר ורואה דוח של 250 שקלים, שניתן בשעה 23:42".
שקולניק מתוסכל מאוד. "האם כל בעיות התנועה בעיר נפתרו, שיש זמן וכוח אדם לשלוח פקח ברבע לחצות במוצאי שבת לרחוב קטן ושקט? אם עשו את הדבר הזה, בוא נבחן את התמונה המלאה .אם יסמנו את כל כפר גנים בכחול לבן יהיה פה בית משוגעים".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "כחלק ממדיניותו של ראש העיר רמי גרינברג, הוכשרו בשנה האחרונה עשרות חניונים ללא תשלום לטובת תושבי העיר. יחד עם זאת, במקומות מסוימים נעשתה גם חשיבה מחודשת והוחלטו הגבלות בהתאם לצרכים התנועתיים המשתנים במשך השנים. בעקבות בעיות תנועה קשות ברח' דגל ראובן, הוחלט לאסור את החניה באזור המדובר ולצבוע מחדש את שפת המדרכה באדום לבן.
"נציין כי מדובר בציר מרכזי אשר מספר בניינים בו נמצאים בהליכי תמ"א - מה שהופך את הציר לצפוף עוד יותר בשעות היום. לצד זאת, במים הקרובים צפויה להתכנס ועדת התנועה אשר תדון בין היתר באפשרות להתיר חניה באזור החל מהשעה 16:30 אחר הצהריים. ככל שהדבר יתאפשר מבחינה תנועתית, יוצבו תמרורים מתאימים.
"ברחוב וולף קיימת מצוקת חנייה ובעקבות הבקשות שעלו מתושבי הרחוב, נצבע הרחוב בכחול לבן כאשר החל משעות אחר הצהריים החניה מותרת לדירי הרחוב בלבד. כך, במשך היום הדיירים המקומיים חונים ללא תשלום ובערב החניה מיועדת אך ורק להם".