3 צפייה בגלריה
הרחובות בשכונת שעריה | צילום: פרטי
הרחובות בשכונת שעריה | צילום: פרטי
הרחובות בשכונת שעריה | צילום: פרטי
תושבים ברחוב הנביאים בשכונת שעריה בפתח תקוה טוענים כי העירייה מזניחה את פינוי הפסולת והגזם באזור מגוריהם, ולא מטפלת כראוי בתלונות. "זו סכנה בריאותית", הם אומרים.
לדברי תושבת הרחוב, עד לתחילת הקדנציה הנוכחית, במידה והייתה פונה לטיפול במפגע תברואתי - הנושא היה מטופל. כעת היא טוענת כי העירייה פועלת בגישה של 'אנחנו פועלים כראוי והאשמה על התושבים'.
השיא לדבריה הגיע בסוף השבוע האחרון. כפי שסיפרה, פחי האשפה של הבנין בו היא מתגוררת לא פונו ביום שישי על אף שמדובר ביום פינוי, מה שגרם לפסולת להיערם במיוחד בסוף השבוע, עד שבלית ברירה תושבים אולצו להניח את שקיות האשפה על הרצפה בסמוך לפחים מפאת חוסר מקום.
3 צפייה בגלריה
הפחים בשכונת שעריה | צילום: פרטי
הפחים בשכונת שעריה | צילום: פרטי
הפחים בשכונת שעריה | צילום: פרטי
"לאחר פניות שלנו למוקד, הגיע צוות ביום ראשון ופינו את הפחים אך השאירו את השקיות שהיו מחוץ לפחים על הרצפה", היא מוסיפה ואומרת: "עד רגעים אלו (שלישי בבוקר) טרם פונתה האשפה שהולכת ונערמת. מדובר במפגע תברואתי, ולא פחות מכך סכנה בריאותית, ריחות נוראיים, ובעלי חיים שנוברים בפחים ומפזרים את האשפה".
אלא שלדברי התושבת, זו לא הבעיה היחידה באזור, שכן תושבים רבים מוציאים גזם לרחובות שלא ביום הפינוי וחוסמים לעיתים קרובות את תחנת האוטובוס הסמוכה. "זה לא הגיוני שתושבים יאלצו לרדת לכביש או שהאוטובוס יעצור במרחק גדול מהתחנה בגלל פורעי חוק", היא אומרת. "קיוויתי שהעיר תהיה נקייה ומסודרת, זו הייתה אחת ההבטחות של רמי גרינברג לפני הבחירות אבל מה שקורה זה זוועה. אנחנו לא מבקשים לפנות ענף קטן אלא פסולת גדולה שחוסמת את המדרכות".
3 צפייה בגלריה
צילום פרטי
צילום פרטי
צילום פרטי
דיירת נוספת ברחוב מוסיפה "העירייה מאשימה את התושבים בלכלוך אבל מה אשם מי ששומר על הניקיון שהוא צריך להיפגע מזה? למה אנחנו צריכים לסבול? אם העירייה לא רוצה להציב מצלמות ברחובות שתשתמש במצלמות של הבתים והעסקים הסמוכים כדי לאכוף את הנושא. חוץ מהגזם הרב שמפוזר ברחובות, יש פה גם לוח מודעות שזרוק ברחוב כבר כמה ימים בלי שיפנו אותו".
מלשכת דובר עיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "בימים האחרונים בוצע במקום פינוי אשפה - למעט התקלה שהייתה ביום שישי. נדגיש כי הפחים מונחים בדרך קבע מחוץ לחדר האשפה ועל כן השקיות שהיו מונחות בתוך החדר לא פונו. נכון לעכשיו הנושא חודד בפני הגורמים הרלוונטיים וטופל באופן יסודי. בנוסף, הפחים הוחזרו לחדר האשפה. נציין כי בימים אלו העירייה יוצאת בסבב פרסום נוסף המפנה את תשומת ליבם של התושבים למועדי הוצאת פינוי הגזם והגרוטאות. קמפיין זה יעלה בהמשך לפעילות האכיפה המאסיבית שנעשתה עד כה בנושא. נבקש מהתושבים להקפיד על כך ולסייע במאמצי העירייה לשמור על עיר נקייה".