1 צפייה בגלריה
סטודנטים. אילוסטרציה: shutterstock
סטודנטים. אילוסטרציה: shutterstock
סטודנטים. אילוסטרציה: shutterstock
עד לפני כשנתיים פעלה בעיר מכללת ראש העין, שהוקמה רק בשנת 2012 והיוותה שלוחה של האוניברסיטה הפתוחה. המכללה הוקמה מתוך חזון הנגשת ההשכלה לכל תושבי ראש העין והסביבה, ותכניות הלימודים האקדמיות בקמפוס נועדו לסייע לסטודנטים לשלב בין לימודים לעבודה במתכונת גמישה ונוחה המתאימה את הלימודים ללוח הזמנים והצרכים שלהם.
מאז שסגרה המכללה את שעריה נאלצים תושבי העיר לכתת את רגליהם, ולרכוש השכלה אקדמית מחוץ לעיר. כעת יש מי שרוצה לשנות את המצב ולהחזיר את ההשכלה לעיר.
חבר המועצה ויו"ר האופוזיציה, רז שגיא, הפנה מכתב רשמי לראש העירייה בנושא ובו הסביר: "כידוע לך הפסיק המוסד האקדמי היחיד בראש העין את פעילותו והסטודנטים בני העיר, יוכלו להמשיך את לימודיהם רק הרחק מהבית. באוניברסיטה הפתוחה טוענים שמספר התלמידים התמעט, והעירייה גילתה חוסר עניין".
לדברי שגיא, "לקיומו של מוסד אקדמי בעיר, יש השלכות מרחיקות לכת, אשר חורגות לחיוב מעבר לכותלי המכללה. מכללה איכותית תמצב את העיר, תהווה מקור למקומות עבודה ובסיס משיכה לסגל הוראה מצטיין ומנוף משמעותי לפיתוח העיר. במאמץ קטן ניתן יהיה לשלב סטודנטים במדעי המחשב ובחוגים נוספים בעבודה בחברות השוכנות באזורי התעשייה ובאגפי העירייה, בהתאם לתחום התמחותם".
תגובת עיריית ראש העין תתפרסם כשתתקבל.