המאבק בין עיריית פתח תקוה למפעל טביב נמשך: למערכת מיינט פתח תקוה נודע כי בסוף השבוע הגישה הנהלת המפעל תלונה במשטרה נגד עוזר ראש העירייה, שי שטרק, בטענה להטרדה והסתה.
2 צפייה בגלריה
צילומים: פרטי, מתן דויטש
צילומים: פרטי, מתן דויטש
צילומים: פרטי, מתן דויטש
נושא איכות האוויר בשכונת אם המושבות ממשיך לעורר הדים ולהעסיק את התושבים ואת הגורמים השונים בעיר, ונדמה כי בכל יום נפתחת חזית חדשה. רק לפני מספר ימים סערה המערכת הפוליטית העירונית עם התפטרותה של סגנית ראש העירייה, ענת זנזורי שכיהנה כמחזיקת תיק איכות הסביבה אך טענה כי מודרה ממידע אקוטי בנושא, ובכך הגיעו היחסים בינה לבין רמי גרינברג לשפל חדש.
כעת לדברי גורם המעורה בפרטים, במקביל להליך משפטי שמתקיים בחודשים האחרונים בין העירייה לבין מפעל טביב, בעיקר בנושא חריגות בנייה, פועל שטרק בשבועות האחרונים נגד המפעל בטענה כי הריחות החריפים מגיעים בעיקר ממנו.
"רק בשבועיים האחרונים הגיעו מספר פעמים למפעל טביב כוחות ביטחון שכוללים את הכיבוי ואת המשטרה", טוען הגורם. "בכל פעם שהם הגיעו הוא גם היה באזור, כשלפני כן הוא העלה סרטונים בהם הוא נשמע 'מכין את הקרקע' ומסית את התושבים. בכל הפעמים הכיבוי ביצע ניטור רעלים במפעל ולפי מה שהבנתי הבדיקות יצאו תקינות, כך שהוא גם מקפיץ אותם לחינם. צריך לבדוק היטב מה מקור הריח. יש תחושה שבעירייה ניתלו על אילן שלא מצליחים לרדת ממנו".
במפעל טביב אישרו את הגשת התלונה ומסרו בנוסף כי "אנו מצרים על כך שזו דרכה של עיריית פתח תקוה. בימים של חשבון נפש ותשובה, אנו קוראים לסבלנות וסובלנות ומאחלים שנה טובה".
מכבאות והצלה פתח תקוה נמסר כי אכן לא נמצאו נתונים חריגים במפעל באף אחד מהמקרים.
2 צפייה בגלריה
צילום: שי שטרק
צילום: שי שטרק
צילום: שי שטרק
ממשטרת ישראל נמסר כי "הוגשה תלונה ונסיבות האירוע נבדקות".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "הניסיון של מפעל טביב להשתיק את הטענות המופנות כלפיהם לא יצלח. העירייה והעומד בראשה, רמי גרינברג, נחושים לפתור המטרד עבור תושבי אם המושבות על אף תלונות השווא המוגשות ע"י בעלי המפעל נגד עובדי עירייה, פעילי איכות סביבה ותושבי השכונה.
"לגופו של עניין, שי שטרק, עוזר ראש העיר ותושב שכונת אם המושבות, פעל כמצופה מול גופי החירום כאשר חשש לאירוע חריג העולה מהמפעלים באזור. אין ספק כי התלונה כנגדו תמחק כלא הייתה, אך יחד עם זאת - נסיונות ההשתקה של טביב יהדהדו עוד זמן רב ויבואו בפני הערכאות הרלבנטיות הדנות בעניינם. יתר על כן, ניסיונות ההפחדה וההשתקה לא ירפו את ידיי העוסקים בנושא בעירייה מלהמשיך בנחישות הנדרשת למיגור התופעות הפוגעות באיכות חייהם של תושבי העיר. זה יבוצע במעשים אמיתיים ולא בדיבורים והפחדות סרק".