2 צפייה בגלריה
ההסרה של גרינברג. צילום: מתוך הווטסאפ
ההסרה של גרינברג. צילום: מתוך הווטסאפ
ההסרה של גרינברג. צילום: מתוך הווטסאפ
דווקא לאחר שדיבר על אחדות במהלך חגיגות ההקפות השניות: ראש העירייה, רמי גרינברג, הסיר באישון לילה תושבים מהדר גנים מקבוצת הווצאפ השכונתית הפועלים נגד הנת"צ בדרך מנחם בגין והבנייה בסירקין. זאת לאחר שהוא עצמו הוסר מקבוצה אחרת בהדר גנים.
כזכור רק לפני כשלושה שבועות, הסיר גרינברג תושבים וחברי מועצה מקבוצות שכונתיות לאחר שאלו השמיעו דברי ביקורת על התנהלותו. אמש, לפי גורמים בשכונת הדר גנים, ביקש ראש העירייה מאחד ממנהלי קבוצת הווצאפ השכונתית להגדיר אותו כמנהל, וזמן קצר לאחר מכן הוא החל בהסרת התושבים, ביניהם ירון קדושים ושי אבו, ממובילי המאבק נגד הנת"צ הצפוי בדרך מנחם בגין ונגד תכנית הבנייה בסירקין במתכונתה הנוכחית. עוד הוסרו מהקבוצה, חברי האופוזיציה במועצת העיר, אורי אהד ואיציק ישראל שאמנם אינם מתגוררים בשכונה אך כמוהם, גם גרינברג ומספר מפעיליו שחברים בקבוצה מתגוררים מחוצה לה.
לצעד אותו ביצע ראש העירייה קדמו מספר דיונים סוערים בקבוצות השונות בינו לבין תושבים רבים החוששים לעתיד שכונתם לאור השינויים אשר היא צפויה לעבור. באחת מההתכתבויות האחרונות שנערכה בימים האחרונים, פנו לגרינברג תושבים בשאלות נוקבות לגבי פרויקט סירקין, הנת"צ וסגירת צומת חזן שתבטל יציאה מהשכונה. לאחד מהתושבים ענה גרינברג "לך תשמח. אני לא סופר אותך. מרחם על מי שקרוב אליך ונאלץ לסבול את הכעס והשנאה שלך. זה לא בריא".
לדבריו של שי אבו, שמנהל את אותה קבוצה בה נכתבו הדברים, פנו אליו מספר תושבים שהרגישו לא בנוח עם נוכחותו של ראש העירייה מהסיבה שפחדו להביע את דעתם. בתגובה כתב "קבוצה זו הוקמה למען מטרות חשובות. מאחר ונראה שכניסתו של ראש העירייה אינה מוסיפה ומשרתת את מטרת הקבוצה אסיר את ראש העיר ונתמקד במטרה שלשמה היא הוקמה".
אמש כאמור, הופתע אבו לראות כי הוסר מקבוצה אחרת יחד עם תושבים נוספים כשגם תושבים שעברו את ה"סינון" נדהמו למראה עיניהם. על כך הגיב אבו: "לצערינו הרב, השיח אותו מנהל ראש העירייה כלפי תושבים ברשתות החברתיות ובווצאפ אינה מועילה ומקדמת. במקום שיועציו ימליצו לו לסגת מזירה זו, הוא בוחר לפגוע בתושבים ואינו מוכן לקבל דעות חלוקות עליו על אף שהינן ענייניות וחשובות . חכם שומע למתנגדיו ולא למתחנפיו. אאחל לראש העירייה בריאות לפני הכל".
על ההתנהלות שקדמה לכך אמר "הייתה קבוצה של השכונה ונכנסו אליה אנשים לא קשורים. הרגשנו צורך לפתוח קבוצה חדשה שבאמת הוקמה למטרות מסויימות וטובות. אחד המנהלים הכניס את רמי לשם והקבוצה הגיעה למקומות לא טובים. רמי התבטא בצורה לא יפה לאנשים. חלק מהתושבים ביקשו ממני שהוא לא יהיה בקבוצה כי נוצרה אימה במובן מסוים, ואז כתבתי את מה שכתבתי כדי לעצור את ההתדרדרות. לא תיארתי לעצמי שזה יוביל לממדים כאלו . אולי שגינו מעצם העניין אבל פרופורציה לא תזיק לאף אחד ומכאן ועד לאיומים מצידו, מישהו קצת הגזים".
ירון קדושים, התייחס אף הוא לדברים ואמר "אני לא יודע אם לצחוק או לבכות על עצם העיסוק בסוגיה הזו. אנו חברי מטה המאבק לא צריכים קבוצה כזו או אחרת. ויש קבוצות רבות, לרבות בפייסבוק. אנחנו נוגעים באנשים בשטח, ברחוב, בבתי הכנסת, לב אל לב. אנחנו נלחמים את מלחמתם מול המדינה. אלפי החותמים על ההתנגדויות ואלפים רבים נוספים הם הכח שלנו.זאת על אף אי הסיוע וההתנהלות העצובה של העירייה והעומד בראשה.
2 צפייה בגלריה
צילום: מתוך הווטסאפ
צילום: מתוך הווטסאפ
צילום: מתוך הווטסאפ
אנחנו כחברי מטה המאבק נלחמים על איכות חיינו כאן. נלחמים על הדבר הכי בסיסי, הכי דמוקרטי, והכי צודק שבעולם. על עתיד העיר שלנו. גם בנושא תוכנית סירקין הארורה. אסון כפי הגדרתו של גרינברג בעצמו לפני הבחירות. אבל יחד עם זה, למרות השיח המאוד נמוך של ראש העירייה ושל שניים וחצי פעיליו, ובהחלט יש כאלו שהשיח שלהם מכובד יותר, אנחנו מדברים ופועלים באופן הכי מכובד שאפשר. למרות סערת הרגשות, למרות הפחד והחרדה. למרות העובדה שלא רק שראש העירייה לא נלחם בשבילינו כפי שתפקידו מחייב, אלא אף נלחם נגדינו אישית, תוך הטחת עלבונות אישיים שלא מכבדים לא אותו ולא את תפקידו.
מי שלא מיישר קו איתו, 'ראוי שיארוז ויעזוב את העיר' כפי שנכתב באחת הקבוצות. גרינברג כינה אותי אישית 'שקרן' מספר פעמים בקבוצת הווצאפ שהוציא אותי ממנה, והוסיף שקרים נוספים לגביי. למרות זאת אין ולו פעם אחת שבה אני פוגע בכבודו במישור האישי כאדם, מלבד ביקורת לגיטימית על חוסר הפעילות שלו בנושאים הקריטיים ביותר להדר גנים ולעיר, וגם זה נעשה בשפה מכובדת וראויה. לא נרד לרמה הזו. אנו, חברי וחברות מטה המאבק, נבקר, נלחם, אבל נשמור על שפה נאותה ומכובדת. היום יותר מתמיד".
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "כחלק ממדיניותו של ראש העיר רמי גרינברג להנגשת השירות העירוני לטובת הציבור, ראש העיר פעיל ברשתות החברתיות ונותן מענה אישי לתושבים. בזכות מעורבותו ברשתות אלו, מקודמים במהירות פרוייקטים רבים לטובת התושבים, ליקויים שונים מקבלים מענה מיידי וכן מקבלים התושבים מידע אודות הפעילות העירונית הנוגעת לאורח חייהם ביום יום.
"לצערנו, יש כאלו המנצלים עובדה זו ובמקום לקחת חלק בעשייה של ראש העיר או להעלות טענות ענייניות - בוחרים גורמים שונים להשתלח ולבזות את ראש העיר מול שאר התושבים הנוכחים בקבוצה. נציין כי מדובר במספר תושבים מצומצם אשר מגדפים את ראש העיר והפעילות העירונית - מה שמפריע לקשר עם שאר התושבים הפעילים בקבוצות אלו. מיותר לציין כי ככל ואותם גורמים ימנעו מהפעילות המסיתה שלהם כנגד ראש העיר, יהיה ניתן להחזירם לקבוצות מהן הם הוסרו".